چطور یک اتاق خواب مینیمال طراحی کنیم؟

طراحی اتاق خواب مینیمال به زیباترین شکل ممکن، یکی از اهداف اولیه افرادی است که به دکور منزل خود، اهمیت زیادی می دهند. نوع وسایل و نحوه ی چیدمان در این طرحی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، همچنین برای بهره گیری مناسب، زیبا و به روز از فضا ها باید اصول خاصی را رعایت کنیم.

ممکن است در حین اجرای طراحی به سبک مینیمال ذهن شما با موضوعاتی همچون  موارد زیر درگیر شود.

مهم ترین وسایل برای طراحی اتاق خواب مینیمال کدامند؟

کدام وسیله قابل حذف شدن، و خرید کدام وسیله لازم و ضروری است؟

هر کدام از این وسایل چه تأثیری بر اصل طراحی مینیمالیستی دارند؟

برای خرید و تهیه ی هر کدام از وسایل تا چه حدی هزینه کنیم؟

ما اینجا هستیم تا شما را با بهترین متدهای طراحی اتاق خواب مینیمال آشنا و پاسخ گوی همه سوالات شما در این زمینه باشیم. برای دریافت اطلاعات و جواب سوالات خود کافیست این مطلب را تا انتها با دقت بخوانید.

سبک مینیمالیستی چیست؟

اصول طراحی مینیمال بر اساس نظم و تمیزی بنا شده است و هدف آن برجسته سازی سادگی و استفاده درست و به جا از تمامی فضاهای ممکن بدون ایجاد شلوغی و در هم ریختگی است.

با توجه به این تعاریف دکوراسیون یک اتاق خواب مینیمال ساده اما زیباست و برای رسیدن به آرامش بیشتر به دور از هر گونه ترکیبات مختلف و شلوغ است.

مهم ترین وسایل اتاق خواب مینیمال

مطمئناً تمامی وسایلی که انتخاب می شوند، نقش مهمی را در این طراحی ایفا می کنند و از ارزش بالایی برخوردارند، اما در این جا اصلی ترین وسایل و تأثیری که روی این سبک می گذارند، را عنوان خواهیم کرد.

از آنجایی که شما فقط می توانید با تعداد انگشت شماری از عناصر داخلی، کار کنید این بسیار مهم است که هر کدام از این وسایل را به درستی انتخاب و در جایگاه مخصوص خود قرار دهید، تا عناصر موجود، بتوانند به بهترین شکل از ارزش خود، رونمایی کنند.

ترفند چیدمان در طراحی اتاق خواب مینیمال تمرکز بر روی سرویس خواب می باشد. سرویس خواب همچون پادشاهی است که بر دیگر وسایل حکومت می کند، بنابراین توجه به فرم و شکل تخت خواب و تناسب آن با ابعاد اتاق خواب یکی از مهمترین اصول انتخاب آن است. برای بازسازی سبک مینیمال در اتاق خواب بسیاری از افراد از تخت های ساده و بدون تزئینی که در زیر یا اطراف آن فضاهای ذخیره سازی پنهانی مانند کشو یا کمد جاسازی شده است، استفاده می کنند.

به همین منظور می بایست از یک روتختی ساده استفاده کنید که ترجیحاً دارای یک طرح ساده یا تکسچر بوده و یا تک رنگ باشد.

طراحی اتاق خواب مینیمال با خطوط پیچیده و دارای شکستگی یا انحنای بسیار هماهنگ نیست و این خطوط و زوایا به این سبک تعلق ندارند، بنابراین نباید آن ها را به کار گیرید. در سبک مینیمالیستی همه چیز صاف و ساده است و اصلی که این سبک را جذاب نموده نهایت بی آلایشی آن است. از این نکته می توانیم برای انتخاب عناصری مانند تخت، میز تحریر یا میز آرایش و دیگر المان ها استفاده کرد.

نورپردازی یکی از اصلی ترین عناصر در ایجاد سبک مینیمال می باشد. برای طراحی دکور مینیمالیستی در اتاق خواب باید به نورپردازی و طیف رنگی ایجاد شده توجه ویژه ای داشته باشید. فضاهای مینیمال را معمولاً با نور یکدست نورپردازی می کنند، این بدان معنا است که از نور پردازی های متمرکز و نقطه ای در این سبک استفاده نکنید.

تنوع رنگی را به حداقل برسانید و بیشتر از رنگ های خنثی استفاده کنید. تنوع رنگی زیاد در یک فضای مینیمالیستی شلوغی و آشفتگی خیال را به همراه دارد.

برای انتخاب پرده اناق خواب مینیمال، بهتر است استفاده از پرده خصوصا پرده های ضخیم و کلفت را به حداقل برسانید. با این کار اجازه ی ورود بیشتری به نور طبیعی می دهید و بازتاب بیشتری از انرژی را دریافت خواهید کرد. طراحان سبک مینیمال به استفاده از نورهای طبیعی تمایل بسیاری دارند و در بسیاری از فضاهای مینیمال از آن استفاده می کنند.

ایجاد فضاهای ذخیره سازی مناسب یکی دیگر از اصول طراحی مینیمالیستی  محسوب می شود. چنانچه شما فضایی را ایجاد کنید که بسیار زیبا باشد اما در آن قسمتی برای ذخیره سازی تعبیه نشده باشد، چندان مناسب این فضا نیست. بهترین نوع ذخیره سازی از نوع پنهان است، برای مثال می توانید از فضاهای پشت در، کمد های طرح دار و زیبا، کشوهای پیش ساخته استفاده کنید.

و یا از یک دراور به عنوان میز آرایش استفاده کنید تا استفاده از وسایل زیاد را به حداقل رسانده و فضای لازم جهت مرتب کردن لباس ها و وسایل خرده ریز را نیز در اختیار داشته باشید.

استفاده از لوازم جانبی، بنا به کاربرد آن ها در کنار یکدیگر می تواند یک نکته ی مهم در مورد زیبایی این سبک محسوب شود، به استفاده از اشیاء ی همچون میز قهوه خوری، شمع، کتاب، گلدان های سبز، آباژور و … فکر کنید، چیدمان و استفاده ی درست از این قبیل لوازم دکوری می تواند نشان دهنده ی اهمیت شما به خودتان باشد. اما به شرطی که در استفاده از این المان ها زیاده روی نکنید تا جذابیت این سبک که به سادگی آن وابسته است از بین نرود.

برای طراحی اتاق خواب مینیمال تا حدی هزینه کنیم؟

همان طور که قبلاً هم عنوان شد لازم نیست تمام قسمت های اتاق را با عناصر گوناگونی پوشش دهید. اگر می خواهید اصول طراحی مینیمالیستی را رعایت کنید، باید فکر داشتن کوهی از وسایل را از سر بیرون کرده و به دیزاین اتاق با وسایل ساده و ضروری اکتفا کنید.

البته هدف این سبک صرفه جویی نیست! اما از طرفی معیارهای این روش از طراحی با هزاران مدل عنصر هم جور نیست. به جای استفاده از المان های مختلف، استفاده از بافت های مناسب و هماهنگ از اهمیت بالایی در این نوع دیزاین برخوردار است.

با تمامی این اوصاف نتیجه می گیریم که طراحی مینیمالیستی به خاطر استفاده از عناصر محدود بسیار به صرفه است بنابراین از پرداخت هزینه ی زیاد برای یک شیء کلیدی نگران نباشید زیرا به همان اندازه می تواند باعث القای زیبایی و خاص بودن در محیط شود.

در صورتیکه علاقه مند به اجرای سبک مینیمال در اتاق خواب تان هستید می توانید جهت خرید مبلمان اتاق خواب شامل تخت، میز آرایش، دراور و همچنین پرده در سبک های مختلف، لوازم دکوری متنوع و لوازم منزل به سایت فروشگاه شیک و تک به آدرسshikotak.com مراجعه نمایید.

شیک و تک به صورت اختصاصی در حوزه لوازم خانگی و دکوری فعالیت می نماید. نکته حائز اهمیت حساسیت بالای تیم تأمین شیک و تک در انتخاب محصولات و کیفیت آنهاست که به شما این امکان را می دهد تا با خاطری آسوده از کیفیت محصولات، یک خرید خوب را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *