چگونگی مراقبت از پوست,جوش و آکنه,مرطوب کننده,دایمتیکون

اصول مراقبت از پوست- قسمت سوم

بعد از خواندن قسمت دوم، رازینه شما را به خواندن قسمت سوم اصول مراقبت از پوست دعوت می‌کند.

مرطوب کننده

مرطوب کننده به عنوان محافظ پوست عمل می‌کند و مانع از بین رفتن رطوبت پوست می‌شود. وقتی صورت خود را می‌شویید تا وقتی رطوبت صورت باقی مانده بهتر است از مرطوب کننده استفاده کنید. این کار باعث جذب بیشتر و بهتر مرطوب کننده و شفافیت پوست می‌شود. بهتر است از مرطوب کننده‌ای که حاوی دایمتیکون است استفاده کنید چون قابلیت این را دارد که تا 24 ساعت رطوبت پوست را حفظ کند.

اصلاح صورت

اصلاح موهای زائد صورت که به روش‌های مختلفی مثل موم و بند انداختن صورت می‌گیرد می‌تواند به آسیب‌های پوستی مانند لک یا زخم منجر شود. بهتر است قبل از اپیلاسیون، قسمت‌هایی از پوست را که می‌خواهید اصلاح کنید با یک شوینده آنتی باکتریال بشویید و حتما بعد از اصلاح از یک ژل ضد التهاب و کرم ترمیم کننده پوست استفاده کنید تا پوسیب آسیب نبیند و لک نشود.

آب هندوانه

آب هندوانه به خاطر خنک بودن برای جلوگیری از قرمزی ناشی از نور آفتاب بسیار مفید است و از چروک پوست و ابتلا به سرطان پوست جلوگیری می‌کند. هندوانه را می‌توانید به صورت آبمیوه مصرف کنید یا آن را در قالب یخ بریزید و آب طعم‌دار استفاده کنید.

لایه‌برداری پوست

با گذشت زمان آنزیم‌های پوست قادر به حذف سلول‌های مرده از روی پوست نیستند و مانع بازتاب نور از پوست می‌شوند، در نتیجه پوست شادابی خود را از دست می‌دهد. با لایه برداری پوست خیلی راحت می‌توانیم سلول‌های مرده پوست را از بین ببریم. بیشتر لایه‌بردارها دارای اسیدهای آلفاهیدروکسی مثل اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک هستند. بهتر است فقط 8 درصد از کرم شما دارای این اسید باشد تا به پوست آسیب نرسد. ممکن است برای بار اول پوست کمی بسوزد اما طبیعی است و پوست عادت می‌کند.

عینک آفتابی

عینک آفتابی بیشتر از کرم ضدآفتاب در جلوگیری از ایجاد خطوط زیر چشم مؤثر است. عینکی بخرید که تمام منطقه اطراف چشم شما را پوشش دهد تا دچار پیری پوست نشوید. اگر در معرض نور آفتاب قرار دارید حتما از عینک آفتابی استفاده کنید تا نور چشم شما را اذیت نکند.

نوشیدن آب

آب منشا بسیاری از درمان‌ها است. التهاب و قرمزی پوست با نوشیدن آب از بین می‌رود و مانع خشکی پوست و پیری زودرس می‌شود. آب، اسید هیالورونیک پوست را افزایش می‌دهد و پوست را شاداب نگه می‌دارد. به گفته متخصصان روزانه 8 لیوان آب میل کنید. اگر در مناطق گرم‌تر هستید حتما از میزان آب بیشتری استفاده کنید. می‌توانید از جوشانده تسکین دهنده و ضدالتهاب مثل بابونه نیز استفاده کنید.

غلات صبحانه

افرادی که درگیر رژیم‌های لاغری هستند احتمالا با کمبود زینک مواجه می‌شوند. زینک برای سلامت پوست و التیام آسیب‌ها بسیار مفید و ضد آکنه و جوش است. مصرف غلات صبحانه نیاز بدن به زینک را تامین می‌کند و باعث شفافیت رنگ پوست می‌شود.

سیب زمینی سرخ کرده

غذاهای چرب و کربوهیدرات، چروک‌های پوستی را افزایش می‌دهند. پنیرهای چرب و گوشت قرمز نیز پیری پوست به وجود می‌آورند. برای بازسازی سلول‌های پوست و بازیابی روند جوانسازی آن بهتر است به پروتئین‌های سبک مانند ماهی، گوشت سفید، توفو، لوبیا و عدس روی بیاورید.

سبزیجات

بسیاری از کرم‌های ضد چروک دارای آنتی اکسیدان‌های گیاهی مثل قارچ یا سویا هستند. این آنتی اکسیدان‌ها برای پاکسازی پوست کارایی بیشتری از رادیکال‌های آزاد دارند. گیاهانی که می‌خوریم خواص ضد سرطانی دارند و دارای عناصر مهمی هستند که در گوارش ما باقی می‌ماند. پس اگر مستقیم روی پوست استفده شوند تاثیر زیادی خواهند داشت. مثلا سرم قارچ تاثیر خوبی روی پوست دارد.

کلم بروکلی

کلم بروکلی ویتامین ث زیادی دارد و باعث بهبود زخم‌ها و محافظت از پوست می‌شود. اثر رادیکال‌های آزاد پوست را از بین می‌برد. در یک آزمایش زنانی که پوست‌شان در اثر اشعه آفتاب سوخته بود با مصرف کرم‌های ویتامین ث بعد از 6 ماه به بهبودی چشمگیری در رفع چروک و تغییر رنگ پوست دست یافتند.

جوش

جوش صورت برای هیچ کس خوشایند نیست. بسیاری از افراد با تحریک پوست سعی در خارج کردن چربی جوش دارند. این کار اصلا درست نیست چون پوست دچار آسیب و التهاب می‌شود. باکتری‌ها به عمق پوست نفوذ می‌کنند و دوباره همان قسمت جوش می‌زند. امکان دارد منجر به لک و زخم نیز بشود. به جای تحریک پوست، به پاکسازی آن بپردازید.

یک دیدگاه در “اصول مراقبت از پوست- قسمت سوم”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *