روندِ ثبتِ یک عکسِ خوب در آتلیه تولد

تولد، یعنی ضیافتی که فقط و فقط برای ما برپا می شود. روزی که در آن همه اطرافیان به ما یادآوری می کنند از دنیا به آمدنمان خوشحالند (یا حداقل به حرمتِ همان یک روز وانمود می کنند خوشحالند!). این که بیست و چهار ساعتِ تمام؛ خانواده، دوستان، همکاران و …، توجهشان به صورتِ کامل به ما معطوف باشد از لذت بخش ترین احساساتِ دنیاست که فقط یک بار در سال اتفاق میوفتد. پس احتمالا کسانی که آتلیه تولد دارند، بیش از هر شخصِ دیگری قصدِ به یاد ماندنی تر کردنِ این روزِ خاص را برای ما دارند.

آتلیه تولد چیست و دقیقا چه خدمتی ارائه می کند؟

هدیه، همیشه که نباید در قالبِ جعبه های گل، پول، طلا، سکه، ماشین، خانه و … باشد (هر چند اگر باشد واقعا بهتر است). گاهی یک عکسِ خوب در یک آتلیه با تم تولد، می تواند خاص ترین کادویی باشد که در زندگیِ یک نفر به او می دهیم. عکاسی تولد در استودیو های مخصوص از ترند شده ترین مد های این روز هاست. در این نوع از آتلیه ها، شما به محضِ ورود به بخشِ موردِ نظر، با انواعِ پس زمینه ها در رنگ های مختلف، بادکنک های هلیومی در تعدادِ بالا، بسته های بزرگِ جعبه کادو و لباس های مخصوص با رنگِ هر تم مواجه می شوید. این استودیو ها یک هدف بیشتر ندارند و آن هم خاص تر کردنِ روزِ تولدِ افراد است. هر شخصی با هر دورنیات و سلیقه ای می تواند تمِ موردِ نظرش را انتخاب کند. مثلا پسر بچه ها عاشقِ عکاسی تولد با تمِ ابر قهرمان های هالیوودی هستند؛ (بتمن، سوپرمن، مرد عنکبوتی، هالک(غیر ایرانی) و …). دختر ها بیشتر صورتی پسند هستند و از هر چیزی که در این جهان به رنگِ سفید و صورتی باشد خوششان می آید و هزاران مثالِ دیگر.

2 دلیل برای آن که آدم ها تصمیم می گیرند به آتلیه تولد بروند

  • اولین موضوع، نبودِ امکاناتِ لازم در فضای خانه برای گرفتنِ یک عکسِ حرفه ای است. همه ما که مجهز به دوربین های DSLR و سافت باکس و تمِ دوناتی در هالِ پذیرایی نیستیم. پس در نتیجه احساسِ نیاز به یک آتلیه تولد، این جا خودش را به ما نشان می دهد. پس با در نظر گرفتن این موضوع که جشنِ تولد، در ایران باستان از مقدس ترینِ ضیافت ها بوده و ایرانی ها اولین تمدنی بودند که برای تولد؛ جشن می گرفتند، ثبت کردنِ این روزِ خاص در تاریخ به وسیله آتلیه های عکاسی، اصالتمان را می رساند.
  • دوم اینکه؛ انسان ذاتاً از هر چیزی که تازگی داشته باشد استقبال می کند. عکاسی تولد هم از آن دست موضوعاتی است که نیاز به آچارکِشی و چاشنی کردنِ خلاقیت دارد. در واقع همه ما دیگر از گذاشتنِ یک کلاهِ بوقی، پوشیدنِ لباسِ پلو خوری از بالا و پیژامه به پا داشتن از پائین فقط برای گرفتنِ یک عکسِ آبرومند خسته ایم. پس در نتیجه احساسِ نیاز به نوآوری در ثبتِ این لحظه مهم که ممکن است سالِ دیگر تکرار نشود، از اوجبِ واجبات است. حالا در بینِ این همه دغدغه فلسفی، پیدا کردن یک آتلیه با تم تولد تبدیل به چالش می شود. در هر صورت همیشه هستند منجی هایی که دغدغه ها را کم می کنند و با ژست های خلاقانه، عکس های تولدِ شاهکار و خاصی ثبت می کنند؛ مثلِ اکستون استودیو.

یک آتلیه تولد حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

برای حرفه ای بودن، رعایتِ برخی اصول و داشتنِ ویژگی هایی، از ضرورت های انکار ناپذیر است. در زمینه آتلیه های تولد هم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

داشتنِ ایده های نوآورانه

در این گزارش مدام از اهمیتِ عکاسی تولد گفتیم اما کمتر اشاره کردیم که باید ناب ترین ایده ها را برای آن به کار بست. هر چقدر تجربه یک استودیوی عکاسی در زمینه گرفتن عکس های تولد بیشتر باشد، یعنی ایده های بیشماری در ذهشان دارند و باز هم شکل خواهد گرفت. در انتخابِ آتلیه عکاسی برای تولد، آنالیزِ نمونه کار های قبلیِ استودیو و همچنین توجه به خلاقیت در ژست ها، باید جزء مواردی باشند که در آن ها وسواس به خرج بدهید.

کنترل کیفیت

شما با یک سرچِ ساده در گوگل، با کوهی از نتیجه برای آتلیه تولد در تهران و شهر های دیگر مواجه می شوید. پس قدرتِ انتخابتان بالاست و به راحتی می توانید همه را تحلیل و نقد کنید. مثلا همین حالا یک شاتِ ساده و بی کیفیت که انگار با گوشی های دو صفر 7 نوکیا گرفته شده و وضعیتِ نورپردازی و ژست ها به کفرِ کافر نمی ارزد، 800 هزارتومان آب می خورد. و این واقعا ناعادلانه ترین رقمی است که می شود برای یک عکس با تم تولد که هیچ جذابیتِ بصری و حرفه ای ندارد پرداخت. پس لطفا مواردِ زیادی را در لیستِ کنترلِ کیفیِ آتلیه درجه یک بگنجانید. این گونه حتی اگر هزینه موردِ نظر کمی بالا رفت، حداقل از نتیجه کار راضی باشید و با دیدنش کِفور بشوید. نه اینکه بگوئید کاش با همان کلاه بوقی عکس را می گرفتم و 800 تومان هم در جیبم می ماند.

تجهیزاتِ روز

در یک آتلیه با تمِ تولد، باید هر نوع امکاناتی که مربوط به عکاسی حرفه ای و دکور های تخصصی هست، وجود داشته باشد. مثلا وقتی یک استودیو ادعا می کند تمِ باربی دارد، واقعا باید باکس باربی و البته لباس های موردِ نظرِ مربوط به این کاراکتر را شبیه سازی کند. هر چقدر تنوعِ یک آتلیه تولد در ایجادِ تم ها و رنگ بندی ها بیشتر باشد، یعنی استودیوی مورد نظر کار کشته تر است و ادعای پوشالی نکرده. متعدد بودنِ تم ها در حقیقت به معنای این است که یک آتلیه در هر سبکی آزمون و خطا کرده و حالا سرشار از تجربیاتِ ارزشمند است. دکورِ مناسب، یکی از مصداق های مجهز بودن است اما وجودِ انواعِ پرژکتور ها، سافت باکس ها ، رفلاکتور ها، دوربین های حرفه  ای با لنزِ قوی، کامپیوتر و … از مهم ترین امکاناتی است که وقتی یک آتلیه تولد ادعای حرفه ای بودن می کند، باید داشته باشد. تمام عکس هایی که میان این متن دیدید همه و همه کار تیم حرفه ای اکستون استودیوست. شما هم دوست دارید از این عکس ها داشته باشید؟ پس تا دیر نشده برای دیدن بقیه تم ها و ثبت سفارش با آتلیه اکستون تماس بگیرید.در عکسِ تولدتان، پوشیدنِ کت و کراوات با پیژامه را ترجیح می دهید یا استفاده از تمِ مخصوص با شخصیتتان؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *