چگونه وسایلم را در چمدان بچینم

چگونه برای یک سفر طولانی وسایل مناسبی انتخاب کنیم

در هر سفری، برای راحتی و آرمش بیشتر، باید از قبل برای آن برنامه‌ریزی کنید. حال می‌خواهد سفر زیارتی مثل اربعین، حج باشد یا سفرهای تفریحی-مطالعاتی. این روزها با زمزمه‌های شروع ثبت‌نام برای اربعین، شاید زائران کربلا این سوال را داشته باشند که چگونه می‌توانند وسایل بهینه‌ای برای سفرشان انتخاب کنند تا از آن‌ها استفاده‌های چند جانبه نیز داشته باشند.

کوله پشتی اربعین یکی از مهم‌ترین وسیله‌هایی است که باید همراه خود ببرید. اما چه کوله پشتی برای اربعین می‌تواند مناسب باشد؟ اگر به دنبال جنس واقعا خوبی برای پیاده‌روی هستید، به شما توصیه می‌کنیم خودتان به صورت حضوری خرید کنید.

یک کوله‌پشتی یا چمدان باکیفیت تهیه کنید

اگر تا به حال یک کوله‌پشتی یا چمدان مناسب برای سفرهایتان در نظر نگرفته‌اید، بهتر است از الان دست به کار شوید و یک چمدان امن و با کیفیت بالا تهیه کنید تا در طول سفر، ذهنتان مشغول این که چقدر چمدانتان امن است، نباشید.

کوله پشتی اربعین یکی از مهم‌ترین وسیله‌هایی است که باید همراه خود ببرید. اما چه کوله پشتی برای اربعین می‌تواند مناسب باشد؟ اگر به دنبال جنس واقعا خوبی برای پیاده‌روی هستید، به شما توصیه می‌کنیم خودتان به صورت حضوری خرید کنید.

اگر هم فرصت خرید کردن دارید و طرح کوله برای شما اهمیت دارد، می‌توانید به این‌جا سر بزنید. این سایت اجناس ایرانی می‌فروشد و قیمت مناسبی هم دارد.

کوله مناسب پیاده‌روی آن است که کمترین آسیب را به کمر شما وارد کند و استحکام لازم را نیز داشته باشد. به یاد داشته باشید به هیچ وجه تمام کوله‌تان را پر از وسیله کنید. هر چه وسیله کمتری به همراه خودتان ببرید، خودتان احساس راحتی بیشتری خواهید کرد. پس احتمالا لازم نیست حتما یک کوله بسیار بزرگ را خریداری کنید.

لباس‌های مناسبی انتخاب کنید

مرحله بعدی این است که در مورد مقصد، شامل شرایط آب و هوایی آن‌جا، لباس‌های رایج در آن‌جا و این که خرید چه چیزهایی در آن‌جا ممکن است برای شما صرفه داشته باشد را بدانید.

  • یکی از نکاتی که باید در نظر بگیرید این است که از رنگ‌های خیلی زننده و غیر معمول در آن‌جا استفاده نکنید. مثلا شلوارهایی به رنگ خاکی یا سیاه، با یک تیشرت یا ژاکت مناسب می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد که در همه جای دنیا قابل قبولند.
  • سعی کنید تیشرت‌هایی انتخاب کنید که تقریبا به همه شلوارهایی که می‌خواهید با خودتان ببرید، جور باشد که هم کارتان آسان‌تر باشد و هم بارتان سبکتر.
  • معمولا توصیه می‌شود سه شلوار (به رنگ‌های خاکی، سیاه و شلوار جین)، سه لباس آستین‌دار، دو لباس گرم، یک ژاکت و چند تا تیشرت همراه خودتان داشته باشید.
  • سه جفت کفش همراهتان داشته باشید. یکی مخصوص پیاده‌روی، یک کفش برای ملاقات‌های رسمی و یک جفت که مخصوص آب و هوای آن‌جا باشد. مثلا شاید مجبور شوید یک جفت بوت هم همراه خودتان ببرید.

لباس مناسب برای سفر

  • دمپایی‌های لاانگشتی نیز بهای چندانی ندارند و می‌توانید بعد از استفاده آن‌ها را همان‌جا بگذارید.
  • هر چند ممکن است تعداد کمی از افراد باشند که قصد سفر به دور دنیا را داشته باشند، اما اگر چنین قصدی دارید بهتر است، در بین راه از لباس‌های خانگی استفاده کنید و از همه نوع لباسی که مناسب شرایط آب و هوایی مختلف است، استفاده کنید. البته توصیه می‌کنیم لباس‌هایی که خاص یک منطقه هستند را همان‌جا به کسی هدیه دهید یا اگر می‌توانید بفروشید. پس لباس‌هایی انتخاب کنید که اگر تصمیم گرفتید آن‌ها را رها کنید، دلتان برایشان نسوزد!

تا حد امکان وسایل گران‌قیمت با خودتان حمل نکنید

هیچ‌لزومی برای به همراه بردن وسایل باارزش وجود ندارد. با به همراه بردن این وسایل، این فرصت را به سودجویان می‌دهید که از شما و دیگر مسافران بتوانند به راحتی سوءاستفاده کرده و از شما دزدی کنند.

البته سعی کنید حتما یک یادگاری کوچک که یادآور خاطرات سفرتان باشد، برای خودتان بخرید. پیامبر هم توصیه می‌کنند که از سفر حتما سوغات بیاورید حتی اگر تکه سنگی باشد. جالب است که ایشان این دقت نظر را در آن زمان داشته‌اند.

دقیقا بررسی کنید که چه وسایل غیر پوشیدنی در طول سفر احتیاج خواهید داشت

وقتی می‌خواهید سفر کنید، همیشه سعی کنید حداقل چیز‎های ممکن را همراه ببرید. مطمئنا هر چه وسایل غیر ضروری بیشتری با خودتان ببرید زحمت خودتان را افزایش می‌دهید در نتیجه کمتر می‌توانید از سفرتان لذت ببرید.

چند وسیله الکترونیکی می‌خواهید همراهتان ببرید

اگر فکر می‎کنید در این سفر ممکن است به لپ‌تان احتیاج پیدا کنید، بررسی کنید تا ببینید آیا می‌توانید کارهایتان را با یک وسیله، مثل موبایل یا تبلتتان مدیریت کنید یا نه. البته شاید بردن یک صفحه کلید ایده خوبی برایتان باشد.

آیا می‌توانید یک شارژر چند منظوره ببرید

یک شارژر انتخاب کنید که برای همه وسایلتان مناسب باشد.

نسخه الکترونیکی کتاب‌های مورد نیازتان را فراهم کنید

اگر بدون کتاب مورد علاقه‌تان نمی‌توانید سفر کنید، سعی کنید نسخه الکترونیکی آن را تهیه کنید تا وسایلتان سبک‌تر شوند.

آیا به ذخیره غذایی احتیاج دارید

اگر رژیم خاصی دارید یا داروی مخصوصی استفاده می‌کنید فراموش نکنید آن را همراه خودتان ببرید. بعضی اوقات ممکن است دوست داشته باشید برای چند وعده غذای محلی خودتان را بخورید، می‌توانید به اندازه یک یا چند وعده از آن برای خودتان ببرید اما در نظر داشته باشید که این کار چقدر برای شما می‌صرفد.

بسته‌بندی کردن وسایل/چیدن داخل چمدان چگونه باشد

  • لباس‌هایی که پیچیده می‌شوند، جای کمتری نسبت به لباس‎های تاشده می‌گیرند. روش بقچه کردن هم ایده جالبی است.
  • وسایل کوچکتان را در کیف/نایلون کوچک زیپ‌داری بریزید و هوای آن را خالی کنید تا جای کمتری اشغال کند.
  • اگر دستمال کاغذی در مقصد، خیلی گران نیست، آن را از همان‎جا تهیه کنید در غیر این صورت باید همراه خودتان داشته باشید.
  • سعی کنید تا حد امکان، وسایل آرایشی کمتری با خودتان ببرید. برای مثال ممکن است یک وسیله جای دیگر وسایل آرایشی را نیز برایتان پر کند. بررسی کنید کدام وسایل را می‌توانید از لیست سفرتان خارج کنید.

از تمام وسایلی که می‌خواهید با خودتان ببرید، عکس بگیرید

همه وسایل مورد نیاز سفرتان را روی تختان بگذارید و با گوشی همراهتان از آن‌ها یک عکس بگیرید و هر از چند گاهی نگاهی به آن عکس بیاندازید تا در ذهنتان ثبت شود. با این روش شما می‌توانید وسایلی که با خودتان می‌برید را به ذهن بسپارید و دیگر نیازی به چیدن دوباره آن‌ها در هتل یا… ندارید.

زائرن اربعین این روزها در حال آمادگی برای این سفر معنوی هستند. امیدواریم این مطلب مخصوصا برای آن‌ها مفید فایده باشد. در سفرهایی که در پیش دارید، باز هم همراه رازینه بمانید.

منبع: wikihow

 

۴ دیدگاه در “چگونه برای یک سفر طولانی وسایل مناسبی انتخاب کنیم”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *