آموزش ساده و سریع ورد

تنظیمات نوار ابزار در ورد – ایجاد تغییر در نوار ابزار

حتما برای شما هم پیش آمده است که فکر کنید بعضی گزینه‌ها در نوار اصلی ورد شما وجود ندارد اما شما به آن احتیاج فراوان دارید. در این قسمت یاد می‌گیرید چگونه نوار بالایی ورد را تنظیم کنید و بعضی گزینه‌ها را به آن بازگردانید. حل مشکل گم شدن گزینه‌های نوار ابزار ورد یا اضافه کردن دستورات به منوی اصلی در ورد، از طریق زیر امکان‌پذیر است. شیوه اصلاح نوار ابزار در ورد در زیر آورده شده است.

با این آموزش همراه ما باشید تا نحوه اضافه کردن به منو‌های اصلی در ورد را یاد بگیرید. حتی می‌توانید به دلخواه بعضی قسمت‌ها در منوی اصلی را تغییر نام دهید.

برای این کار که Customizing the Ribbon نام دارد، شما دستوراتی که زیاد مورد استفاده‌تان قرار می‌گیرد، را در تب اصلی مانند Home می‌آورید. این کار بسیار مهمی برای شخصی‌سازی مایکروسافت ورد است. البته به یاد داشته باشید هیچ چیز مانند گزینه‌های دیفالت خود مایکروسافت به شما کمک نمی‌کند. پس تغییرات بیهوده و تغییر نام‌های دل به خواه اصلا توصیه نمی‌شود.

اگر تغییرات شدیدی در منوهای اصلی ایجاد کنید و در مشکلی در ورد، نیاز به سرچ پیدا کردید، دیگر هیچ آموزشی نمی‌تواند به دردتان بخورد؛ چرا که آن‌ها از ورد شخصی که برای خودتان ساخته‌اید خبر ندارند. در نتیجه توصیه می‌شود فقط دستوراتی را شخصی‌سازی کنید که مطمئن هستید نام و کارکرد و… آن را به خوبی می‌دانید.

شیوه اصلاح نوار ابزار در ورد

برای اصلاح نوار ابزار در ورد مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی منوی File و گزینه Options کلیک کنید.
  • Customize Ribbon را انتخاب کنید.
  • برای این که یک تب معمولی ایجاد کنید یا یک گروه معمولی ایجاد کنید، تب مد نظر را از گروه راست انتخاب کنید و روی New Tab یا New Group کلیک کنید.
  • توجه داشته باشید که اگر یک تب جدید ایجاد کنید، اتوماتیک یک گروه جدید نیز ساخته می‌شود. این اتفاق به این علت است که دستورات می‌بایست در یک گروه اضافه شوند نه به تب. در نتیجه همه تب‌ها باید در نهایت به یک گروه اضافه شوند.

بیشتر بخوانید:

  • اگر می‌خواهید اسم گروه‌تان را تغییر دهید، New Group را کلیک کنید و سپس Rename را بزنید.
  • برای این که دستوراتی را به گروه جدید اضافه کنیم، گروه جدید با هر نامی را از قسمت سمت راست انتخاب می‌کنیم و یک دستور از گروه سمت چپ را انتخاب وگزینه Add را می‌زنیم تا به گروه مورد نظرمان اضافه شود.

امیدواریم از این قمست آموزش ورد در جهت آموزش تغییرات در نوار ابزار استفاده کرده باشید. ما در رازینه با آموزش‌های بیشتر دنبال کنید. همچنین می‌توانید با گذاشتن نظرات آموزش مد نظرتان را از ما بخواهید.

منبع: وبیوکاتور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *