خانه خدا

شرایط اعزام حج عمره 98

رییس سازمان حج و زیارت از احتمال فراخوان زائران عمره در سال 98 خبر داد و افزود: اکنون به‌ علت مشکلات سیاسی میان دو کشور، ایران نمایندگی سیاسی و کنسولی در عربستان ندارد و اکنون یکی از الزامات برای آغاز سفر عمره، حمایت کنسولی است که وزارت‌خارجه مذاکراتی را آغاز نموده‌است.

رشیدیان، رئیس سازمان حج همزمان، با سفر به مشهد مقدس درباره وضعیت اعزام ۶ میلیون ایرانی برای سفر عمره، بیان نمود: در شورای عالی حج که به تازگی با ریاست معاون محترم اول رئیس جمهور، جناب آقای جهانگیری تشکیل شد، به ستاد حج و زیارت برای انجام پیگیری‌های لازم ماموریت داده‌شد.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: قطعا برای آغاز اعزام، ما تابع یکسری مقدمات هستیم از جمله این‌که بتوانیم امنیت، عزت و کرامت زائران ایرانی را در این سفر معنوی فراهم نماییم.

حتما بخوانید:

رشیدیان افزود: امروزه به‌ علت مشکلات سیاسی میان دو کشور، ما نمایندگی سیاسی و کنسولی در آن‌جا نداریم و قطعا یکی از ضروریات برای آغاز سفر رفع حمایت‌های کنسولی است، برای این مطلب نیز وزارت‌خارجه مذاکراتی را آغاز نموده که قرار شده حافظ منافع ما در قالب سفارت سوئیس در عربستان مستقر شود که اگر ان‌شاءاللّه این‌ها انجام شود، مقدمه اعزام‌های عمره نیز می‌تواند فراهم گردد.

وی ادامه داد: حدود پنج میلیون و ۶۰۰ نفر در نوبت عمره داریم که سال آینده شروع به فراخوان آن‌ها می‌کنیم. ثبت‌نام جدید برای عمره نخواهیم داشت، بلکه کسانی که ثبت‌نام کردند بر اساس اولویت‌ها فراخوانده می‌شوند.

وی افزود: ظرفیت هنوز مشخص نیست و بستگی دارد که ما بعد از مذاکره چقدر بتوانیم با دولت عربستان و شرکت‌های عربستاتی وارد مذاکره شویم، چون عربستان این ظرفیت‌ها را بین شرکت‌ها توزیع می‌کند و ما با آن شرکت‌ها قرارداد می‌بندیم و سهمیه‌هایشان را برای اعزام می‌گیریم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره قیمت پرواز‌ها و چگونگی کیفیت آن‌ها در حج تمتع، بیان داشت: مشغول مذاکره هستیم و هنوز به نتیجه نرسیدیم.

رشیدیان با اشاره به این نکته که هزینه ارزی سفر حج تمتع میان ۳۱۰۰ تا ۳۳۰۰ دلار است، بیان کرد: دولت در این زمینه به ما کمک بسیاری کرده‌است. سیاست‌های انقباضی، صرفه‌جویی‌ها، کاهش نفرات، کاهش اتاق‌های مازاد و … سبب می‌گردد که ما به نسبت افزایش ارز، قیمت سفر حج 98 برایمان افزایش نیابد.

بر گرفته از اینجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *