حقایق جالب در مورد دبی که احتمالا نمی دانستید

دوست دارید در مورد دبی اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ در این مطلب واقعیت های جالبی در مورد دبی وجود دارد که احتمالا نمی‌دانید و دانستنش خالی از لطف نیست.

ماه پیش، چند روزی به دبی سفر کردم. این سومین سفرم به امارت بود و باید بگویم هرچه زمان بیش‌تری در این کشور می‌گذرانم بیشتر شیفته آن می‌شوم. بله؛ دیدن چنین شهر مدرنی در وسط بیابان، خیلی عجیب به نظر می‌رسد‍‌!‌ گذراندن مدتی در دبی با دوستی که در این شهر زندگی می کند، باعث شد تا من از جاذبه های گردشگری بیشتری در این شهر دیدن کنم و باید اعتراف کنم، دبی شهری است که شما می توانید در آن زندگی بسیار راحتی را بگذارنید!

دبی، یک شهر کوچک صحرایی است که تقریباً 50 سال پیش، به شهری پر جنب و جوش تبدیل شد و در حال حاضر، یکی از محبوب‌ترین مراکز تجاری، فرهنگی و یک مقصد گردشگری فوق‌العاده در خاورمیانه به‌شمار می‌رود.

دبی به‌خاطر مراکز خرید لوکس، معماری مدرن و شب‌های پر جنب و جوشش بسیار معروف است. برج خلیفه با 830 متر ارتفاع، بلندترین ساختمان جهان بوده و بر افقِ پُر از آسمان‌خراش شهر مسلط است. همچنین به نظر می‌رسد که توسعه بی پایان پروژه‌های نوآورانه و فراگیر در دبی ادامه داشته باشد.

دبی، بی نظیر است و به همین دلیل هم می‌خواهم برخی حقایق و اطلاعات درباره آن ‌را با شما در میان بگذارم. بیایید با چند واقعیت جالب درباره دبی شروع کنیم تا به شما نشان دهیم این مکان، چقدر متفاوت است.

9‌‌ حقیقت در مورد دبی

1- هتل برج العرب از طلای کافی برای 46265 بار پوشش نقاشی مونالیزا ساخته شده است.

فضای داخلی برج العرب با حدود 1790 متر مربع ورقه طلای 24 قیراط تزئین شده است که با این مقدار می‌توانید حدود 46265 نقاشی مونالیزا را بپوشانید!

2- 25% از کل جرثقیل‌های جهان زمانی در دبی واقع شده بودند.

هنوز هم تعداد زیادی جرثقیل در دبی وجود دارد. در طول اوج رونق ساخت و ساز، دبی از جرثقیل پرُ شده بود. برخی می‌گویند این شهر تقریباً 25 درصد از جرثقیل های جهان را در خود جای داده است! البته، این موضوع ممکن است تا حدودی از شایعات محلی سرچشمه گرفته باشد، زیرا منابع دیگر، آن را فقط حدود 2 الی 3٪ بیان می‌کنند؛  به هر حال این رقمی باورنکردنی است و شهر همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

3- جزایر نخل مصنوعی دبی از شن و ماسه کافی برای پر کردن 2.5 برج امپایر استیت ساخته شده‌اند.

در حقیقت، احداث جزایر نخل مصنوعی دبی به 94 میلیون متر مکعب ماسه نیاز داشت؛ این در حالی است که ساختمان امپایر استریت تنها 37 میلیون متر مکعب می‌باشد.

در‌ واقع ، مقدار سنگ و ماسه به کار رفته در این جزایر می‌تواند یک دیوار 2 متری (6.5 فوت) تشکیل دهد که سه بار، دور کره زمین را طی کند.

4- مقدار پولی که نیروی پلیس دبی برای خودروهای خود هزینه می‌کند بیش از هزینه ثبت‌نام کالج در ایالات متحده آمریکا است.

پلیس دبی برای ‌آن که به گردشگران نشان دهد این شهر چقدر “درجه یک” است، از خودروهای مخصوصی استفاده می‌کند. این خودروها شامل؛ فراری اف اف (500000 دلار آمریکا)، لامبورگینی آونتادور(397000 دلار آمریکا) و استون مارتین یک-77 (1.79 میلیون دلار آمریکا) می‌شوند. در مقایسه، ثبت‌نام در دانشگاه نیویورکگرانترین کالج در آمریکا برای مدت چهار سال حدود 248000 دلار هزینه دارد!

5- بیش از 85 درصد از جمعیت دبی، خارجی هستند.

تخمین زده شده است که حدود 15 درصد از ساکنان دبی، اماراتی بوده و باقی آن‌ها را مهاجران تشکیل می‌دهند.‌ بیشتر کارگران صدها آسمان خراش دبی از هند، پاکستان و بنگلادش به امارات متحده عربی مهاجرت کرده‌ و هم‌اکنون بیش از 50 درصد از جمعیت این شهر را به خود اختصاص داده‌اند. شکاف طبقاتی در این شهر بسیار زیاد است، زیرا بسیاری از کارگران مهاجر در شرایط بسیار بد، زندگی و کار می‌کنند؛ در حالی که اماراتی ها، زندگی لوکس و درجه یکی را می‌گذرانند.

6- تا همین چند وقت پیش دبی هیچ آدرس، کد پستی، کد منطقه یا سیستم پستی نداشت.

با توجه به سرعت رشد این شهر، هرگز یک سیستم آدرس استاندارد در آن ایجاد نشده است؛ به طوری که به جای آدرس روی برچسب‌های پستی، فضایی وجود داشت که ساکنان بتوانند در آن نقشه بکشند یا دستورالعمل های خاصی را بنویسند مانند: “بعد از عبور از مسجد سفید، اولین خیابان به سمت چپ ، درب آبی رنگ”

در سال 2015، دبی شروع به اختصاص شماره هایی به نام شماره ماکانی (که یک کد 10 رقمی منحصر به فرد است) به تمامی ساختمان‎‌ها کرد تا به شناسایی آن‌ها کمک کند.

7- در دبی مجبور به پرداخت مالیات بر درآمد نیستید.

یکی از حقایق جالب در مورد دبی به غیر از حقوق‌های غالباً نجومی و بسیار بالا، آن است که نیازی به پرداخت مالیات بر درآمد در هنگام درآمدزایی نخواهد بود که این امر باعث می شود تا بسیاری از افراد با ایده صرفه‌جویی و درآمدزایی در مدت کوتاه به دبی بیایند.

البته خرج کردن پول در دبی هم کار بسیار آسانی است!

8- دبی، طلا را دوست دارد!

دستگاه‌های خودپردازی در دبی وجود دارند که به جای پول، قطعات طلا توزیع می‌کنند. همچنین حدود 40 درصد از معاملات دستی طلا در سال 2013 در دبی رخ داده است. در مجموع، طلاهای مبادله شده، بیش از 354 فیل وزن داشتند!

9- دبی در حال ساخت بزرگترین مرکز خرده فروشی و سرگرمی در جهان است.

این طور به نظر می‌رسد که دبی بلندترین، بزرگ‌ترین و خاص‌ترین مکان‌ها و سازه‌ها را داشته باشد. ساخت چنین مرکزی می‌تواند بار دیگر دبی را کامل کند. این مرکز که قرار است میدان دبی نامیده شود، به اندازه 100 زمین فوتبال وسعت خواهد داشت که الهام گرفته شده از بهترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان مانند خیابان آکسفورد لندن و بورلی هیلز در لس‌آنجلس است، اما گفته می شود که قرار است به چیزی بیش از یک مرکز خرید ساده تبدیل شود.

چند حقیقت کوتاه دیگر در رابطه با دبی:

– جمعیت کل دبی حدود 3.1 میلیون نفر است.

– زبان رسمی این شهر عربی می‌باشد.

– پول رایج آن، درهم یو اِی ایی (UAE) است.

– دین رایج در آن اسلام می‌باشد.

– فقط افرادی که مسلمان نیستند در آنجا حق خرید و مصرف گوشت خوک و الکل را دارند.

– تعطیلات آخر هفته در دبی، روزهای جمعه و شنبه است.

در این مطلب برخی از حقایق در رابطه با دبی را برای شما به اشتراک گذاشتیم. اگر شما هم تجربه ای در سفر به دبی داشته اید و فکر می کنید برای سایر مخاطبان ما جالب باشد نظرات خود را بیان نمایید.

گردآوری: توریستگاه، راهنمای سفر به دبی

یک دیدگاه در “حقایق جالب در مورد دبی که احتمالا نمی دانستید”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *