برگشت چاقی بعد از لیپوماتیک

دلایل بسیار خوبی وجود دارد که چرا لیپوماتیک یکی از محبوب ترین درمان های زیبایی در جهان به شمار می رود. لیپوماتیک، یکی از روش های جراحی مهم است که نایج حاصل از آن خیلی زود مشخص می شود چرا که فوراً چربی های ناخواسته بدن را در نواحی جدا شده از بدن از بین می برد تا ظاهر ایده آلی ایجاد کند. حتی تندرست ‌ترین افراد نیز اغلب به لیپوماتیک روی می‌آورند تا از شر چربی ‌های سرسخت خلاص شوند که اغلب به رژیم غذایی و ورزش پاسخ نمی‌دهند.

آیا چربی بعد از لیپوماتیک می تواند برگردد؟

متاسفانه پس از لیپوماتیک امکان بازگشت چربی وجود دارد البته اگر خودتان اجازه دهید دوباره برگردد. به طور کلی، هر چه بیمار پس از لیپوماتیک وزن بیشتری اضافه کند، نتایج آن کمتر چشمگیر خواهد بود. به طور کلی سلول های چربی درمان شده با روش لیپوماتیک پس از لیپوماتیک بر نمی گردند و بدن شما سلول های چربی جدیدی در ناحیه تحت درمان تولید نخواهد کرد. با این حال، هنوز هم این امکان وجود دارد که سلول های چربی باقی مانده در ناحیه تحت درمان بعد از جراحی پلاستیک شما بزرگ شوند. در نتیجه، افزایش وزن در نواحی دیگر بدن برای شما امکان پذیر خواهد بود.

چگونه نتایج لیپوماتیک خود را حفظ کنید

موثرترین راه برای حفظ نتایج لیپوماتیک در طولانی مدت، حفظ وزن ایده آل است.  به نکات زیر در این باره توجه کنید:

  • تمام دستورالعمل های ارائه شده توسط جراح پس از عمل را دنبال کنید.
  • یک رژیم غذایی سالم متمرکز بر پروتئین و کربوهیدرات های سالم را دنبال کنید.
  • سعی کنید آب زیادی بنوشید.
  • سعی کنید چندین وعده غذایی کوچک تر در طول روز بخورید.
  • هرگز وعده های غذایی را حذف نکنید.
  • به طور منظم ورزش کنید.

همچنین نکات زیر را برای برنگشتن چاقی بعد از لیپوماتیک در نظر بگیرید.

غذاهای سالم مصرف کنید

خوردن وعده های غذایی حاوی پروتئین بدون چربی بیشتر و کربوهیدرات های ساده کمتر به شما کمک می کند تا وزن خود را پس از جراحی لیپوماتیک حفظ کنید. بسیاری از متخصصان تغذیه برای تشویق متابولیسم سالم به جای دو یا سه وعده غذایی بزرگتر، خوردن وعده های غذایی کوچک متعدد در طول روز را توصیه می کنند. از تنقلات و نوشیدنی های شیرین خودداری کنید و تا حد امکان آب یا نوشابه های گازدار کم کالری را به جای آب میوه یا نوشیدنی های الکلی انتخاب کنید. با نظارت بر میزان کالری دریافتی و خوردن وعده های غذایی کوچکتر، می توانید به راحتی نتیجه لیپوماتیک خود را حفظ کنید.

به طور منظم ورزش کنید

گنجاندن حداقل 30 دقیقه فعالیت قلبی عروقی سه بار در هفته در روال خود یک راه عالی برای اطمینان از اینکه بعد از لیپوماتیک اضافه وزن اضافه نمی کنید است. ورزش همچنین یک تقویت کننده عالی استرس و تنظیم کننده خلق و خو است و می تواند به شما کمک کند از پرخوری یا دستیابی به غذاهای شیرین یا پر کالری جلوگیری کنید، کاری که بسیاری از افراد در مواقع استرس انجام می دهند.

به اندازه کافی بخوابید

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که کسانی که خواب آرام کافی ندارند، تمایل به پرخوری دارند. رعایت بهداشت خواب خوب، که شامل دور نگه داشتن تلفن همراه یا کامپیوتر از اتاق خواب و پرهیز از غذا حداقل سه ساعت قبل از خواب است، می تواند به شما کمک کند تا خواب آرامی داشته باشید، که برای سلامت کلی شما ضروری است.

لیپوماتیک 360 درجه یکی از انواع جراحی لیپوماتیک،  برای افرادی است که تمایل دارند به اندام ایده آل خود برسند. برای آشنایی بیشتر به این سایت مراجعه کنید.

سوالات متداول

چه کسی کاندیدای خوب برای لیپوماتیک است؟

بیمارانی که در سلامت کامل هستند و خاصیت ارتجاعی پوست خوبی دارند معمولا کاندیدهای مناسبی برای لیپوماتیک هستند.

افرادی که نیاز به کاهش وزن زیادی دارند، خاصیت ارتجاعی پوست ضعیفی دارند یا به دنبال درمان سلولیت هستند، کاندیدای مناسبی برای لیپوماتیک نیستند.

دوره نقاهت چگونه است؟

بهبودی از لیپوماتیک در مقایسه با بسیاری از روش های جراحی پلاستیک آسان است. اکثر بیماران درد نسبتا کمی دارند.

دوره نقاهت این جراحی چقدر است؟

به طور کلی پس از 48 ساعت فرد این توانایی را دارد که به فعالیت های روزانه و فعالیت های خارج از منزل بازگردد. با این حال شما باید در دو تا سه هفته بعد از عمل به خوبی از خود مراقبت کنید و همه دستورالعمل های جراح خود را به درستی انجام دهید.

لیپوماتیک بهتر است یا لیپوساکشن؟

اگر میزان چربی کم باشد لیپوماتیک گزینه بسیار مناسبی است اما اگر میزان چربی زیاد باشد باید لیپوساکشن برای بیمار تجویز شود. در هر دو مورد نظر بیمار در اولویت است.

آیا جراحی لیپوساکشن خطرناک تر است یا لیپوماتیک؟

هیچ کدام از این ها خطری برای فرد ندارد، فقط باید تمام دستورات متخصص جراحی پلاستیک زیبایی خود را بعد از عمل رعایت کنند.

تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن چیست؟

یکی از تفاوت های عمده بین لیپوساکشن و لیپوماتیک این است که خطر آمبولی با لیپوساکشن بسیار کم است، اما این بدان معنا نیست که در لیپوماتیک رخ می دهد. برای رد هر گونه عارضه باید با یک متخصص مجرب مشورت شود.

آیا نتایج لیپوماتیک دائمی است؟

برای به دست آوردن نتایج دائمی از لیپوماتیک، رعایت نکاتی که مربوط به شماست ضروری است. مقداری از حجم کاهش یافته برگردانده می شود که با رعایت نکاتی می توان از آن جلوگیری کرد.

سخن پایانی

فراتر از نتایج چشمگیر اولیه، بسیاری از بیمارانی که لیپوماتیک را در نظر می گیرند، نگران طول عمر این عمل هستند. در واقع، یکی از رایج‌ترین سوالاتی که مطب ما در مورد لیپوماتیک دریافت می‌کند این است که آیا چربی بعد از درمان من می‌تواند برگردد؟

عمل‌های ترمیمی و زیبایی پیچیده و سخت هستند. اما با وجود دکتر کامبیز ایزدپناه فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی نگران نتیجه عمل خود نباشید. ایشان با تجربه کاری و تخصصی که در این زمینه دارند، تجربه بهترین عمل را در ذهن شما نقش خواهند بست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *