سلامتی در خانه با صندلی راک

تاب خوردن روی صندلی راک  علاوه بر اینکه به انسان حس آرامش و استراحت می دهد فواید دیگری نیز دارد که شاید قبلا هرگز تصوری از آن نداشتیم. که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا می شویم.

طبق مطالعات بالینی انجام شده روی افرادی که به دلایل مختلف حرکات عضلانی آن ها محدود شده و یا آسیب هایی در استخوان های خود داشته اند، تاب خوردن آرام و متناوب در بلند مدت آثار مثبت بالینی بسیاری دارد. استفاده مکرر از صندلی گهواره ای یا صندلی راک، تعادل و گردش خون را بهبود می دهد، و در کاهش دردهای عضلانی، اضطراب و افسردگی نیز بسیار موثر است.

  • بهبود گردش خون

وقتی روی صندلی گهواره ای تاب می خورید، جریان خون شما افزایش می یابد و این امر باعث می شود اکسیژن بیشتری به مفاصل شما برسد و در نتیجه علائم آرتروز در شما کاهش بیابد. همین تاثیر مثبت برای افرادی که دچار واریس هستند نیز وجود دارد و می توانند در مدت کوتاهی تاثیر حرکات تاب مانند رو روی پاهای خود ببینند. پس اگر شغلی دارید که مجبور هستید در طول روز زیاد بایستید حتما به فکر انتخاب صندلی راک راحت باشید.

  • کاهش دردهای مزمن

اگر بخواهیم به یکی دیگر از فواید صندلی راک بپردازیم، تجربه و تحقیقات علمی نشان می دهند که تاب خوردن روی این صندلی ها در کاهش دردهای مزمن کمر نیز بسیار موثر است. شاید بسیاری از شما عکس های زیادی از جان اف کندی دیده باشید که روی صندلی راک نشسته است، چون این رئیس جمهور امریکا از درد مزمن کمر رنج می برد و دکتر برای اون نشستن روی صندلی راک را تجویز کرده بود. تحقیق انجام شده در دانشگاه روچستر نشان داده که حرکت ننویی صندلی راک، سطح هورمون اندورفین را در بدن بالا می برد که این هورمون در کنار کاهش و تسکین درد در بهبود حالت روحی نیز بسیار موثر است.

  • کاهش استرس

یکی دیگر از فواید هورمون اندورفین کاهش استرس است که با توجه به زندگی پرهیاهو و پر اضطراب امروزی، کاهش استرس باید از اولویت های هر یک از ما در زندگی روزمره باشد. اگر قصد خرید صندلی راک  را دارید بهتر است به سراغ مدل هایی بروید که زیرپایی دارند تا تجربه راحتی و آرامش بیشتری داشته باشید. البته می توانید از یک پاف هم به عنوان زیرپایی استفاده کنید.

  • تسریع بهبودی بعد از عمل جراحی

تاب خوردن برای کسانی که به تازگی عمل جراحی داشته اند هم در روند بهبود سریعتر کمک فراوانی می کند. یکی از عوارض شایع بیشتر عمل های جراحی، اختلال در عملکرد روده است. تاب خوردن به بیماران کمک می کند تا هر چه زودتر فعالیت روده به حالت طبیعی بازگردد.

در واقع تاب خوردن روی صندلی راک نوعی ورزش ملایم محسوب می شود. ورزشی آرامش بخش که می تواند همزمان با مطالعه و یا خواب کوتاه عصرگاهی انجام شود.

تاثیر مثبت صندلی راک برای نوزادان

این تاثیرات مثبت صندلی راک برای نوزادان نیز هست، هنگامی که نوزاد روی این صندلی شیر می خورد و یا به خواب می رود حرکتی آرام دارد که برای او یادآور حرکاتی است که در شکم مادر داشته است. این امر سبب می شود کودک به راحتی آرام بگیرد و سریعتر به خواب برود. صندلی راک اتاق نوزاد بهتر است تشک و دسته داشته باشد و مدلی انتخاب شود که لبه های تیز ندارند.

صندلی راحتی

در انتخاب صندلی راک برای اتاق نوزاد توجه داشته باشید که ممکن است در سال هایی که کودک تازه راه افتاده بهتر است آن را از اتاق کودک خارج کنید، پس رنگ و سبکی انتخاب کنید که با بقیه دکوراسیون خانه همخوانی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *