زلزله دوباره سرپل ذهاب

زلزله اخیر 6.4 ریشتری در کرمانشاه

زلزله‌ای به بزرگی 6.4 ریشتر سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند که در پی این حادثه تیم‌های امدادی از مرکز استان و استان‌های مجاور به منطقه اعزام شدند. شایعاتی که مبنی بر کشته شدن افراد منتشر شده، صحت ندارد.

به گزارش سرویس استان‌های خبرگزاری فارس، زلزله 6.4 ریشتری ساعت 20 و 7 دقیقه در عمق 7 کیلومتری زمین، سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند. مرکز زمین‌لرزه در 17 کیلومتری سرپل ذهاب، 18 کیلومتری قصر شیرین و 33 کیلومتری گیلانغرب گزارش شده است.

این زمین‌لرزه در بخش وسیعی از مناطق غرب و شمال غرب کشور از جمله استان‌های کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل و گیلان احساس شده است.

مرکز لرزه‌نگاری آمریکا نیز از وقوع زلزله 6.3 ریشتری در پایتخت عراق و دیگر استان‌های این کشور خبر داده است.

ظهر امروز زمین‌لرزه‌‌هایی به قدرت 3 و 3.2 ریشتر، «تازه‌آباد» و «سرپل‌ذهاب» را به لرزه درآورده بود. این زلزله‌ها در ساعت‌ 16:19 و 17:16 و در عمق 10 و 12 کیلومتری زمین رخ داده بودند.

مطابق اعلام منابع محلی، خساراتی به مناطق مختلف روستایی در سرپل‌ذهاب و قصر‌شیرین وارد شده و موجب ریزش دیوار برخی منازل شده است. مقامات محلی از اعزام تیم‌های ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله‌زده خبر می‌دهند.

سرپرست اورژانس کشور از اعزام 6 تیم امدادی به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت: نیمی از برق سرپل ذهاب بر اثر زلزله قطع شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر برق منطقه وصل شده است. تاکنون تلفات جانی از منطقه گزارش نشده است و چند مصدوم مراجعه کننده به مراکز بهداشتی هم به صورت سرپایی معالجه شده‌ است.

جمالی‌نیا فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه در پی این زلزله برق شهرستان سرپل ذهاب قطع شده بود، تصریح کرد: مردم به دلیل از ترس زلزله منازل را ترک کرده و به خیابان‌ها آمدند.

سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه از مراجعه 75 مصدوم به مراکز درمانی خبر داد و گفت: 30 نفر در گیلانغرب و 45 نفر در سرپل ذهاب به بیمارستان مراجعه کرده اند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تا این لحظه گیلانغرب 50 مصدوم، سرپل ذهاب 50 مصدوم و قصرشیرین 15 مصدوم داشته‌اند، اظهار کرد: تا این لحظه گزارشی در خصوص تلفات احتمالی به ما گزارش نشده است. او همچنین گفت که ستاد بحران تشکیل شده و اوضاع تحت کنترل است و تیم‌های بررسی تخریب نیز در محل مستقر هستند.

بیشتر بخوانید:

زلزله پارسال در کرمانشاه

زلزله پارسال تهران

افزایش مصدومان به 156 نفر

در ساعت 21:57 مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات گفت: تا به این لحظه 50 مصدوم از سرپل ذهاب، 45 نفر از قصرشیرین و 61 نفر از گیلانغرب به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند. بر اساس گزارش‌های مردمی و اطلاعات ارسالی از سوی تیم‌های ارزیاب پیش بینی می‌شود خسارات زیادی نداشته باشیم.

جاده‌ها و راه‌های ارتباطی باز است

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: جاده‌ها و راه‌های ارتباطی در مناطق زلزله‌زده باز است.

هوشنگ بازوند در ساعت حدود 10 شب آمار مصدومان را 200 نفر اعلام کرد با این وجود گفته است که اوضاع کاملا تحت کنترل است و هیچ نگرانی در موضوع مدیریت بحران نداریم.

 مدارس سرپل ذهاب فردا تعطیل است

جمالی‌نیا فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه با حضور و ارائه خدمت به‌موقع از سوی دستگاه‌های مختلف روحیه مردم منطقه مطلوب است، گفت: مدارس فردا در این شهرستان تعطیل است.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *