مزایای ظروف چینی

ی

غذا همیشه مقوله مهمی برای افراد بوده است. علاوه بر ظرف غذا ظروفی که غذا در آن سرو هم می‌شود بسیار مهم است. قطعا هیچکس راضی نمی‌شود یک غذای خوشمزه و پر رنگ لعاب را داخل ظرفی نامناسب و غیر بهداشتی میل کند. پس اهمیت این ظروف در اینجا مشخص می‌شود. ظروف چینی از آن ظروفی هستند که خیلی باکیفیت و سالم بوده و طرفداران بسیاری هم دارند.

با پیشرفت بشر در صنعت در سال‌های اخیر انواع ظروف چینی باکیفیت بیشتر و تنوع بالایی وارد بازار شده و به‌شدت از آنها استقبال می‌شود. علی الخصوص تازه عروسانی که در پی تهیه جهیزیه هستند از ظروف چینی بیش از دیگر ظروف استقبال می‌کنند. لطفاً برای آشنایی با مزایای ظروف چینی تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نکاتی که باید برای خرید ظروف چینی رعایت کرد

اگر علاقه‌مند به ظروف چینی باشید حتما ساعات زیادی را در فروشگاه‌های حضوری یا آنلاین شاپ های فروش ظرف سپری کرده و نتیجه این گشت و گذار به خرید ظروف پذیرایی چینی یا دکوری خواهد بود که تا مدت‌ها در ویترین منزل‌تان دلبری کند. خرید ظروف چینی نیازمند رعایت چند نکته است که در ادامه بیان خواهیم کرد.

  • نقش و نگار ظروف چینی را بررسی کنید تا با دیگر ظروف سرو و پذیرایی شما هماهنگ بوده و یا دست کم با سلیقه شما همخوانی داشته باشد تا مدت‌ها بتوانید از آنها استفاده کنید. امروزه ظروفی با طراحی پروانه بسیار ترند شده و مورد توجه خانم‌ها قرار می‌گیرد.
  • کیفیت ظروف چینی در خرید آن بسیار مهم است. باید حتما وزن قابل قبول و سطح یک دستی داشته باشند. ترک نداشته و لب‌پر نباشند.
  • قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را بررسی کنید و حتما به این نکته توجه کنید که ظروف خریداری شده در ماشین آسیب می‌بیند یا خیر! این نکته باید در بخش اطلاعات ظروف چینی در آنلاین شاپ‌ها درج شده باشد یا توسط فروشنده به خریدار اعلام شود.
  • قابلیت استفاده در ماکروویو ظروف را بررسی کنید.
  • به کاربرد و شکل طرفی که می‌خرید توجه کنید. اگر میخواهید بلااستفاده نماند و بتوانید از آن به عنوان یک ظرف پذیرایی استفاده کنید باید ظروف مربوط به سرو و پذیرایی را انتخاب کنید.
  • توجه کنید که در صورت خرید آنلاین از یک درگاه معتبر و فعال ظروف را سفارش دهید. برای این امر می‌توانید از ظروف باکیفیت و زیبای موجود در سایت آویز دیدن فرمایید.

نشانه‌ها و مزایای ظروف چینی مرغوب

بیشتر از 1500سال پیش‌ ظروف‌ چینی در کشور چین تولید شده و سپس وارد کشورهای خاور میانه و اروپا شد و خیلی طول نکشید که بخش زیادی از مردم دنیا از این ظروف استقبال کردند. البته هنوز هم یکی از بهترین سازنده ظروف چینی کشور چین است. ظروف مرغوب دارای ویژگی‌هایی هستند که در صورت آشنایی با آن‌ها خرید بهتری را خواهید داشت.

  • وزن ظروف چینی: ظروف چینی مخصوصا ظروف پذیرایی چینی مدام باید شسته و تمیز شوند، چینی خیلی سنگین کار شستشو را با مشکل مواجه می‌کند بنابراین باید وزن چینی مرغوب قابل قبول باشد.
  • مقاومت در برابر ضربه: به صورت کلی چینی مخصوصا ظروف دکوری چینی نیازمند مراقبت شدید هستند چرا که ذاتا شکننده و آسیب‌پذیرند اما به طور کلی چینی مرغوب با کوچکترین ضربه نمی‌شکند و لب‌پر نمی‌شود.
  • صدای زنگ دار: اگر با دو انگشت روی چینی تلنگر بزنید صدایی زنگ به دار و طولانی مدت می‌دهد این نشان دهنده مرغوبیت متریال بکار رفته در ساخت چینی است.
  • ضد خش بودن چینی: هرچند مراقبت از ظروف چینی خیلی مهم است اما در هر صورت ظروف مرغوب به سرعت خط و خش چاقو و چنگال روی آن نمی‌افتد.
  • ضد آب بودن: اکثر ظروف بین یک الی دو درصد آب جذب می‌کنند اما در صورت مرغوب بودن لعاب چینی بیشتر از دو درصد آب و غذا جذب نخواهند کرد.
  • مقاوم در برابر شوک حرارتی: چینی مرغوب در صورت گرم و سردشدن سریع ترک برنداشته و مقاومت می‌کند.
  • ظاهر کاملا یک‌دست: ظاهر چینی مرغوب بدون تاب برداشتی، ناهمواری و اشکال در لعاب است.

مزایای ظروف چینی

بیشتر کسانی که تمایل به خرید ظروف چینی دارند از مزایای ظروف چینی آگاه بوده و می‌دانند که این ظروف چقدر برای سلامتی مفید هستند اما اگر تا به حال با فواید استفاده از ظروف چینی آشنا نشده بودید لطفاً موارد زیر را خوانده و پس از این سعی کنید از ظروف استفاده کنید.

_ تنوع نقش و نگار در این ظروف بسیار بالاست و دست آدم را برای انتخاب باز می‌کند.

_ سبک هستند و بسیار خوش دست می‌باشند.

_ به‌عنوان ظروف دکوری نیز استفاده می‌شوند.

_ ترکیبات موجود در چینی مانند فلدسپات و نحوه تولید آن در حرارت بالا باعث می‌شود که دوام و سلامت این ظروف بیشتر باشد.

_ ظروف چینی از سایر ظروف مشابه مانند سرامیک کیفیت بیشتری دارند.

_  ظروف چینی بافتی درخشان و خاص داشته و طراحی مدرنی نسبت به دیگر ظروف دارند.

_ ظروف چینی مواد سمی و خطرناک ندارند.

_ لبه‌های ظروف چینی نسبت به دیگر ظروف مقاوم تر است و دیرتر لب پر می‌شود

_ خالص بودن مواد اولیه در ظروف چینی باعث کم شدن تخلخل شده و جذب آب را بسیار ناچیز می‌کنند.

_ نسبت به لکه مقاوم هستند و به راحتی نیز تمیز شده و برق می‌افتند.

_ نگهداری از آنها راحت است و نیاز به مراقبت خیلی خاصی ندارند.

_ لعاب زنی این ظروف با دقت انجام می‌شود و بعد از رنگ‌آمیزی نیز یکبار دیگر لعاب زده می‌شوند که این خود باعث دوام و مقاومت خوبی چینی می‌شود.

کلام آخر در مزایای ظروف چینی

تمام ظروف چینی موجود در سایت آویز با ضمانت پایداری رنگ و کیفیت به فروش می‌رسند. اکثر ظروف قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را داشته و این کار شمارا از باب نگهداری و شستن آنها رعایت می‌کند. البته فراموش نکنید تمام ظروف و محصولات برای آنکه عمر طولانی داشته و همیشه نو به نظر برسند لازم است تحت مراقبت باشند.

برای خرید انواع ظروف‌ پذیرایی چینی و خرید ظروف دکوری چینی از محصولات موجود در سایت بازدید کرده و برای خرید و سفارش با کارشناسان فروش آویز در تماس باشید. طراحی متنوع ظروف چینی جدید موجود در فروشگاه با هر دکوراسیونی‌ هماهنگ بوده و رضایت سخت‌پسندترین افراد را هم جلب می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *