ستاره اسکندری در ترور خاموش

طعنه ترور خاموش به آقازاده‌ها

مامور امنیتی «ترور خاموش»، برای فهماندن میزان افسانه‌ای ثروت یک زوج قاچاقچی، ثروت آقازاده‌ها، ژن‌های خوب و اختلاس‌گران را مثال زد.

مجموعه‌ی تلویزیونی ترور خاموش، سریالی معمایی است که به صورت همزمان، لایه‌های متعددی را روایت می‌کند. هر چند موضوع اعتیاد و مواد مخدر، سوژه‌ای تکراری است؛ اما، ترور خاموش این موضوع را در سطح بین‌الملل و از زاویه‌ی دید تازه‌ای دنبال می‌کند.

به گفته‌ ابوالفضل صفری، تهیه‌کننده‌ی سریال ترور خاموش، این مجموعه بر اساس پرونده‌های واقعی ساخته شده و محتوایی منسم و باورپذیر دارد. ابوالفضل صفری و احمد معظمی، تهیه‌کننده و کارگردان سریال ترور خاموش، مجموعه تلویزیونی سارق روح را نیز در پرونده خود دارند.

جلال فاطمی که معمولا او را در نقش بیگانگان و جاسوس‌ها دیده‌ایم؛ در سریال ترور خاموش نقش یک مامور امنیتی را بازی می‌کند. سعید راد که از بازیگران قدیمی سینما است، در ترور خاموش نقش مامور امنیتی کارکشته‌ای را دارد که در زمینه مسائل امنیتی، آموزش می‌دهد. او لابه‌لای دیالوگ‌های خود به موضوعات روانشناختی نیز می‌پردازد.

در حاشیه وقایع متعدد امنیتی، سیاسی و اجتماعی مجموعه تلویزیونی ترور خاموش، این سریال حاوی طعنه‌های پشت‌سرهم به افرادی بود که از راه نادرست، به ثروت رسیده‌اند. در این سریال مأمور امنیتی (حمید عطایی) ثروت بسیار زیاد یک زوج قاچاقچی را به ثروت آقازاده‌ها تشبیه می‌کند.

ستاره اسکندری و رضا مولایی در سریال ترور خاموش، نقش زوجی را بازی می‌کنند که صاحب یک آشپزخانه پخت شیشه اند و از این راه به ثروت کلانی رسیده‌اند.

در یک سکانس مامور امنیتی می‌گوید: «این زوج یک ثروت افسانه‌ای دارند که این ثروت افسانه‌ای را نه از اختلاس بانک‌ها، نه از ژن خوب و نه حتی آقازادگی به دست آورده‌اند؛ این ثروت افسانه‌ای چطوری به دستشان رسیده است؟!»

مجموعه تلویزیونی ترور خاموش، از ابتدا تا به حال، حاشه‌های مختلفی داشته‌است؛ از پرداختن به ماجرای کودک همسری تا نمایش دختر موتور سوار و خرید و فروش مواد مخدر با دستگاه کارتخوان!

احمد معظمی کارگردان این سریال تلویزیونی می‌گوید: در «ترور خاموش» علاوه بر توجه به تلنگرهای امنیتی، سیاسی و اجتماعی، خاصه به دغدغه‌های مردم توجه داریم؛ اما قصه اصلی ما مواد مخدر است.

کارگردان سریال ترور خاموش با اشاره به ماجرای زن سلطان موادمخدر در سریال، تأکید کرد: در سریال، اتفاق جالبی افتاد که با تمهید نویسندگان، به زن سلطان موادمخدر که نقش آن را “نازنین فراهانی” ایفا می‌کند، اشاره‌ای شد؛ از او می‌پرسند چه شد که آنقدر در شما تحول ایجاد شد و او می‌گوید: در پروازی فیلم «خیلی دور، خیلی نزدیک» را دیدم و این اتفاق افتاد.

احمد معظمی به آشنایی مردم با اعتیاد و موادمخدر اشاره کرد و افزود: ما هدفمان در «ترور خاموش» آشنا کردن مردم با مقوله‌ای به اسم موادمخدر در سطح کلان است؛ جلوگیری از این هیولایی که خانمان‌سوز و خانواده‌سوز است. هیولایی که به واسطه مافیای موادمخدر هر روز بزرگتر می‌شود و گریبانگیر شده است.

وی تأکید کرد که این پرونده‌ها وجود دارند و واقعی‌اند؛ در واقع هدف از این سریال غیر از آشنا کردن مردم، مقابله جدی با هیولایی به نام «مواد مخدر» است.

برگرفته از اینجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *