ست لباس مادر و دختر

ست لباس‌های مادر دختری؛ ست‌های خانوادگی

تا به حال شده دلتان بخواهد با دخترتان یک تیپ بزنید؟ معمولا ست مادر دختری بیشتر از دیگر ست‌ها رواج دارد. چرا که تا به حال ندیده‌ایم مردی به فکر ست کردن لباسش با پسرش باشد. به هر حال اگر پسر کوچولوی نازنینی دارید، می‌توانید روی ست خانودگی تمرکز کنید. ست رنگی لباس خانوادگی برای عزیزانی که صاحب فرزند پسر شده‌اند باید جالب‌تر باشد. اما در این مقاله اصول اولیه برای هماهنگ کردن لباستان با دختران و فرزندانتان را یاد می‌گیرید. ست کردن لباس‌های دختر با مادر از جذاب‌ترین سوژه‌های عکاسی به حساب می‌آید و به خصوص در ایام نوروز که قرار است لباس‌های نو بپوشید، بیشتر به چشم می‌آیید. در آتلیه‌های عکاسی کودکان و نوزادان هم این مطلب بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. اگر مایل بودید ست لباس زیبایی با فرزندتان داشته باشید، از ایده‌های آتلیه‌ای غافل نشوید.

یکی از لذت‌های‌ پدر و مادر شدن، امکان ست کردن لباس‌هایتان با بچه‌هاست. شما با انجام این کار علاوه بر این که شیکی و استایل خانوادگی شما را نشان می‌دهد، به شما برای ایجاد احساس نزدیکی بیشتر با فرزندتان هم کمک می‌کند و باعث ایجاد احساس هم‌دلی و صمیمیت بین شما می‌شود. شاید به این نکته توجه نداشته باشید ولی دختر شما با پوشیدن لباس‌های ست با مادرش احساس بزرگ شدن می‌کند و سعی می‌کند این رابطه را بیشتر به رابطه دوستی نزدیک کند.

جنس لباس را با هم ست کنید

یکی از جنبه‌های ست لباس با کودک، از نقطه نظر جنس لباس است. مثلا اگر بتوانید بارانی‌تان را با جنس بارانی کودکتان یکی کنید، خیلی جذاب خواهید شد. در لباس‌های زمستانی معمولا جنس لباس‌ها در ست مورد توجه قرار می‌گیرند. اما برعکس در لباس‌های تابستانی، به علت تنوع بیش از حد، شما می‌توانید روی رنگ لباس‌ها تا جنسشان تمرکز کنید.

پس جنس لباس عامل مهمی در نوع ست مادر دختری به حساب می‌آید. مخصوصا در لباس‌های زمستانی از این نکته غافل نشوید.

ست برعکس لباس مادر و دختر بپوشید

یکیدیگر از ترفندهایی که می توانید برای ست کردن لباس با دخترتان داشته باشید، عکس ترکیب‌هاست. مثلا اگر دامن شما شیری رنگ و لباستان زرشکی است، می‌توانید لباس کودکتان را شیری و دامن طرح‌دار زرشکی انتخاب کنید. این ست برای پدر و پسر هم ست بسیار جذاب و فوق‌العاده‌ای خواهد بود که شما را خیره‌کننده و گیرا خواهد کرد. 

ست لباس مادر و دختر
ست لباس مادر و دختر؛ طرح عروس

مدل لباس را ست کنید

جنبه دیگری از ست لباس‌ها، مدلشان است. هر چند توجه به بیشتر جنبه‌ها در ست لباس جالب است اما هیچ‌کدام به اندازه این که مدل لباس‌هایتان را با هم ست کنید، شما را فوق‌العاده نمی‌کند. یعنی علاوه بر توجه به رنگ، به مدلی که می‌خواهید با هم ست کنید، نیز فکر کنید.

اگر قرار است از رنگ‌هایی مثل هم استفاده کنید، توجه به مدل یکسان هم جالب توجه خواهد بود. هر چند اگر بیش از حد بخواهید شبیه هم باشید، زیبایی چندانی به دست نخواهید آورد. البته همه این‌ها به سلیقه و انتخاب‎ شما بستگی دارد.

بعضی ست‌ها یکسان بودنشان بسیار جذاب است و بعضی ست‌ها خیر. به هر حال تصمیم با شما و البته مهم‌تر کودک شماست که چه چیزی را دوست دارد.

 اگر مدل لباس‌ها خیلی باهم فرق دارند، می‌توانید به جای ست مدل لباس به ست رنگ لباس‌هایتان فکر کنید. در این بین به رنگ‌های متضاد یا مکمل هم توجه داشته باشید.

به دکور خانه یا آتلیه توجه کنید

رنگ زمینه عکس تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی عکس خواهد داشت. البته اگر مهمانی هم دارید، به دکور خانه هم نگاهی داشته باشید. اگر تم خانه‌تان آبی ست، تم لباس آبی شما و دخترتان باید بسیار جذاب و دوست‌داشتنی باشد.

ست دکور و لباس کودک و مادر در مهمانی
ست دکور با لباس کودک و مادر

البته اگر تم خانه‌تان قهوه شکلاتی یا کاکائویی‌ست، لطفا به فکر ست با دکور خانه نباشید، چرا که به شدت بی‌روح و گرفته به نظر می‌رسید و هیچ زیبایی را تداعی نخواهید کرد. مخصوصا اگر جشن تولدی در پیش دارید، توجه به این نکات شما را خاص و باسلیقه نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

امتحان این نوع از ست جالب است. برای یکبار هم که شده، به این ست  فکر کنید و حیرت و تحسین مهمان‌هایتان را ببینید. 

سراغ طرح‌های زیادی بزرگسال نروید

چون شما در حال ست کردن لباس با فرزندتان هستید، اگر از لباس‎های زنانه و باز استفاده کنید، علاوه بر این که جذابیت لازم را نخواهید داشت، بلکه کودکتان را از حالت معصومیت و زیبایی که باید، بیرون آورده‌اید.

حواستان باشد روی لباس‌هایتان طرح‌های بزرگسالانه نداشته باشد. طرح‌های ساده و اسپرت که برای  هر دویتان مناسب باشد، انتخاب کنید. زیبایی لباس‎های ست، در متنناسب بودنشان با سن شما نیز هست وگرنه به قول معروف در ذوق خواهد زد.

از ست‌های لباس آماده استفاده کنید

تولید ست‌های‌ خانوادگی هنوز خیلی در کشور ما رواج ندارد اما این نوع لباس‌ها برای مناسبت‌های خاص مثل یلدا بیشتر تولید می‌شوند. معمولا فروشگاه‌های آنلاین لباس جای مناسبی برای یافتن این نوع لباس‌هاست. ست لباس هماهنگ خانوداگی شما را زیبا و جذاب می‌کند و برای دوستان و آشنایان هم جالب توجه خواهد بود.

یادتان نرود که ست لباس را از قبل چند دفعه کنترل کنید. گاهی این ست‌ها آن‌قدرها که به نظر می‎رسند هم زیبا نمی‌شوند. برای مثال لباس‌هایی شکل پری دریایی یا بسیار فانتزی، دور از عرف است و ممکن است برای همگان جالب و مورد پسند نباشد.

به سن بچه‌ها دقت کنید

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که لباس‌های خیلی روشن آیا به درد کودکتان می‌خورد یا نه. اگر او عادت دارد که همیشه لباس‎هایش را کثیف می‌کند، حواستان باشد لباس رنگ روشن به درد او نمی‌خورد. احتمالا هم کودکان زیر 3 سال این عادت را دارند که خیلی سریع لباس‎هایشان را کثیف می‌کنند؛ پس بهتر است ست خیلی روشن را برای خانواده‌تان انتخاب نکنید.

وقتی از رنگ‌های غیر روشن صحبت می‌کنیم، منظورمان رفتن به سمت مشکی و قهوه‌ای و… نیست. تم سبز و صورتی پررنگ یا قرمز یا هر رنگی که فقط لکه‌گیر باشد، برای شما مناسب است.

اگر بتوانید استایل خودتان را به کودکتان نزدیک کنید بهتر از برعکس آن است. پیشنهاد دیگر این است که اصلا هر دویتان یک چیز خیلی روتین و معمولی بپوشید که نه خیلی رسمی و بزرگسالانه به نظر برسد و نه خیلی کودکانه و مسخره. رعایت حد تعادل در این‌جا خیلی به کارتان می‌آید.

امیدواریم اوقات خوشی را با دلبندتان داشته باشید. ایام نوروز را با ست‌های زیبای کودکانه و خانوادگی سر کنید. ایام به کام!

۶ دیدگاه در “ست لباس‌های مادر دختری؛ ست‌های خانوادگی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *