ثبت نام در سجام

نحوه ثبت نام در سامانه سجام بورس اوراق بهادار

بسیاری از مردم در بورس اوراق بهادار تهران و سایر بورس‌های ایران از قبیل بورس کالا و بورس انرژی عضو بوده و قادر به انجام معامله هستند. معمولا برای انجام معاملات بورس، افراد باید به یکی از کارگزاری‌های مجاز مراجعه نموده و در آنجا حساب باز کنند و سپس قادر به انجام معاملات خواهند بود. اگر شما علاقه مند به فعالیت در بورس اوراق بهادار تهران هستید، ولی دقیقا نمی دانید چطور باید کار خود را شروع کنید، پیشنهاد می‌کنم کتابچه کسب درامد آنلاین مجله اینترنتی رازینه را مطالعه کنید.

چند وقتی است که سامانه سجام (سامانه جامع اطلاعات مشترکان) از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار ایجاد شده است و همه افراد فعال در بورس که قصد انجام معامله از طریق بورس را دارند، لازم است در این سامانه سجام ثبت نام کرده و احراز هویت شوند.

بیشتر بخوانید:

کتابچه 17 روش عملی برای کسب درآمد آنلاین

راه‌های کسب درآمد دلاری در ایران 1397

سامانه سجام چیست؟

برای ثبت نام در سجام، شما می‌بایست ابتدا به آدرس اینترنتی این سامانه به نشانی profilesejam.csdiran.com مراجعه نمایید تا پس از آن بتوانید در سامانه سجاد ثبت نام نمایید.

سامانه سجام در راستای اجرای دو قانون مبارزه با پولشویی (مصوب 1386) و قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم (مصوب 1394) طراحی و اجرا شده است. طبق موارد اعلام شده در سایت سامانه سجام، اخذ هرگونه خدمات پایه برای تمامی مشتریان حقیقی و حقوقی منوط به شناسایی و ثبت اطلاعات اشخاص مذکور می‌باشد. با راه اندازی این سامانه هر شخص، تنها با یک بار شناسایی و ثبت اطلاعات امکان برخورداری از کلیه خدمات بازار سرمایه را خواهد داشت.

مراحل ثبت‌نام در سامانه سجام

برای ثبت نام در سامانه سجام لازم است مراحل متعددی صورت گیرد که عمدتا شامل ثبت مشخصات فردی و مالی و در نهایت احراز هویت به صورت حضوری است:

  • ثبت مشخصات اولیه در وب سایت سامانه سجام
  • تکمیل فرم‌های مالی در وب سایت سامانه سجام
  • تایید استعلام‌های مربوطه
  • مراجعه کاربر به مراکز احراز اصالت
  • انجام عملیات احراز اصالت در مراکز مجاز (کارگزاری‌ها و دفاتر پیشخوان دولت)
  • تایید نهایی سهامدار در سامانه سجام

در این ویدئو که توسط کارگزاری آبان تهیه شده و در اختیار مجله رازینه قرار گرفته است، مراحل انجام ثبت‌نام در سامانه سجام آمده است و شما می‌توانید از مراحل ثبت‌نام در سجام به سادگی آگاه شوید:

احراز هویت سامانه سجام

مراحل احراز هویت در سامانه سجام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و کارگزاری‌های بورس اوراق بهادار در سراسر کشور انجام می شود. برای دسترسی به مراکز احراز هویت سامانه سجام در تهران و سراسر کشور از لینک مراکز احراز هویت سجام استفاده نمایید.

نگرانی مشتریان از محرمانگی اطلاعات

بسیاری از اطلاعات ارائه شده در این سامانه از سوی مشترکان، بسیار حساس است و بنابراین در بین بعضی از مشترکان نگرانی‌هایی در خصوص محرمانگی این اطلاعات ایجاد شده است. در سایت سامانه سجام اعلام شده است که محرمانگی اطلاعات اعلامی از سوی اشخاص، در چارچوب قوانین و مقررات حاکم، محفوظ خواهد بود.

اگر شما هم در بورس تهران فعالیت می‌کنید یا قصد فعالیت در بورس اوراق بهادار تهران، بورس کالا یا بورس انرژی دارید، بهتر است هر چه سریعتر به سامانه سجام مراجعه و ثبت نام نمایید تا در معاملات شما مشکلی به وجود نیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *