تایپ ویرگول و نقطه ویرگول

تایپ ویرگول و نقطه ویرگول در ورد

اگر بخواهید یک متن شسته رفته در ورد بنویسید، مثلا قصد نوشتن پایان نامه یا یک نامه اداری مهم داشته باشید، حتما نیاز به رعایت صحیح علائم نگارشی و ویرایش متون خود خواهید داشت. امروزه بسیاری از اسناد مهم با نرم‌افزار ورد تایپ می‌شود. بنابراین تایپ علائم نگارشی در ورد به صورت صحیح اهمیت ویژه‌ای دارد. در این مطلب با شما هستیم تا روش صحیح تایپ ویرگول در ورد و محل کاراکتر ویرگول در کیبورد را آموزش دهیم. کاراکتر دیگری که در بین علائم نگارشی اهمیت خاصی دارد، کاراکتر نقطه ویرگول است. بنابراین، اطلاع از نحوه صحیح تایپ نقطه ویرگول در ورد نیز حائز اهمیت است و در این مطلب به آن می‌پردازیم.

در چه مواردی باید ویرگول یا نقطه ویرگول را تایپ کنیم؟

یک اصل بسیار مهم در تایپ علائم نگارشی، از جمله ویرگول یا نقطه ویرگول، این است علائم نگارشی به جز علائم جفتی (از قبیل پرانتز، گیومه، براکت و …) همواره به کلمه قبلی خود می‌چسبند و بین آن‌ها و کلمه بعدی یک فاصله قرار می‌گیرد مثلاً تایپ «مردم شهر، تهران را دوست دارند.» صحیح است و تایپ به صورت «مردم شهر ، تهران را دوست دارند»، صحیح نیست.

حالا که این نکته اساسی را فهمیدیم، بهتر است به اصل ماجرا یعنی تایپ ویرگول در ورد بپردازیم.

ویرگول:

،

نقطه ویرگول:

؛

تایپ ویرگول در ورد word

اگر یک متن مهم را بخواهید تایپ کنید حتما به این که ویرگول در کیبورد کجا قرار می‌گیرد، علاقه مند خواهید بود. به ویژه اگر این که بخواهید خودتان این متن را تایپ کنید و ندانید ویرگول در کیبورد کجاست! کلید میان‌بر برای تایپ ویرگول در ویندوز، شیفت+ف (یا همان Shift+T) است. لذا شما می‌توانید با فشردن این دو کلید، ویرگول را تایپ کنید. اگر از سیستم عامل Mac مخصوص کامپیوترهای شرکت اپل استفاده می‌کنید، وضعیت فرق می‌کند. برای تایپ ویرگول در مک Mac، کلید میانبر Shift+7 به کارتان می‌آید.

برای تایپ نقطه ویرگول در ورد نیز، کلید میانبر شیفت+غ (یا همان Shift+Y) استفاده می‌شود.

امیدواریم، با استفاده از این راهنمای مختصر، بتوانید متونی صحیح و عاری از اشتباهات نگارشی تولید و منتشر کنید.

۸ دیدگاه در “تایپ ویرگول و نقطه ویرگول در ورد”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *