سقوط هواپیما در اندونزی

سقوط هواپیمای اندونزیایی با 189 مسافر / 20 مقام دولتی نیز در هواپیما حضور داشتند

سقوط هواپیمای اندونزیایی با 189 مسافر

دولت اندونزی صبح امروز از سقوط یک هواپیمای بویینگ مسافربری خبر داد.

این پرواز به شماره «JT610» متعلق به شرکت «لاین ایر» است که تنها سیزده دقیقه پس از پرواز از «جاکارتا» در جزیره «پانگا» مقابل سواحل «جزیره سوماترا»، در دریا سقوط سقوط کرده است. مقصد این هواپیما «پانگکال پینانگ» بوده است که هیچ‌وقت به آن‌جا نرسید.

این هواپیما 189 مسافر داشته است که در بین مسافران یک کودک و دو نوزاد نیز بوده‌اند.

«یوسف لطیف» سخنگوی این آژانس مسافربری گفته است که این هواپیما «بویینگ مَکس 737» بوده است که در ساعت ۰۶:۲۰ به وقت محلی پرواز خود را آغاز کرد و قرار بود ساعت ۰۷:۲۰ به مقصد برسد اما 13 دقیقه پس از برخاستن هواپیما، ارتباط آن با رادار قطع شد.

طبق گزارش‌های رسیده، کمی از بقایای هواپیما در سطح دریا پیدا شده است و عملیات جستجو هنوز ادامه دارد. او گفته است که هواپیما در عمق 30-40 متری دریا متلاشی شده است.

وزارت حمل و نقل اندونزی نیز گفته است که تعداد مسافران این هواپیما ۱۸۹ نفر بوده است.

وبسایت روزنامه واشنگتن پست نوشت، سقوط این هواپیما ضربه‌ای به ایمنی پرواز در اندونزی است؛ چرا که اتحادیه اروپا و آمریکا اخیرا تحریم شرکت‌های خصوصی را در این باره برداشتند. بهتر بود در این باره این‌گونه می‌گفت که سقوط این هواپیما ضربه‌ای به اتحادیه اروپا و آمریکاست که با تحریم‌های ظالمانه‌شان عامل کشته‌ شدن زنان و کودکان بی‌گناه می‌شوند. تازه داستان در جایی جالب‌تر می‌شود که پرواز مهمی از پایتخت این کشور بعد از برداشتن تحریم‌هایشان سقوط می‌کند. جای این سوال بوجود می‌آید که آیا برداشتن تحریم‌های شما از این کشور و مردمش، نباید امنیت بیشتر پرواز را برایشان فراهم می‌آورد؟

این کاش صدای مدافعان حقوق بشر بلند می‌شد تا حداقل کمی از صدای سر به فلک کشیده دروغ و ظلم را می‌پوشاند.

«محمد سیاوجی» یک مقام مسئول در شرکت دولتی «پرتامینا»، که در حوزه انرژی فعال است گفت که تکه‌های پیدا شده که گمان می‌رود لاشه هواپیماست و تکه‌هایی از صندلی هواپیما هم میان آن است، نزدیک یک تاسیسات پالایش دریایی پیدا شده است.

سیاوجی در کنفرانسی خبری نیز تاکید کرد که «هنوز نمی‌دانیم کسی نجات یافته یا خیر. امیداریم و دعا می‌کنیم. نمی‌توانیم تأیید کنیم.»

کشته شدن 20 مسئول دولتی اندونزی در سقوط هواپیما

گزارش‌ها حاکی از آنند که در هواپیمای اندونزیایی شرکت «لاین ایر» که صبح امروز دچار حادثه شد، ۲۰ نفر از مقام‌های وزارت دارایی اندونزی حضور داشته‌اند.

اما در این‌جا «اسپوتنیک» ادعا کرده است که هیچ یک از ۱۸۹ مسافر هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اندونزی که بعد از برخاستن از فرودگاه جاکارتا به داخل دریا سقوط کرده بود،‌ زنده نمانده‌اند.

به گفته نیروهای امدادی اندونزی تا کنون فقط جسد یکی از مسافران هواپیما پیدا شده است.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *