چگونه موهای زاید بدن را از بین ببریم؟

یکی از دغدغه های بسیاری از افراد به خصوص بانوان، از بین بردن موهای زائد بدن است. این طبیعی است که افراد دوست داشته باشند بدنی زیبا و بدون مو زائد داشته باشند. به همین خاطر به دنبال بهترین روش برای از بردن موهای زائد خود هستند. اگر شما هم از افرادی هستید که این موضوع ذهنتان را به خود مشغول کرده است با ما همراه باشید. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی راه های از بین بردن موهای زائد بپردازیم.

راه های از بین بردن موهای زاید بدن

از گذشته تاکنون روش های مختلف و متنوعی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد. برای انجام این کار می توانید از روش های سنتی یا جدید استفاده کنید که ریشه مو را نازک کرده و رشد مو را به تعویق می اندازند. استفاده از هر کدام از روش های ویژگی های خاص خود را دارد. در ادامه مطلب، به معرفی این راه ها می پردازیم.

لیزر

یکی از جدیدترین و بهترین روش ها برای حذف موهای زائد، استفاده از لیزر است. بر اساس موهای قسمت های مختلف می توانید از سری های مختلف لیزر که در اندازه های متفاوت هستند، استفاده کنید. با لیزر می توانید بدون اینکه نیاز به زحمت خاصی باشد یا احساس درد کنید از شر موهای زائد راحت شوید. وقتی از لیزر استفاده کنید به مرور متوجه می شوید که رشد موهایتان کندتر و حجم آن کمتر شده است. برای اینکه لیزر موهای زائد موثر باشد لازم است تا چندین ماه کار لیزر را انجام دهید و به مرور شاهد نتیجه دلخواه باشید.

وکس

وکس یکی از روش های اپیلاسیون موهای زائد است. در این روش موهای زائد از ریشه بیرون کشیده می شود، به همین دلیل ممکن است با مقداری درد همراه باشد. از وکس می توان برای نقاط مختلف بدن چه قسمت هایی که پوست ضخیم و چه قسمت هایی که پوست نازک دارند، استفاده کرد. وقتی وکس را روی موها قرار می دهید باید آن را بر خلاف جهت رویش به صورت یک ضرب بکشید تا تمامی موها به همراه آن کنده شود.

اگر پوست حساسی دارید ممکن است پس از اپیلاسیون با این روش مقداری قرمزی یا جوش را مشاهده کنید. در حالت طبیعی این التهاب پس از کمی از بین می رود. در استفاده از وکس بهتر تعادل را نگه دارید زیرا استفاده طولانی مدت از آن ممکن است پوست شما را دچار افتادگی و شل شدگی کند. در کنار این موارد، وکس دارای مزیت هایی چون نازک شدن و کندتر شدن رویش مو است.

تیغ

یکی از راحت ترین و سریع ترین روش از بین بردن موهای زائد، استفاده از تیغ است. برای استفاده از تیغ بهتر است ابتدا با مقداری مایع صابون پوست خود را لیز کنید. با انجام این کار تیغ راحت تر روی پوست شما حرکت می کند و به این ترتیب شاهد زخم و خراش روی پوست خود نخواهید بود. البته بعضی از تیغ ها حاوی یک لایه ژلاتینه هستند که باعث نرم کردن و لیز شدن پوست می شود. با این حال، استفاده از مایع صابون کار شما را راحت تر می کند.

کرم موبر

یکی دیگر از روش های حذف موهای زائد، استفاده از کرم های موبر است. برای استفاده از کرم های موبر ابتدا مقداری از آن ها را روی ناحیه مورد نظر بزنید، چند دقیقه صبر کنید سپس با آب بشوئید. همچنین می توانید از کاردکی که به همراه کرم ها وجود دارد برای جدا کردن موها و کرم از پوست استفاده کنید، آن گاه ناحیه مورد نظر را با آب بشوئید.

محصولات و کرم های موبر را می توان از جاهای مختلف تهیه و خریداری کرد اما اگر تمایل به استفاده از محصولات خارجی دارید می توانید از فروشگاه های ترکیه اقدام کنید. این فروشگاه ها هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی فعالیت می کنند. اگر قصد رفتن به ترکیه را دارید و تمایل دارید از نزدیک محصولات بهداشتی و زیبایی را ببینید ما به شما تور آنتالیا لحظه آخری را پیشنهاد می دهیم.

ماسک های خانگی برای رفع موهای زائد

استفاده از ماسک خانگی یکی از روش های سنتی حذف موهای زائد است. در این روش برای رسیدن به نتیجه مطلوب لازم است صبور باشید و به طور مداوم از ماسک استفاده کنید. ماسک های مختلفی برای حذف موهای زائد وجود دارند که از جمله آن ها می توان به ماسک عسل-شکر-لیمو، ماسک پایاپا خام-آلوئه ورا، ماسک آرد نخود، ماسک فلفل سفید-کافور و ماسک خمیر زردچوبه و شیر اشاره کرد.

جمع بندی

ما در این مقاله به معرفی روش های مختلف رفع موهای زائد پرداختیم. استفاده از این روش ها می تواند موهای زائد شما را کاهش دهند یا از بین ببرند. در کنار این روش ها، محصولات متنوعی برای حذف موهای زائد وجود دارد. از آن جایی که بسیاری از ایرانی ها به محصولات بهداشتی خارجی دسترسی ندارند این محصولات را از طریق ترکیه با واسطه یا بدون واسطه تهیه می کنند. اگر شما قصد سفر به ترکیه دارید و تمایل دارید محصولات آرایشی و بهداشتی خود را از آن جا خریداری کنید ما به شما تور آنتالیا لحظه آخر را پیشنهاد می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *