یک هندزفری خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد

در گذشته هدفون و هندزفری‌های مختلف و متنوعی در بازار نبود؛ اما این روزها وقتی‌که خرید یک هندزفری ساده داشته باشید، قطعاً بین این تنوع گسترده سردرگم خواهید شد. خب در نگاه اول افزایش تنوع و حضور برندهای مختلف در بازار به نفع مصرف‌کننده است؛ اما گاهی تنوع بیش‌ازاندازه باعث سردرگمی و همچنین مشکل در تصمیم‌گیری می‌شود. اگر بخواهیم به تبلیغات هم گوش دهیم که دیگر روزگارمان سیاه می‌شود. همه برندها تلاش می‌کنند تا محصولات خودشان را بهترین جلوه دهند. از طرف دیگر فروشندگان هم دقیقاً همین کار را می‌کنند. پس چاره چیست؟ بهترین چاره شناخت یک هندزفری خوب بر اساس شرایط و بودجه‌‌ای است که برای آن کنار گذاشته‌اید. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا متوجه شوید که یک هندزفری خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

مشخصات یک هندزفری خوب سیمی

برخی افراد به دلایل مختلف، هنوز هم هندزفری‌های سیمی را به هندزفری‌های بی‌سیم ترجیح می‌دهند. البته حق هم دارند. در این نوع هندزفری نیازی به شارژ کردن نیست! به‌راحتی درون کیف یا جیبتان قرار می‌دهید و تا 100 سال هم می‌توانید از آن استفاده کنید! همین موضوع باعث می‌شود تا بسیاری طرفدار هندزفری‌های سیمی باشند. حالا باید ببینیم که یک هندزفری خوب سیمی چه مشخصاتی باید داشته باشد؟

  • کیفیت و طول سیم

کیفیت و طول سیم دو عنصر بسیار مهم در خرید هندزفری هستند. در وهله اول باید دقت کنید که طول سیم به‌اندازه کافی باشد. به‌این‌ترتیب به‌راحتی وقتی‌که هندزفری را داخل جیب خودتان قرار می‌دهید، می‌توانید گوشی هندزفری را داخل گوش خود قرار دهید. همچنین حتی حین راه رفتن نیز نباید تکان خوردن اندام شما باعث کشیده شدن سیم از گوشتان شود. پس به طول سیم دقت کنید. در وهله دوم باید به کیفیت، قطر و جنس سیم دقت داشته باشید. گاهی سیم‌ها بسیار نازک هستند و به‌راحتی گره می‌خورند، خشک می‌شوند و اتصالی پیدا می‌کنند. سیم را در دست بگیرید و کمی تکان دهید. مقداری از آن را خم‌کنید. سیم هم باید منعطف و هم درعین‌حال ضخیم باشد. به‌این‌ترتیب هیچ مشکلی برای آن به وجود نمی‌آید.

  • محل اتصال سیم را بررسی کنید

بسیاری از انواع هندزفری از محل اتصال سیم دچار مشکل می‌شوند. برخی انواع هندزفری دارای یک لبه محافظ پلاستیکی هستند که در برابر تا شدن سیم از آن محافظ می‌کند. اگر سیم به‌صورت مستقیم و بدون محافظ به گوشی یا به پورت متصل شده باشد، یعنی به‌زودی دچار قطعی خواهد شد.

  • درایور صدا را بررسی کنید

بهترین روش برای تست درایور صدا، تست کردن هندزفری با یک موسیقی مناسب است. اگر امکان تست هندزفری را دارید، بهتر است به تفکیک صدا و البته بیس هندزفری دقت کنید. برخی انواع هندزفری بیس بهتر و برخی دیگر صدای زیر بهتری دارند. این موضوع نیز در مشخصات هندزفری قید می‌شود. همچنین سایز درایور نیز بهتر است حداکثر مقدار باشد.

مشخصات یک هندزفری خوب بلوتوثی

گاهی سیم دست و پاگیر می‌شود. از طرفی امکان دارد به‌کرات دچار اتصالی و خرابی شود. به همین خاطر بسیاری از افراد هندزفری‌های بلوتوثی را به هندزفری‌های سیمی ترجیح می‌دهند. خب اگر قصد خرید یک هندزفری بلوتوثی را داشته باشید، باید چه نکاتی را در نظر بگیرید؟

  • باتری هندزفری

باتری مهم‌ترین مشخصه یک هندزفری بلوتوثی است. اگر هندزفری باتری خوبی داشته باشد، تا مدت طولانی می‌توانید بدون نیاز به شارژ از آن استفاده کنید. هندزفری‌های کوچک باتری ضعیفی دارند و هندزفری‌هایی که روگوشی هستند، باتری قدرتمندی دارند. درعین‌حال می‌توانید انواع ایرباد را تهیه کنید که داخل کیس قرار می‌گیرند. این کیس همانند شارژر همراه عمل می‌کند و می‌توانید در طول روز از آن برای شارژ گوشی‌ها استفاده کنید.

  • نوع اتصال

نوع اتصال تمام هندزفری‌ها بلوتوث است؛ اما نسخه آن‌ها باهم تفاوت دارد. بهتر است حتماً یک هندزفری با آخرین نسخه بلوتوث تهیه کنید. هرچه نسخه بلوتوث بالاتر باشد، کیفیت اتصال و درنتیجه کیفیت صدا بهتر خواهد بود.

  • برد هندزفری

منظور از برد، فاصله‌ای است که هندزفری باید با گوشی موبایل داشته باشد. گاهی پیش می‌آید که شما داخل باشگاه ورزشی می‌خواهید گوشی خود را داخل کمد لباس بگذارید و در باشگاه از موسیقی لذت ببرید. در این شرایط باید یک هندزفری با برد بالا تهیه کنید که قدرت بلوتوث عالی داشته باشد. یک هندزفری بلوتوث خوب، برد عالی دارد.

کلام آخر

درنهایت باید گفت که برای خرید هندزفری بهتر است به فروشگاه‌های حضوری یا غیرحضوری معتبر مراجعه کنید. آن‌ها بهترین انواع برندهای معتبر تولیدکننده هندزفری را به شما ارائه می‌دهند. بهتر است یک هندزفری از برند معتبر خرید کنید و تا مدت‌ها از کیفیت و کارایی آن لذت ببرید.  برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه صفحه https://vigiato.net/p/237146 را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *