گل تبریک مناسب روز داروساز

انسان‌ها در زندگی به مناسبت‌های مختلفی به یکدیگر هدیه می‌دهند که یکی از این روزها و هدیه مناسب آن، گل تبریک روز داروساز است. آن‌ها با هدیه دادن گل‌ها به یکدیگر، احساسات و روحیات درونی خود را برای طرف مقابل ابراز می‌کنند.

دادن گل به‌عنوان هدیه به خودی خود می‌تواند در گیرنده آن احساس مثبت و خوشایندی ایجاد کند. اما با رعایت یک سری نکات کوچک، می‌توانید این احساس مثبت را چند برابر افزایش دهید.

اگر شما نیز جزو آن دسته افرادی هستید که ترجیح می‌دهید اطرافیانتان را با هدیه دادن گل شاد کنید و برای انتخاب دسته گل تبریک روز داروساز به یکی از عزیزان خود شک دارید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.
ما در ادامه چند نکته ساده را به شما آموزش می‌دهیم که کمک می‌کنند بهترین و مناسبت‌ترین گل را برای روز داروساز انتخاب کنید.

روز داروساز چه روزی است؟

اگر یکی از عزیزان شما داروساز است یا در رشته داروسازی تحصیل می‌کند، از تبریک این روز با یک شاخه یا دسته گل غافل نشوید.
زکریای رازی یکی از بزرگترین شیمیدان‌های ایرانی بود و همچنین به‌عنوان نخستین کاشف الکل نیز شناخته می‌شود.

در ایران روز 5 شهریور با تاریخ تولد زکریای رازی مصادف است. به‌همین خاطر و در بزرگداشت یاد و خاطره این شیمیدان بزرگ، این روز را روز داروساز معرفی کرده‌اند.
یکی از بهترین و مناسب‌ترین هدیه‌ای که می‌تواند حس احترام شما را به داروسازهای اطرافتان نشان دهد و بیان‌کننده ارزش آن‌ها و شغلشان در زندگی شما باشد، هدیه دادن گل تبریک روز داروساز است.

مفهوم گل‌ها

فلوریوگرافی Floriography چیست؟

علم زبان گل ها ست که میتوانیم با تزئین و چیدمان گل ها با دیگران صحبت کنیم. زبان گل ها جادو می کند. با نگاهی به کتاب مقدس عبری یا هملت اثر شکسپیر اهمیت معانی و مفاهیم گل ها را بیشتر متوجه می شویم. Floriography مشخص می کند که برای خرید گل تبریک از چه گل و با چه رنگ هایی استفاده کنیم تا تاثیر چند برابر داشته باشد. گل تبریک اگر با توجه به معنا و مفهوم گل ها و مناسبت مورد نظر انتخاب شود، ناخودآگاه زیبایی و شکوه چند برابری خواهد داشت. احتمالا برای شما بارها پیش آمده که عزیزان تان از گل یا هدیه تبریک شما بیش از حد خوشحال می شوند و مکرر از شما تشکر می کنند. خرید گل تبریک با استفاده از زبان گل ها در روابط شما معجزه می کند.

قبل از پرداختن به نکاتی که بهتر است در انتخاب دسته گل تبریک روز داروساز در نظر داشته باشید، آشنایی با مفهوم و نماد هر گل در انتخاب بهترین هدیه و ابراز درست احساسات شما تاثیر مستقیم دارد. معنی هدیه دادن بعضی از گل‌ها به شرح زیر است:

1-            آنتوریوم

این گل زیبا با ظاهری شبیه به قلب، نماد شادی و مهمان‌نوازی است. یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گل تبریک روز داروساز، آنتوریوم است که نشان از شادی شما در یادبود این روز فرخنده دارد.

رنگ‌های مختلف آنتوریوم می‌توانند معنی آن را تغییر دهند و هر رنگ خود بیانگر یک احساس خاص باشد. برای مثال رنگ قرمز این گل نماد عشق و علاقه فراوان و سفید آن بیانگر احساسات پاک و بی‌ریا است.

2-            آلاله

آلاله یکی دیگر از گل‌هایی است که برای هدیه دادن بسیار مناسب شناخته می‌شود. اصلی‌ترین پیامی که در پشت هدیه دادن گل آلاله وجود دارد، شادی، صلح و نیت خیر است.

به‌همین دلیل اگر به‌دنبال گل تبریک برای روز داروساز هستید که نیت خیر شما را به‌طور واضح به گیرنده القا کند، دسته گلی از آلاله را انتخاب کنید.

3-            آفتابگردان

این گل زیبا مجموعه‌ای از احساسات مثبت و پاک را با خود به‌همراه دارد. اگر قصد دارید با هدیه دادن گل تبریک روز داروساز میزان احترام و افتخار خود را به شخص مقابل ابراز کنید، از به‌کار بردن گل‌های افتابگردان در دسته گل خود غافل نشوید.

4-            آلسترومریا

آلسترومریا نماد دوستی، خوشبختی، شانس و ثروت است. با هدیه دادن آلسترومریای نارنجی میزان سخت‌کوشی گیرنده را به او تبریک می‌گویید و با انتخاب رنگ قرمز آن، عمق محبت خود را بیان می‌کنید.

5-            ارکیده

یکی از زیباترین انتخاب‌ها برای گل تبریک روز داروساز، ارکیده است. ارکیده در رنگ‎های مختلفی وجود دارد که تقریبا همه آن‌ها معنی عشق و دوست داشتن را با خود به همراه دارند.
با توجه به روحیه سخت‌کوشی در بیشتر داروسازان و بالا بودن پشتکار در این دسته افراد، انتخاب گلی که بتواند تحسین شما را نسبت به آن‌ها نشان دهد، از اهمیت بالایی برخوردار است. به‌ منظور تحقق این هدف، ارکیده بنفش هدیه دهید.

6-            پیونی یا صد تومانی

این گل بسیار زیبا و ملیح، پیام‌آور عشق، ثروت و افتخار است. رنگ‌های مختلف پیونی هر یک بار معنایی متفاوتی دارند، اما در میان همه رنگ‌های این گل، رنگ قرمز بهتر می‌تواند درجه افتخار شما را نسبت به داروساز اطرافتان بیان کند.

7-            نرگس

از زمان‌های بسیار دور، از گل نرگس برای هدیه دادن به دیگران استفاده می‌شد و امروزه نیز گل تبریک روز داروساز می‌تواند نرگس باشد. نرگس عطر زیادی دارد و احساسی که از طریق آن منتقل می‎شود بسیار قوی است.
با هدیه دادن این گل، شجاعت و پشتکار فرد گیرنده را تحسین می‌کنید.

هفت نوع گلی که به شما معرفی شد، نشان دهنده آن است که با یک شاخه گل برای تبریک نیز می توان روز پزشک و روز دارو ساز را  تبریک گفت و نیاز به هزینه های زیاد برای تبریک نیست. اما بهتر است پیش از تهیه یک شاخه گل تبریک به wikivand.ir  مراجعه کنید. در این مقاله یک سری نکات در مورد نحوه و انتخاب شاخه گل تبریک بیان شده است که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

نکات مهم در انتخاب گل تبریک روز داروساز

اکنون که با مفهوم گل‌های مختلف آشنا شدید، می‌توانید با رعایت نکات زیر یک دسته گل مناسب هدیه دهید و حسن نیت یا احساس درونی خود را در روز داروساز به داروسازهای اطرافتان بیان کنید. این نکات عبارت هستند از:

 رنگ گل‌ها می‌تواند نشانگر پیام همراه آن‌ها باشد. پس حتما در هنگام انتخاب گل مورد نظر خود، به روانشناسی رنگ‌ها توجه کنید.

 همان‌طور که در بالا ذکر کردیم، هر گل نماد یک مفهوم ویژه است. به معنی گل‌های انتخابی در دسته گل تبریک روز داروساز توجه کنید و بیشتر گل‌هایی را به‌کار ببرید که نماد تحسین و افتخار هستند.

روز داروساز در ایران 5 شهریور ماه نام‌گذاری شده است پس حتما هدیه خود را در این روز ارسال کنید. با ارسال دسته گل هدیه خود یک روز زودتر یا یک روز دیرتر از 5 شهریور ماه، فلسفه کار خود را زیر سوال نبرید.

هدیه دادن حتی یک شاخه گل نیز می‌تواند حس شما را به گیرنده انتقال دهد. اما اگر یکی از عزیزانتان داروساز است، برای تبریک این روز مهم، دسته گلی شکیل و بزرگ سفارش دهید.

با قرار دادن یک کارت تبریک روی گل‌هایی که قرار است هدیه دهید و نوشتن جملاتی مثبت، نشان دهید که چقدر به وجود این فرد در زندگی خود افتخار می‌کنید.

معمولا همه انسان‌ها به یک رنگ یا بعضی از گل‌ها بیش از سایر انواع علاقه دارند. یک راه برای خوشحال کردن دیگران، تهیه گل تبریک روز داروساز مطابق با سلیقه گیرنده است.

نحوه هدیه کردن گل نیز در انرژی مثبتی که در گیرنده ایجاد می‌کند، بی‌تاثیر نیست. اگر در این روز مهم مشغله کاری فراوان دارید گل را با یک پیک مناسب به گیرنده ارسال کنید. اما در بیشتر موارد هدیه دادن حضوری و دیدن احساسات در چهره افراد، خوشایندتر از ارسال به‌وسیله پیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *