غرق شدن در خواب چه تعبیری دارد

تعبیر خواب دریا

اگر در خواب دریا را دیدید، حتما کنجکاو شده‌اید که چه تعبیری می‌تواند داشته باشد. معبران می‌گویند تعبیر خواب دریا به شرایط دریایی که در خواب دیده‌اید و تمیزی و پاکی‌اش بستگی دارد. اگر آب دریایی که در خواب دیده‌اید کثیف است، به معنی این است که باید زنگ خطری را در نظر بگیرید و اگر آرام و تمیز است، یعنی زندگی زیبایی دارید و همه چیز به خوبی و خوشی پیش می‌رود. خواب دریا با رعد و برق نشانه ناراضی بودن شما از وضعیت فعلی است. در ادامه در مورد تعبیر خواب دریا بیشتر بخوانید. خواب‌های متداولی که در مورد دریا می‌بینند به این شرح است:

  • تعبیر خواب دریای آرام
  • تعبیر خواب دریای مواج
  • تعبیر خواب دریای کثیف و گل‌آلود
  • تعبیر خواب دریای تمیز و خروشان
  • تعبیر خوردن آب دریا
  • تعبیر شنا کردن در آب دریا
  • دیدن قایق در آب دریا

 تعبیر خواب دریا یا اقیانوس به طور کلی

به طور کلی، دیدن خواب دریا یا اقیانوس خبر از اتفاقات خوب در حرفه، شغل یا مسئولیت‌ها و تعهدات بیشتر شما در آینده نزدیک می‌دهد و همچنین نشان از  تحقق بخشیدن رفاه اعضای خانواده‌تان دارد. خواب دریا و اقیانوس آرام نشان از زیبایی زندگی و دریای خروشان و کثیف هشدار برای یک خطر است که باید بسیار مراقب باشید.

 تعبیر خواب دریا صاف و آرام

اگر در خواب شما دریا آرام بود این بدان معنی است که همه چیز به خوبی پیش می‌رود، شما می‌توانید بدون نگرانی از آرامش درونی زندگی خود لذت ببرید و از وضعیت فعلی راضی هستید. اگر در خواب رعد و برق و خروشان آب وجود داشته باشد، نشان می‌دهد که شما از وضعیت فعلی ناراضی هستید و مشتاق تغییر آن هستید.

تعبیر خواب دریا خروشان

درمورد افزایش تنش و یا طوفان در دریا و اقیانوس بیاد گفت که احتمالا شما با یک ریسک بزرگ، مشکل یا مانع در زندگیتان رو به رو خواهید شد و بهتر است اگر در حال ‌یزی برای زندگی یا کارتان هستید طرح دیگری بگذارید. برای یک مرد، خواب دریایی خروشان نشان‌دهنده خطر در سرمایه‌گذاری است. برای یک زن، این به معنی استرس زیاد در کار است.

خواب شنا کردن درون دریای صاف

این خواب یعنی این که شما قادر خواهید بود از بعضی مشکلات خاص به صورت بسیار ماهرانه گذر کنید، و بعضی از اطرافیان‌تان تحت تاثیر توانایی‌های شما قرار خواهند گرفت. این وضعیت حتی ممکن است برای شما مفید هم باشد، چون مافوق‌های شما ممکن است بعد از دست به کار دیدن شما و تلاش‌های‌تان نگرش متفاوت و مثبتی نسبت به شما پیدا کنند.

تعبیر خواب شنا کردن در دریای مواج و خروشان

اگر در خواب ببینید که در دریای مواج شنا می‌کنید، این خواب نشان‌دهنده آن است که در آستانه خطری قرار دارید. کسی یا چیزی نقشه‌ای خطرناک و فریبکارانه برای شما ترتیب می‌دهد. او می‌خواهد که شما را به دام انداخته و اعتبار و محبوبیت شما را خدشه‌دار کند.

به علاوه این خواب نشان‌دهنده آن است که دورانی بسیار بد در انتظارتان است. بهتر است همه چیز را برای مدتی متوقف کنید و منتظر باشید تا زمان بهتری از راه برسد. احتمالا تمامی رخدادهای کاری شما با شکست روبرو می‌شود یا بدهکاری‌های قابل توجهی را برایتان به همراه می‌آورد. بنابراین بهتر است مدتی سرمایه‌گذاری را فراموش کنید. برای مبارزه با این انرژی سنگین و ناخوشایند سعی کنید  از زندگی خود لذت ببرید و بیشتر به کارهایی بپردازد که شما را خوشحال می‌کند. فکر کردن بر تمام چیزهای بدی که برایتان رخ داده است را متوقف و بر آینده تمرکز کنید.

 خواب شنا کردن زیر آب دریا و اقیانوس

اگر خواب شنا کردن زیر آب دریا را دیدید، در آن صورت این خواب نشانه‌ عدم قطعیت خواهد بود. شاید درباره‌ چیزی یا کسی در زندگی‌تان شک دارید. قبل از آنکه کاری غیر منطقی انجام دهید، وضعیت را با دقت بررسی و سپس اقدام کنید. شاید مشکل این باشد که کمی بیش از فعال هستید.

تعبیر خواب شیرجه زدن در آب دریا

دیدن شیرجه زدن در آب دریا یا اقیانوس در خواب نشان‌دهنده آن است که تغییری در زندگی شما رخ می دهد. این تغییر با زندگی شخصی یا کاری شما در ارتباط است پس خود را برای فشار در هر دو حوزه آماده کنید.

این خواب از آن جهت اهمیت دارد که شما را برای رخدادی در آینده آماده می کند و شما باید نشانه‌های موجود در آن را جدی بگیرید. اگرچه تغییر هرگز کار آسانی نیست اما ما باید انعطاف‌پذیر باشیم و هر چیزی را در زندگی با سربلندی پذیرا شویم. ما هرگز نمی‌دانیم که این تغییر از چه جهت برایمان موثر و مفید است و ما به واسطه آن چه چیزی را به دست خواهیم آورد. ذهنی باز داشته باشید و با امیدواری و نگرشی مثبت پذیرای همه چیز باشید.

خواب غرق شدن در دریای عمیق

خواب‌های مربوط به دریای عمیق نشانگر مشکلاتی است که در دوره‌ی پیش رو با آن‌ها مواجه خواهید شد. این مشکلات چندان بزرگ نخواهند بود اما شما مجبور خواهید شد برای بر طرف کردن آن‌ها کمی وقت بگذارید. بر طرف کردن این مشکلات نشانه‌ی خوبی خواهد بود از توانایی‌ها و ظرفیت‌های شما و حتی ممکن است برای‌تان در نهایت مفید واقع شود.

تعبیر خواب سونامی و سیلاب دریا

دیدن سیلی از آب‌های شفاف و زلال در خواب نشان‌دهنده آن است که شما باید برنامه‌ها و کارهایتان را به تعویق بیندازید. احتمالا موانعی در مسیر اهداف شما ظاهر می‌شوند و بهتر است که ابتدا با آن‌ها رو به رو شده و بر آن‌ها غلبه کنید. به یاد داشته باشید که در این صورت باید صبور باشید زیرا شکیبایی و صبر تنها راه برای رسیدن به اهدافتان است.

از طرف دیگر، این خواب تعبیر دیگری هم دارد. اگر سیلی که در خواب می‌بینید سیلی از آب آبی رنگ زلال و شفاف باشد، تعبیر آن است که تمامی مشکلات شما در زندگی برطرف می‌شوند و در آینده‌ای نزدیک موفقیت‌های بسیار زیادی را تجربه خواهید کرد. این خواب نشان‌دهنده خروج شما از موقعیتی دشوار و پاداشی است که برای تمامی خوبی‌ها و کارهای نیکی که انجام داده‌اید دریافت می‌کنید.

خواب کوسه دریا

اگر خواب کوسه‌هایی را در دریا دیدید، در آن صورت این خواب به شما درباره‌ی چیزهایی هشدار می‌دهد که در اطراف شما می‌گذرد و شما و از آن‌ها بی خبر هستید. مراقب آدم‌های اطرافتان باشید چون ممکن است آن‌ها برای کاری علیه شما برنامه‌ریزی کرده باشند. همچنین باید درباره‌ی اوضاعی که خیلی از آن اطلاعی ندارید نیز مواظب و مراقب باشید چون ممکن است برای‌تان بد تمام بشود.

تعبیر خواب دریاچه

این به معنی آن است که شما بر مشکلات بزرگی در زندگی‌تان غلبه خواهید کرد، حتی اگر در نظر دیگران کوچک باشند. این باعث می‌شود احساس راحتی بسیار زیادی به شما دست بدهد و نهایتا قادر خواهید بود یک بار دیگر از زندگی لذت ببرید. از این دوره برای ارتقاء و بهبود سایر حوزه‌های زندگی‌تان که به کار بیشتری نیاز دارد و مشکلات اجازه‌ی پرداختن به آن‌ها را نمی‌داده‌ است استفاده کنید.

تعبیر خواب راه رفتن روی دریای خروشان

اگر در خواب ببینید که روی امواج خروشان دریا راه می‌روید پس احتمالا در آستانه رو به رو شدن با مشکلی در زندگی خود هستید. این مشکلات می‌تواند با زندگی شخصی یا حرفه‌ای شما در ارتباط باشد به همین دلیل خود را برای رو به رو شدن با آنچه در انتظارتان است آماده سازید.

باید بدانید که اکنون زمان مناسبی برای شروع یک رابطه یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کاری جدید نیست. بهتر است صبر کنید تا زمان مثبت‌تری از راه برسد. هر چیزی که در دوره زمانی پیش روی خود انجام می‌دهید برا شما خطر احتمالی شکست یا بدهی‌های مالی گزافی را به همراه دارد.

خواب قایقرانی در دریای تیره

اگر خواب دیدید که بر روی دریای تیره قایق‌رانی می‌کنید، پس قرار است با مشکلات بزرگی در زندگی رو به رو شوید. این مشکلات شما را ملزم می‌کنند که نهایت توجه و دقت‌تان را به کار ببندید و کمی در پیدا کردن راه حل مشکلات با دشواری مواجه خواهید شد. این مشکلات می‌توانند شخصی یا به کارتان مربوط باشند اما در هر دو صورت باید هر چه سریع‌تر به آن‌ها بپردازید.

خواب نوشیدن آب دریا

اگر شخصی خواب ببیند آب دریا می‌نوشد و این آب تیره یا گل آلود نیست و همچنین هیچ موجی از آن که به چشم می‌آید کثیف نیست این خواب می‌تواند به معنی آن باشد که او از ثروت این دنیا به قدر آبی که نوشیده است بهره خواهد برد. به علاوه ام زندگی پاک و شادی را خواهد گذراند. اما اگر آب بد مزه یا کثیف باشد یا اقیانوس از آب‌های تیره پوشیده شده و موج‌های عظیم و خوفناک در آن به چشم بخورد این خواب نشان می‌دهد که او دچار اندوه، ترس و سختی خواهد شد که شدت آن به میزان شرایط حاکم بر آب یا اقیانوس که در فوق اشاره شد بستگی دارد.

تعبیر خواب اقیانوس

اقیانوس در عالم خواب نشان‌دهنده‌ی زندانی است که موجودات دریایی در آن محبوس هستند و به معنی زیان، ترس، ناامیدی، دانش محدود، شهر بدون حصار یا جهان و شگفتی‌ها و آزمایش‌های آن است. اقیانوس یا دریا در خواب نمایانگز حاکمی مقتدر است که عادل، و با زیر دستانش با محبت است و مردم بسیار تکریمش می‌کنند، به او دسترسی دارند و از او برای تامین نیازهای روزانه‌شان مدد می‌گیرند.

خواب ماهی در دریا یا اقیانوس

اگر در خواب تعداد آن مشخص باشد، ماهی نشان‌گر زن است، اما اگر تعدادش نامشخص باشد، نشان‌دهنده‌ی پولی از منبع مشکوک است. اگر کسی دسته‌ای از ماهی‌ها را در خواب در بستر دریا ببیند، جایی که مشغول ماهیگیری است، و آن‌ها را صید کند و خام بخورد نشانه‌ی شادمانی است و اگر آن‌ها را درون سبد بیندازد یا در خواب به چند قسمت تقسیم کند، یعنی او موفق خواهد بود و ثروتش را در برنامه‌های پس انداز و کسب و کار مختلف سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

تعبیر خواب دریا و مروارید

صید مقدار زیادی مروارید از دریا یا رودخانه به این معنی است که پول صادقانه‌ای که از پادشاه و یا امثال او دریافت خواهد شد.

خواب توده‌ای از مروارید و تحت تاثیر قرار گرفتن از اینکه آن‌ها را از دریا گرفته‌اید به این معنی خواهد بود که خبر از ثروت و افتخار می‌دهد.

تعبیر خواب کشتی بر روی آب دریا

اگر کسی خودش را در کشتی در حال به گل نشستن با پایین رفتن آب دریا ببیند، در آنصورت اگر دریا در خواب او آرام باشد به معنی آن است که منصبی عالی رتبه، مدیریت، قدرت و افتخار به دست خواهد آورد. اگر کسی در خواب ببیند کشتی بر روی دریایی از خون شناور است، این خواب به معنی بی‌عفتی است. اگر کشتی غرق شود، و اگر تکه پاره‌هایی از آن بر روی آب شناور بماند،‌ ممکن است به معنی مرگ مادر بیننده‌ی خواب باشد، چرا که زمانی مادرش کشتی حیات او بوده است. خریدن کشی در خواب به معنی ازدواج کردن است.

خواب نهنگ در دریا

در خواب، نهنگ یا وال نشانگر سوگند، معبد انسان‌های صالح، و سجاده‌ی سالکان و مجاهدان است. دیدن نهنگ در خواب به معنی دشواری‌ها، افسردگی، تنزل مقام، یا خشم فزاینده نیز هست. در خواب دیدن نهنگی که حضرت یونس (ع) را بلعید به معنی دور ریختن ترس‌های یک انسان است، موفقیت برای فرد فقیر و آسایش برای کسی که دچار تشویش است.

خواب رد شدن از پهنه‌ آب دریا

چنین خوابی نشانگر آرزوی آزادی، استقلال، و تغییر است. ما به سوی چیزی که آشنا و مطمئن است حرکت می‌کنیم، به سوی آنچه جدید است و در قید و بند قواعد کهنه و شک و تردیدهای قدیمی نیست.

خواب بازی کردن در آب دریا

نشان‌دهنده‌ی بیدار شدن عشق یا شور و احساسی تازه در وجود آدم است. ممکن است به دنبال رابطه‌ای جدید، پروژه‌ی کاری جدید، یا آموختن مهارتی جدید باشیم.

خواب راه رفتن روی آب دریا

چنین خوابی نشان‌گر آن است که ما کنترل و اعتماد به نفس مقابله با هر چالشی که اکنون در زندگی‌مان وجود دارد را داریم.

خواب گوش کردن به صدای آب دریا

گوش کردن به صدای آب در خواب نیاز به تفکر و اندیشه را نشان می‌دهد و در آرامش بودن با احساسات و عواطف‌مان را به ما گوشزد می‌کند.

خواب نفس کشیدن زیر آب دریا

این خواب نشان از آرزوی شما برای بازگشت به زهدان مادر دارد، به ویژه، به خاطر نیاز امنیت، آرامش، رهایی از مسئولیت‌ها. ممکن است با دشواری‌هایی در زندگی روبرو باشید یا غرق در تعهدات شده باشید، که در نتیجه آرزوی بازگشت به مکانی امن و آرام را دارید.

خواب افتادن در آب دریا

این خواب احساس درماندگی پولی را بیان می‌کند، احساس عدم کنترل بر اوضاع، پشیمانی از ارتکاب اشتباه، و پیامدهای ناخوشایند احتمالی را در بر دارد.

خواب ریختن آب دریا روی دیگران

چنین خوابی خبر از شروع هیجانات عاطفی می‌دهد، یا نیاز به نشان دادن عواطف بیشتر. ریخته شدن آب روی ما، حاکی از آن است که احتمالا هدف خشم یا احساسات شدید و قوی شخص دیگری واقع می‌شویم.

منبع: بازده

یک دیدگاه در “تعبیر خواب دریا”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *