آیا آدلاید استرالیا مکان خوبی برای زندگی است؟

آدلاید که سابقاً به شهر کلیساها مشهور بوده، این روزها به مقصد مهاجرت و گردشگری خیلی از افراد تبدیل‌شده است. شاید از خودتان بپرسید چرا؟ درست است که آدلاید به‌اندازه شهرهایی مانند سیدنی و ملبورن شناخته‌شده نیست اما به خاطر داشتن جاذبه‌های دیدنی و هزینه‌های زندگی مقرون‌به‌صرفه می‌تواند گزینه خوبی برای زندگی، کار و تحصیل باشد.

شهر آدلاید استرالیا

آدلاید (Adelaide) پایتخت ایالت استرالیای جنوبی است. این شهر در پایین رشته‌کوه لوفتی (Lofty)، در 14 کیلومتری از مرکز ساحل شرقی خلیج سنت وینسنت (Gulf St Vincent) مستقرشده است. شهر آدلاید استرالیا دارای آب‌و‌هوای مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم است.

آدلاید شهری متمدن و آرام است که تقریباً یک‌میلیون جمعیت دارد. آدلاید تشکیل‌شده از آدلاید و آدلاید شمالی است که توسط رودخانه‌ای به نام تورنس از هم جدا می‌شود. طیف وسیعی از منظره، حومه شهر را در برگرفته است، مانند پارک سبز، رشته‌کوه‌های بلند و سواحل.

شهر آدلاید به خاطر تاریخ غنی و فضای چند فرهنگی خود معروف است. مهاجران، جمعیت بسیاری از این شهر را تشکیل داده‌اند که بیشتر آن‌ها انگلیسی هستند.

سبک و کیفیت زندگی در آدلاید

با 1.3 میلیون نفر ساکن، آدلاید پنجمین شهر بزرگ استرالیا است. باوجود جمعیت بسیارش، به‌ندرت افراد در ترافیک گیر خواهند کرد. آدلاید شهری دوستدار دوچرخه‌سواران است، جایی که افراد زیادی در آن دوچرخه‌سواری می‌کنند و از تفریحات در فضای باز لذت می‌برند.

خواه برای آفتاب گرفتن، شنا با دلفین‌ها یا غذا خوردن دریکی از رستوران‌های کنار ساحل، آدلاید بیش از 30 کیلومتر سواحل زیبا دارد. بیشتر افراد محلی از گذراندن یک روز در ساحل لذت می‌برند. این شهر همچنین پر از پارک‌ها و مسیرهای پیاده‌روی است که بهترین مناظر دیدنی از تپه‌های آدلاید و معماری قدیمی را عرضه می‌دهد.

دقیقاً مانند دیگر شهرهای استرالیا، آدلاید از سبک زندگی آرام استفاده می‌کند. یک تفاوت عمده این شهر با شهرهای دیگر استرالیا، پایین بودن هزینه زندگی است. با متوسط ​​اجاره تقریباً 50 درصد کمتر از سیدنی، آدلاید یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین شهرهای استرالیا است. از جوامع گوناگون و مؤسسات آموزشی برتر گرفته، زندگی در آدلاید برای بودجه دانشجویی ایدئال است. جالب است بدانید که بیش از 30000 دانشجوی بین‌المللی سالانه به آدلاید می‌آیند.

اطلاعاتی در مورد جمعیت آدلاید

شهر آدلاید استرالیا ازجمله شهرهای بزرگ این کشور شمرده می‌شود و در حال حاضر پنجمین شهر بزرگ استرالیا است. بر طبق آمار سال 2021، جمعیت این شهر تقریباً یک‌میلیون و سیصد هزار نفر تخمین زده می‌شود.

یکی از نکات قابل‌توجه در مورد جمعیت شهر آدلاید استرالیا، تعداد بالای متولدین خارج از کشور آن است. بر طبق این، حدود 30 درصد از جمعیت شهر را کسانی تشکیل می‌دهند که خارج از استرالیا متولدشده‌اند. بزرگ‌ترین جوامع ساکنان آدلاید متولد خارجی از انگلستان (7 درصد)، ایتالیا (1.5 درصد)، هند (1.5 درصد) چین (1.4 درصد) و ویتنام (1 درصد) هستند. انگلیسی‌زبان اصلی مردم است اما همچنین ایتالیایی و یونانی نیز زبان‌های رایج این شهر هستند.

هزینه زندگی در آدلاید

آدلاید مقرون به‌صرفه‌ترین شهر استرالیا است. هزینۀ زندگی در این شهر تقریباً 20 درصد ارزان‌تر از سیدنی و ملبورن و حدود 10 درصد ارزان‌تر از بریز بن است. هر دو دانشگاه آدلاید و دانشگاه استرالیای جنوبی، میانگین هزینه‌های دانشجویانی که در آدلاید زندگی می‌کنند را به‌استثنای شهریه و هزینه دوره بین 300 تا 700 دلار استرالیا (AUD) در هفته تخمین زده‌اند.

اقتصاد در آدلاید

آدلاید در طیف وسیعی از صنایع ازجمله بهداشت، پزشکی، علوم زیستی، دفاع و هوافضا سرآمد است. آدلاید محل تحقیقات و نوآوری‌های پیشرو در جهان است. بزرگ‌ترین حوزه تحقیقات زیست پزشکی در نیمکره جنوبی، در شهر آدلاید قرار دارد.

تقریباً نیمی از تمام خودروهای تولیدشده در استرالیا در آدلاید در کارخانه جنرال موتورز هولدن (General Motors Holden) در الیزابت ساخته شده است. سقوط بانک دولتی در سال 1992 منجر به بدهی زیاد عمومی (به‌اندازه 4 میلیارد دلار استرالیا) شد. در سال 2018، آدلاید استرالیا به‌عنوان مقر آژانس فضایی جدید کشور نیز انتخاب و آژانس در سال 2020 تأسیس شد.

این آژانس در سعی است تا اندازه صنعت فضایی استرالیا را سه برابر کند و تا سال 2030 حدود 20 هزار شغل جدید ایجاد کند. میانگین حقوق در آدلاید 108556 دلار استرالیا در سال و معمول‌ترین درآمد 72473 AUD است. حقوق زنان و مردان متفاوت بوده و مردان به‌طور متوسط 120418 AUD حقوق دریافت می‌کنند؛ درصورتی‌که زنان 78745 AUD حقوق می‌گیرند.

در ماه دسامبر 2021، نرخ بیکاری در آدلاید استرالیا 7.9٪ بوده است. قیمت خانه‌های این شهر همچنان در حال افزایش است. آخرین داده‌های realestate.com.au نشان می‌دهد که میانگین قیمت خانه در آدلاید 15.3 درصد نسبت به‌کل سال 2021 افزایش‌یافته است.

۴ مزایای زندگی در شهر آدلاید استرالیا

زندگی در آدلاید هم مزایا دارد و هم معایب. ولی اجازه بدهید اول با مزایا شروع کنیم.

۱- مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه‌های زندگی

همیشه هزینه زندگی یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که پیش از مهاجرت در نظر بگیرید. خوشبختانه آدلاید از خیلی از شهرهای استرالیا ارزان‌تر است. هزینه زندگی در آدلاید با شهرهایی مانند ملبورن و سیدنی قابل‌مقایسه نیست و بسیار کمتر است.

۲- رفت‌وآمد

مهندسی خوب و بی‌نقص آدلاید باعث شده دسترسی به بخش‌های گوناگون شهر امکان‌پذیر باشد. در آدلاید خیابان‌های عریضی وجود دارند که قسمت شمال را به جنوب و قلب شهر را به بخش‌های گوناگون آن وصل می‌کنند. بهتر است بدانید که رفتن به هر نقطه از شهر آدلاید حتی در تایم ترافیک، بیشتر از ۲۰ یا نهایت ۳۰ دقیقه طول نمی‌کشد. شاید به همین خاطر است که آدلاید را به شهر بیست‌دقیقه‌ای نیز می‌شناسند.

۳- سواحل زیبا و جاذبه‌های گردشگری

آدلاید پر از جاذبه‌های گردشگری ازجمله سواحل زیبا است. این شهر به یکی از مقاصد توریست‌ها در استرالیای جنوبی تبدیل‌شده است. بیشتر مکان‌های دیدنی استرالیای جنوبی در آدلاید و یا نهایتاً بافاصله‌ی کم از این شهر مستقرشده‌اند. از مکان‌های دیدنی داخل آدلاید کافی است؛ باغ بوتانیک و باغ‌وحش آدلاید را نام ببریم.

۴- رویدادهای فرهنگی و اجراهای زنده موسیقی

آدلاید یکی از شهرهایی است که این روزها میزبانی مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی کشور استرالیا را بر عهده دارد. آدلاید استرالیا، با فضای آرام و دل‌نشینی که دارد، محل مناسبی برای برگزاری اجراهای زنده موسیقی (سمفونی و اپرا) است. پس اگر اهل هنر و موسیقی باشید می‌توانید از لحظه‌لحظه زندگی در آدلاید لذت ببرید.

و اما بشنویم از ۳ معایب زندگی در آدلاید

۱- پیدا کردن کار

پیدا کردن کار و شغل مناسب همیشه یکی از دغدغه‌های کسانی است که می‌خواهند در دیار غربت زندگی کنند. پیدا کردن شغل مناسب در آدلاید کمی با چالش همراه است. مطالعات نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در آدلاید در سال‌های اخیر بسیار بالاتر از میانگین نرخ بیکاری کشور بوده است.

۲- دسترسی سخت به برخی از امکانات

اگر به دنبال شهری هستید که در هر قدم از آن مراکز خرید یا مراکز درمانی باشد، پس دور آدلاید را خط بکشید. آدلاید شهر کوچکی است. در این شهر دسترسی به مراکز خرید و درمانی کمی دشوار است.

۳- انتظار برای وسایل نقلیه عمومی

درست است که آدلاید از سیستم نقلیه عمومی خوبی (به‌خصوص اتوبوس) برخوردار است اما فاصله طولانی تردد اتوبوس‌ها معمولاً آزاردهنده است. گاهی اوقات وقتی فرد اتوبوسی را از دست می‌دهد مجبور است یک ساعت منتظر باشید تا اتوبوس بعدی برسد.

آدلاید نه‌تنها دارای مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از مکان‌های دیدنی است بلکه شهری زنده و پر جنب‌وجوش است. مهاجرت به استرالیا و رفتن به آدلاید می‌تواند به معنای ساختن آینده با پایه‌های قدرتمند شهری باشد که یک زندگی ایدئال را تضمین می‌کند.

اگر هنوز سؤالی در مورد شهر آدلاید استرالیا دارید می‌توانید با مشاوران مجرب ما در ویزاپیک در تماس باشید.

منبع این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *