مبلغ وام ازدواج 98

مبلغ وام ازدواج در بودجه سال 98

خبرگزاری فارس گفته است جزئیات لایحه بودجه سال 98 کل کشور نشان می دهد دولت وام قرض الحسنه ازدواج جوانان را 15 میلیون تومان مانند همان که سال جاری داشته‌ایم، تصویب کرده و به مجلس ارسال می‌کند.

رپرتاژ

با توجه به بند «الف» تبصره 16 لایحه بودجه سال آینده به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی موظف است کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع کلیه منابع در اختیار پس انداز، جاری و سپرده قرض الحسنه بانک ها در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت به جوانان متقاضی قرار دهند.

بر طبق گزارشات رسیده، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج ها در سال 1398 یکصد و پنجاه میلیون (150.000.000) ریال با دوره بازپرداخت پنج ساله است.

این درحالی است که در واقع این مبلغ پول چندانی به حساب نمی‌آید چرا که مبلغ همه اجناس دو تا سه برابر شده است.

این درحالی است که رحیم زارع رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس قبلا اذعان کرده بود، نمایندگان مجلس موضوع وام ازدواج 30 میلیون تومانی را در بودجه 98 پیگیری خواهند کرد که به نظر می‌رسد به نتیجه نرسیده است.

زمان پخش سریال بانو عمارت

چند پیشنهاد عالی برای هدیه سالگرد ازدواج

چند ایده شگفت‌انگیز برای جشن سالگرد ازدواج

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است براساس بررسی های انجام شده امکان افزایش مبلغ وام ازدواج به 30 میلیون تومان با استفاده از منابع قرض الحسنه مردم در بانک‌ها وجود دارد و دولت می‌تواند این کار را پیگیری کند.

آمارها نشان می دهد وام ازدواج 30 میلیون تومانی با بازپرداخت 10 ساله برای حدود یک میلیون و 200 هزار جوان در سال 98 نیاز به 36 هزار میلیارد تومان منابع قرض الحسنه نیاز خواهد داشت که در برابر مبالغ تعریف شده کلان برای بودجه مبلغ چندانی محسوب نمی‌شود.

رحیم زارع در مورد منابع مورد نیاز وام ازدواج گفته بود که طبق گزارش‌ها و بررسی‌های صورت گرفته منابع قرض‌الحسنه جدید در اختیار بانک‌ها برای سال آینده در مجموع 56 هزار میلیارد تومان است که می‌تواند جوابگوی بازپرداخت وام ازدواج 30 میلیون تومانی باشد. با این حال به نظر می‌رسد نظر ایشان در این مورد به تصویب نرسیده است و زوج‌های 98 ای هم باید با همین وام بخور نمیر 10 میلیون تومانی ازدواج سر کنند چرا که خبری از افزایش وام ازدواج نیست.

برگرفته از: اینجا

یک دیدگاه در “مبلغ وام ازدواج در بودجه سال 98”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *