رتبه ایران در بازی های آسیایی تا 29 مرداد

در شرایطی که قرار بود آغاز بازی های آسیایی جاکارتا 2018 با درخشش کشتی گیران ایرانی همراه باشد، دو ورزشکار رشته پومسه تبدیل به اولین مدال آوران کاروان ایران در این مسابقات شدند.

کوروش بختیار و مرجان سلحشوری امروز توانستند دو نمره در رشته پومسه به دست آورند و ایران را وارد جدول مدال های بازی های آسیایی جاکارتا کنند.

این دو ورزشکار نه چندان نام آشنا توانستند در این رقابت ها به خوبی بدرخشند و این در حالی است که به نظر می‌آید تیم ملی کشتی آن چه که در توان داشته به کار نبسته است. در بین این ورزشکاران تنها حسن یزدانی و علیرضا کریمی توانستند آن چه انتظار مربیان بود را برآورده کنند  اما کشتی گیرانی مثل حسین خانی، اطری و مهران نصیری با شکست مقابل حریفان به جدول بازنده ها رفته و شانسی برای طلا ندارد. جالب اینکه هرسه کشتی گیر بازنده به محض رویارویی با حریف سرسخت قافیه را باختند تا کشتی ایران مقابل چین، ازبکستان و مغلوستان شکست بخورد، شکستی که بخشی از آن به روش انتخاب کشتی گیر از سوی رسول خادم و کشتی زده کردن نمایندگان ایران بازمی گردد. ابتدا هم کارشناسان در همین حد برای کشتی گیران شانس موفقیت قائل بودند.

اخرین رتبه ایران در بازی های آسیایی

البته تیم ملی کشتی آزاد ایران تا الان با کسب سه مدال طلا توسط کریمی، یزدانی و هادی توانسته اند برای این کشور افتخار آفرینی کنند. البته در همین رشته در وزن 57 کیلوگرم یک مدال برنز برای رضا اطری بدست آمد.

در رشته شمشیربازی سید علی اسماعیل زاده توانسته است یک مدال برنز را نصیب ایران کند.

کوروش بختیار در رشته تکواندو موفق به کسب مدال نقره شد و مرجان سلحشور در رشته تکواندو زنان نیز یک مدال نقره را به خانه می آورد. فرزان عاشورزاده در تکواندو مدال برنز را به ایران می آورد.تا به الان به استناد سایت رسمی این بازی ها، ایران در رتبه ششم این دوره از مسابقات آسیایی قرار دارد.

منبع: سایت رسمی بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا

 

یک دیدگاه در “رتبه ایران در بازی های آسیایی تا 29 مرداد”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *