تشییع آیت الله هاشمی شاهرودی

مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر آیت‌الله هاشمی شاهرودی

مراسم تشییع و اقامه‌ نماز بر پیکر آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، رئیس سابق قوه قضاییه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح روز چهارشنبه پنج دی ماه در مصلای امام خمینی(ره) تهران با حضور امام خامنه‌ای برپا شد.

این مراسم با حضور رؤسای سه قوه و مسئولان و مردم برگزار شد. در این مراسم حضرت آیت الله خامنه‌ای بر پیکر آیت‌الله نماز خواندند.

شعارهای مردم در این روز که بدرقه راه پیکر آیت‌الله هاشمی شاهرودی شد، عبارت بود از «عزا عزاست امروز مهدی صاحب زمان صاحب عزاست امروز»، «لااله الا الله، علی ولی الله»، «وای حسین وای حسین»، «حزب فقط حزب علی رهبر فقط سیدعلی»، «دست خدا بر سر ماست خامنه‌ای رهبر ماست» و …

پیکر مطهر ایشان از مصلای امام خمینی(ره) به سمت خیابان ولیعصر(عج) تشییع شد و بعد از آن راهی قم شد.

بیشتر بخوانید:

آیت الله هاشمی شاهرودی درگذشت + بیانیه بیت آیت الله

مراسم تشییع پیکر آیت‌الله شاهرودی در قم

همچنین مراسم تشییع و تدفین آیت‌الله شاهرودی، عصر امروز چهارشنبه (5 دی ماه) در ساعت 14 در قم در مسجد امام حسن عسگری(ع)، انجام خواهد شد و سپس به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تشییع می‌شود.

این فقید عالیقدر در روز دوشنبه شب، سوم دی ماه 97، با تحمل مدت زمان طولانی از بیماری، در یکی از بیمارستان‌های تهران دار فانی را وداع گفت.

رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در پیام تسلیتشان ایشان را استادی بزرگ در حوزه علمیه قم و کارگزاری با وفا در مهمترین تشکیلات نظام جمهوری اسلامی، عضو مؤثری در شورای نگهبان و رئیس موفقی در مجمع تشخیص مصلحت دانستند و فرمودند ایشان در طول مدت زندگانی‌شان توانستند آثار و برکات علمی بسیاری از خود بر جای بگذارند.

مراسم بزرگداشت آیت‌الله ‌شاهرودی از طرف رهبر

مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی از طرف امام خامنه‌ای در شب چهارشنبه (۵ دی) بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود. علاوه بر این مراسم، بزرگداشت ایشان در روز پنج‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۷ از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) تهران با حضور رهبر برگزار می‌شود.

یک دیدگاه در “مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر آیت‌الله هاشمی شاهرودی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *