مسابقه عصر جدید علیخانی

جزئیات مسابقه عصر جدید علیخانی

در همه دنیا، مسابقه‌های استعدادیابی در همه‌ی دنیا، مخاطبان زیادی دارد. هدف اصلی برنامه‌های استعدادیابی، کشف استعدادهای افراد و تلاش برای شکوفایی آن‌ها است. مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» علیخانی یکی از تازه‌ترین برنامه‌های صدا و سیما است و به این موضوع می‌پردازد.

در نگاه احسان علیخانی، مسابقه عصر جدید، حاصل «ماه‌ها فکر، ماه‌ها جلسه، ماه‌ها بی خوابی، ماه‌ها خون دل خوردن یک تیم صدنفره به عشق ساختن برنامه‌ای برای کشف استعداد‌های ایرانی؛ در صحنه‌ای باشکوه نه در میادین سخیف؛ البته تا آنجا که باید‌ها و نباید‌ها و هنجار‌ها و نابهنجار‌ها اجازه می‌داد و می‌دهد» است.

شعار عصر جدید، «کشف بهترین استعدادهای ایرانی» است و به همین دلیل، تیم داوری عصر جدید، بسیار سختگیرانه عمل خواهندکرد. تیم داوری مسابقه عصر جدید را رویا نونهالی، آریا عظیمی‌نژاد، سیدبشیر حسینی و امین حیایی تشکیل می‌دهند.

رویا نونهالی و امین حیایی از بازیگران مشهورسینما و تلویزیون ایران هستند. آریا عظیمی نژاد نیز موسیقی‌دان و نوازنده‌ی سه‌تار است. سیدبشیر حسینی، یکی دیگر از داوران مسابقه عصر جدید و از اعضای هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما و دارای دکترای ارتباطات است.

هر یک از داوران مسابقه عصر جدید علیخانی، یک ستاره روشن دارند و با فشردن دکمه روبه‌رویشان، ستاره خود را منفی کرده و به شرکت کننده رای منفی می‌دهند. هر داور و مجری، سه اعتبارنامه دارند. اگر یکی از داورها برای شرکت‌کننده‌ای اعتبارنامه صادر کند، آن شرکت‌کننده وارد باشگاه مهارت‌ برنامه عصر جدید می‌شود. بنابراین حداکثر 15 نفر شانس به دست آوردن اعتبارنامه را دارند. اما در نهایت تنها 6 نفر برگزیده خواهندشد. در کل برای رای داوران مسابقه عصر جدید 4 حالت وجود دارد.

اولین حالت زمانی است که همه داروان مسابق عصر جدید، به شرکت‌کننده رای سفید بدهند. در این صورت، شرکت کننده به فینال همان شب راه پیدا خواهدکرد. حالت دوم، زمانی است که شرکت‌کننده سه رای سفید و یک رای قرمز دریافت کند. درر این صورت نیز شرکت‌کننده راهی فینال همان شب می‌شود. حالت سوم وقتی است که داوران دو رای سفید و دو رای قرمز به شرکت‌کننده بدهد. در این شرایط از حضار درون استودیو نظرخواهی می‌شود و رای مثبت تماشاچیان مجوز شرکت در فینال همان شب را به شرکت‌کننده خواهدداد.

حالت چهارم زمانی است که شرکت‌کننده یک رای سفید و سه رای قرمز دریافت کند. در این حالت تنها اعتبارنامه می‌تواند مانع حذف او شود. حالت پنجم نیز زمانی است که هر چهار داور به شرکت‌کننده رای قرمز بدهند. در این حالت نیز تنها در صورت صدور اعتبارنامه شرکت‌کننده شانس ادامه مسابقه را خواهدداشت.

اگر علاقه‌مند به حضور در مسابقه عصر جدید هستید، لازم است قوانین مربوط به ثبت نام را در سایت مسابقه عصر جدید مطالعه کنید. هم اکنون نیز امکان ارسال ویدیو برای شرکت در فصل‌های بعدی مسابقه عصر جدید وجود دارد. شرکت‌کننده‌های مسابقه عصر جدید در سه مرحله انتخاب شده‌اند. در مرحله اول یک هیئت انتخاب 20 نفره به بررسی ویدئوهای ارسالی مردم به عصر جدید پرداختند. سپس انتخاب‌شده‌ها برای راستی‌آزمایی به استودیو عصر جدید دعوت شده‌اند. در مرحله سوم شرکت‌کنندگان در برابر دوربین‌ها، داوران و حضار استودیو فرا می‌رسد.

در هر قسمت از برنامه عصر جدید، 7 شرکت‌کننده بر روی صحنه خواهندرفت. از میان این هفت نفر تعدادی راهی فینال خواهندشد. میان راه‌یافتگان به فینال هر شب، دو نفر به فینال اصلی راه خواهندیافت.  یکی از این دو شرکت‌کننده توسط داوران و دیگر به وسیله‌ی آرای مردمی در اپلیکیشن روبیکا انتخاب خواهندشد.

فصل اول مسابقه عصر جدید 26 قسمت است و 52 نفر به انتخاب داوران و مردم، دو نفر به وسیله تیم برنامه‌ساز و شش نفر نیز با اعتبارنامه به فصل دوم یا همان فینال راه پیدا خواهندکرد.

برگرفته از اینجا

۵ دیدگاه در “جزئیات مسابقه عصر جدید علیخانی”

  1. با سلام و خدا قوت به جناب اقای علیخانی و تمام عوامل برنامه عصر جدید .
    میخام ببینم میتونم برای یه برنامه آموزشی امدادو نجات در مورد جلوگیری از یک حادثه خیلی مهم که هیچ کجا هنوز براش آموزشی داده نشده و اصلا در موردش فکری نکردند و بیشتر هم کودکان قربانی این بی احتیاطی میشوند رو برنامه ای تهیه کردم که آموزش بتونم آموزش بدم و شاهد این اینجور حادثه های وحشتناک و دردناک نباشیم آیا امکانش هست؟
    تماس۰۹۱۳۲۰۲۶۳۶۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *