کنکور از کی حذف میشه

گام به گام برای حذف کنکور؛ اطلاعیه مشاور عالی رئیس سازمان سنجش

اگر از اخبار کنکور و مصوباتش می‌خواهید آگاه شوید، امروز با ما همراه شوید. امروز خبرهای خوبی برای دانش‌آموزان نمونه داریم. دانش‌آموزانی که سال‌ها تحصیل می‌کنند و عمر خود را در مدرسه‌ها و پای امتحاناتشان می‌گذارند، دوست دارند بیشتر تاثیر این کارها را در زندگی‌ آینده‌شان ببینند. کنکور متاسفانه فقط یک آزمون است که نمی‌تواند تمام توانایی‌های فرد را بررسی کند. با این که کنکور برای خیلی‌ها غول تلقی می‌شود، برای بعضی‌ هم فرصت مناسبی است که بار دیگر خودشان و توانایی‌شان را به اثبات برسانند.

اما اگر داوطلب کنکور 98 به بعد هستید اطلاع داشته باشید که قرار است به زودی پذیرش بسیاری از دانشگاه‌ها در رشته‌هایی که نیاز به آزمون دارند، از طریق سوابق تحصیلی باشد.

داوطلبان کنکور سراری از این به بعد میبایست بیشتر توان خود را روی خوب درس خواندن بگذارند و فقط به کنکور و حواشی آن فکر نکنند. ان‌شاءالله این گام بلندی برای مراحل بعدی و حذف کامل کنکور خواهد بود. از طرفی موسسات کنکوری که بی‌دلیل و سرسام‌آور رشد کردند و ازین طرق توانستند ثروت‌های کلانی کسب کنند، از این به بعد باید به فکر کار جدیدی برای خودشان باشند.

این گام مثبتی در جهت استاندارد سازی آزمون‌ها و مراحل تحصیلی به شمار خواهد رفت و فرزندان سالم‌تری برای تحویل به جامعه خواهیم داشت.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، حسین توکلی اعلام کرده است که به زودی آئین‌نامه اجرایی مصوبه پذیرش حداقل ۸۵ درصد کنکوری‌ها براساس سوابق تحصیلی‌شان در طول سالیان تحصیل، به زودی از سوی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

شروع ثبت‌نام آزمون دکتری 98

رتبه های برتر کنکور 97

10 نکته‌ای که هر دانشجو باید بداند

براساس مصوبات چهاردهمین شورای سنجش و پذیرش دانشجو که در روز ۱۴ آبان، درباره موضوع کنکور سال ۹۸ برگزار شده است، تصویب شده که برای پذیرش دانشجو در کنکور ۹۸، سوابق تحصیلی حداکثر ۳۰ درصد تاثیر دارند و آن هم فقط تاثیر مثبت.

همچنین بر این اساس مقرر شده است که از سال 98 به بعد حداقل ۸۵ درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالی کشور، صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و خارج از فرآیند کنکور سراری انجام شود.

البته نیازی نیست که داوطلبان نگران باشند. جزئیات آئین‌نامه اجرایی این مصوبه تا پایان دی‌ ۹۷ در سازمان سنجش تهیه خواهد شد و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. البته لازم به ذکر است که این اطلاعات پس از تصویب در شورای سنجش و پذیرش دانشجو و قبل از شروع ثبت‌نام کنکور ۹۸ در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *