تغذیه دانش آموزان در زمان امتحانات

تعطیلات نوروزی به پایان رسیده و مدارس آغاز شده اند و کم کم به زمان امتحانات نزدیک می شویم. امتحانات در سال 1402 به صورت حضوری و مطابق روال قبل از کرونا البته با رعایت بهداشت برگزار می شود. همچنین کنکور نیز نزدیک است و مطالعه درس ها برای دانش آموزان برای رقابت در کنکور فشرده تر می شود. در این بین برخی دانش آموزان غذا و استراحت خود را کم می کنند، در صورتی که استراحت مناسب با تغذیه صحیح می‌توان بازده فکری را افزایش داد. با رعایت اصول درست در تغذیه می تواند توان شما را برای یادگیری بهتر و موفقیت در امتحانات افزایش می‌دهد.

زمان غذا و مطالعه را با هم انجام ندهید

در زمان مطالعه غذا نخورید و برای این کار در برنامه ریزی خود زمان خاصی را در نظر بگیرید تا با آرامش بیشتری غذا بخورید، اولا غذا خوردن حین مطالعه نه از غذا لذت می برید و هم غذا را درست نمی خورید و به معده خود آسیب می زنید.

مصرف شیرینی را محدود کنید و غذای با کیفیت بخورید

از مصرف زیاد شیرینی و تنقلات، چیپس، نمک، تخمه، غذاهای چرب و انواع نوشیدنی‌های گازدار خودداری کنید. شیرینی زیاد باعث خستگی و خواب آلودگی می گردد. از غذاهای نشاسته‌ای مانند ماکارونی، برنج و نان در ایام امتحانات مناسب هستند.

در صبحانه در ایام امتحان نیز بهتر است به منظور افزایش کارایی مغز، از مواد سرشار از پروتئین یا سرشار از فیبر مانند تخم‌مرغ، نان تست با عسل استفاده شود همچنین خوردن نان و پنیر و گردو یا تخم‌مرغ یا یک ظرف عدسی در روز امتحان کمک می‌کنند غذای سبک و مقوی خورده باشید و انرژی کافی را داشته باشید.

دانش آموزانی که اضطراب دارند بهتر است برای مقابله با این اضطراب از  بعضی از سبزی‌ها از قبیل ریحان، نعنا، کاهو و سیب در کاهش اضطراب بسیار مفید است، استفاده کنند.

مصرف آجیل مغزدار برای تقویت حافظه

خوردن آجیل مغزدار از قبیل بادام، کشمش، فندق، گردو و نخودچی که سرشار از منیزیم بوده و  باعث تقویت حافظه و یادگیری است.

مصرف آب در طول روز به اندازه کافی

در طول روز (اما نه همراه غذا) آب کافی بیاشامید. حتما از یک بطری آب را پر از آب کنید و در زمان مطالعه در کنار خود قرار دهید تا هر زمان که احساس تشنگی کردید آب بنوشید.

برخی دانش آموزان در کتابخانه درس می خوانند بهتر است از خوردن فست فود و غذاهای چرب خودداری کنند و غذای خود را همراهشان در ظرف غذا ببرند. بهتر است چند نکته را در مورد ظرف غذا یادآور شویم.

بخوانید: راهنمای خرید لوازم تحریر کلیه مقاطع

بهترین ظرف غذا دانش آموزی

یکی از لوازم کاربردی در کنار لوازم تحریر مدرسه، ظرف غذای دانش آموزی است.

ظروف غذا برای دانش آموزانی مناسب اند که در زنگ تفریح بتوانند با خوردن میوه و میان وعده انرژی خود را بدست آورند. ظروف غذا در طرح های دخترانه (کیتی، حیوانات، فروزن) و پسرانه (بت من، بن تن) در تنوع زیاد و قیمت مناسب موجود است.

قطعاً راه‌های زیادی برای بسته ‌بندی غذای کودکتان وجود دارد اما سازماندهی غذا در داخل ظرف مناسب یکی از هنرهایی است که باید به عنوان والدین به آن تسلط داشته باشید پس برای تحقق این امر، نیاز است برای فرزندتان بهترین ظرف غذا را با توجه به یک سری پارامترها انتخاب کنید تا بتوانید بهترین استفاده را از خرید خود داشته باشید.

امروزه ظرف غذا در طرح های متنوع دخترانه و پسرانه فانتزی تولید می شود. در دنیای امروز خرید ظرف غذا که بتواند غذا و میوه را از خراب شدن و آلوده شدن محافظت کند و گرم نگه دارد بسیار ضروری میباشد.

کیفیت ساخت این ظرف نگهدارنده غذا با توجه به در ارتباط بودن با سلامتی ما بسیار حیاتی است. پس بهتر است در خرید از محصولات ناشناخته و بدون کنترل کیفیت خودداری کنیم.

ظرف غذای چند بخشی برای دانش آموزان، دانشجویان، کارمندان و اساتید و کارگران استفاده می شود.

تفاوتی نمی‌کند ظرف غذای دخترانه باشد یا ظرف غذای پسرانه، والدین باید قبل از خرید ظرف نگهدارنده غذای کودک، آن را از نظر یک سری پارامتر مورد بررسی قرار دهند. این پارامترها می‌توانند مواردی چون جنس، طرح، دوام، کیفیت، اندازه، حمل آسان و سهولت در استفاده باشند اما باید به عواملی چون سن، ترجیح سبک و نوع غذاهایی که کودکان معمولاً می‌خورند نیز توجه شود.

ارائه انواع ظروف غذای پلاستیکی و یا فلزی که دارای محفظه‌‌های داخلی یا ظروف جداگانه و همین طور لوازم جانبی هستند، می‌توانند دست شما را برای انتخاب باز بگذارند:

  • ظرف غذا بایستی سبک باشد. مناسب بودن وزن ظرف غذا کمک می‌‌کند تا کوله پشتی یا کیف دانش آموز سنگین نشود.
  • جنس یک ظرف غذا باید به گونه ای باشد که علاوه‌ بر محافظت از غذا، از میوه‌های نرم و تنقلات ترد نیز محافظت کند.
  • جنس ظرف غذای فرزند شما باید از نظر دمایی عایق بندی شده باشد و بتواند برای چند ساعت غذا را ایمن نگه دارد.
  • جنس ظرف غذای دانش آموز باید در برابر لکه‌‌ها مقاوم باشد و شکاف‌‌های آن، باقی‌ مانده غذاها یا لکه‌ها را به دام نیندازد.

دوام و کیفیت ظرف غذا

  • بچه‌ها نیازمند ظرف‌های غذای سخت‌ تر از ظرف‌های بزرگسالان هستند چراکه قفل و چفت‌‌های آن باید قدرت تحمل هل دادن و فشرده شدن در کوله پشتی و یا حتی انداخته شدن روی زمین را حداقل به اندازه یک سال تحصیلی داشته باشند به طوری که پس از استفاده زیاد و خشن توسط بچه‌‌ها نشکنند.
  • ظرف غذای دانش آموز باید به گونه ای طراحی و مهر و موم شده‌ باشد که از نشتی غذاهایی چون سوپ یا سایر مایعات جلوگیری کند.
  • هر محفظه‌ تعیین‌ شده ظرف غذا‌ بهتر است برای اینکه غذاها را خوب نگه دارد، در محکم و با کیفیت داشته باشد.

بطری آب

آب یکی از منابع حیاتی بدن است که بایستی برای تامین سلامتی بدن در طول روز مصرف شود. بهتر است در مدرسه یا در هنگام مطالعه در کتابخانه یک بطری آب همراه خود داشته باشیم که بتوانیم آب بدن خود را تامین کنیم.

بطری های آب و ظروف غذا ها با توجه به حساس بودن  و در ارتباط بودن با تغذیه بایستی از پلاستیک با کیفیت بالا ساخته شوند که این موضوع نیز بسیار با اهمیت است.

خرید آنلاین لوازم مدرسه مجیک نوت  

فروشگاه آنلاین مجیک نوت انواع لوازم مدرسه، دفتر و لوازم تحریر و انواع بطری آب و ظروف غذا فانتزی در طرح های دخترانه و پسرانه با بهترین قیمت و با دوام و شراط ارسال رایگان را با بهترین برند های ایرانی و خارجی فراهم کرده است.

جهت مشاهده ظرف غذا دخترانه فانتزی، ظرف غذای مدرسه پسرانه به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://magicnote.ir/product-category/stationery/lunch-box

فروشگاه لوازم تحریر مجیک نوت تلاش می کند بهترین لوازم تحریر از جمله ظرف غذای مدرسه برای دانش آموزان دختر و پسر را در بهترین کیفیت و قیمت برای شما فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *