برای حفظ زیبایی صورت و پوست‌تان از انجام این 7 کار دوری کنید

انجام دادن و ندادن یک سری کارها شاید وقت و توجه زیادی از شما نگیرد، اما در حفظ سلامت پوست و حتی زیباتر شدن آن بسیار موثر است. اگر دوست دارید پوست‌تان جوان بماند و گرفتار چین و چروک، افتادگی و لک پوست نشوید، از انجام این 7 کار دوری کنید.

1.   با آرایش خوابیدن

اگر با آرایش بخوابید، علاوه بر لوازم آرایشی تمام آلودگی ها، چربی‌ها و سمومی که در طول روز روی پوستتان جمع شده باعث بروز مشکلات پوستی زیادی از جمله مسدود شدن منافذ، تحریک شدن پوست و بروز جوش و آکنه می‌شود. پاکسازی صورت از باکتری‌های مضر که به پیشگیری از مشکلات پوستی ناخوشایند در آینده کمک می‌کند، تنها یک دقیقه از وقت شما را می‌گیرد اما اثر قابل توجهی در زیبایی صورت شما دارد.

2.   هر روز ضد آفتاب نزدن

اگر هر روز از پوست خود در برابر خورشید مراقبت نکنید، آسیب‌های ناشی از خورشید می‌تواند سبب مشکلات پوستی جدی در شما شود. در واقع، قرار گرفتن بیش از حد در برابر اشعه‌های فرابنفش خورشید دلیل اصلی پیری پوست است. به همین دلیل استفاده از ضد آفتاب به عنوان بخشی از برنامه روزانه مراقبت از پوست ضروری است. اگرچه ممکن است مرطوب کننده یا لوازم آرایشی‌ حاوی ضد آفتاب باشند، اما برای مراقبت از پوست در تمام روز کافی نخواهند بود. بنابراین هر روز به صورت جداگانه از یک ضد آفتاب طیف گسترده با SPF حداقل ۳۰ استفاده کنید.

3.   مرطوب نکردن پوست

گر برنامه روزانه ی شما به نحوی است که باعث عجله ی زیاد به هنگام صبح می شود، گاهی اوقات ممکن است از مرطوب کننده استفاده نکنید.. در کنار ضد آفتاب، مرطوب کننده بهترین محصولی است که می‌توان به برنامه روزانه مراقبت از پوست اضافه کرد. پوست شما چه چرب باشد چه خشک یا چیزی بین این دو، انتخاب‌‌‌ مرطوب کننده‌ مناسب با نوع پوستتان، می‌تواند سبب تفاوت‌های چشمگیری در شما شود.

4.   تمرکز کردن روی صورت

زمانی که صحبت از مراقبت از پوست می‌شود، تمرکز برخی افراد فقط  روی صورت شان است. به یاد داشته باشید که علاوه بر صورت، گردن و قفسه سینه نیز در معرض دید هستند. پوست این قسمت‌ها نسبت به سایر قسمت‌های بدن نازک‌تر بوده و بیشتر در معرض آسیب‌ قرار دارند. بنابراین برای مبارزه با نشانه‌های پیری و درخشان نگه داشتن پوست این نواحی، حتما آنها را مرطوب و لایه برداری کنید و به آنها ضد آفتاب بزنید.

5.   خواب کم

خواب نقش زیادی در سلامتی بدن و پوست دارد. شما باید هر شب هفت تا هشت ساعت بخوابید تا بدن تان برای ترمیم و به دست آوردن انرژی دوباره برای روز بعد زمان داشته باشد. اگر به بدن تان برای استراحت و تجدید نیرو  زمان کافی ندهید، در نهایت با پف چشم، حلقه‌های سیاه دور چشم، جوش، چین و چروک، التهاب و دیگر مشکلات پوستی مواجه می‌شوید. اگر در خوابیدن مشکل دارید، یک برنامه شبانه آرامبخش برای خود تنظیم کنید.

6.   استفاده نکردن از دستگاه بخور هنگام شب  

خوابیدن سبب خشکی پوست می شود و در این زمینه هیچ بحثی نیست. وقتی از خواب بیدار می شوید، پوست شما در بی آب ترین حالت خود قرار دارد. زیرا شب ها، آب سطح پوست (اپیدرم) تبخیر می شود. این مسئله در حیوانات و گیاهان هم اتفاق می افتد. برای جلوگیری از بی آبی و حفظ سلامت کلی بدن، بهترین راه این است که در طول روز به اندازه ی کافی آب بنوشید. همچنین، بهترین راه برای تأمین رطوبت پوست در اتاق خواب های خشک، به کار گرفتن یک دستگاه بخور است.

7.   استفاده از مواد نامناسب به عنوان درمان خانگی

به گزارش https://lafarrerr.com/ برخی از مردم ادعا می‌کنند که از انجام روش‌های خانگی همچون استفاده از آبلیمو و خمیردندان برای درمان مشکلات پوستی خود نظیر برآمدگی ناشی از جوش و لک‌های تیره نتیجه گرفته‌اند. اما حقیقت این است که این روش‌ها سبب آسیب‌های بلند مدت می‌شوند، زیرا می‌توانند به دیواره‌های پوستی آسیب برسانند. مهم‌ترین مواد طبیعی که نباید از آن‌ها برای درمان خانگی استفاده کرد، عبارتند از:

آبلیمو: این ماده می‌تواند سبب بروز لک‌های تیره بعد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید شود. همچنین می‌تواند پوست را خشک و تحریک کند.

جوش شیرین: این ماده به طور چشمگیری محتوای آب پوست را کاهش داده و سبب خشکی پوست می‌شود.

سیر: سیر خام سبب حساسیت پوستی، اگزما، التهاب پوستی و تاول های آبدار ‌شود.

خمیر دندان: اگرچه مواد تشکیل دهنده خمیر دندان میکروب‌ها را از بین می‌برد و چربی را جذب می‌کند، اما می‌تواند سبب خشکی یا تحریک پوست شود.

شکر: شکر به عنوان لایه بردار، برای پوست صورت بسیار خشن و نامناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *