رنگ کردن مو

چه رنگ مویی مناسب چه رنگ پوستی است؟

برای بسیاری از خانم‌ها پیش آمده است که موهای رنگ شده دوستان و آشنایان خود را دیده و سپس بر این اساس رنگ مویی را انتخاب کرده و پس از رنگ کردن موهای خود، متوجه شده‌‌اند، چهره جدیدشان با آنچه در ذهن داشته‌اند، کاملا متفاوت است و زیبایی مدنظرشان حاصل نشده است.

برای انتخاب رنگ مو نکات بسیاری را بایستی در نظر گرفت که یکی از اساسی‌ترین آنها رنگ پوست است. چرا که انتخاب رنگ مویی که با رنگ پوست چهره تناسب نداشته باشد، نه تنها موجب افزایش زیبایی فرد نمی‌شود، بلکه چهره فرد را خسته، پژمرده و در مواردی پیرتر نشان می‌دهد.

حتما بخوانید:

به همین دلیل قبل از انتخاب رنگ مو، رنگ پوست خود را شناسایی کرده و سپس اقدام به انتخاب رنگ مو و رنگ کردن موهای خود نمایید. البته برای شناسایی رنگ پوست خود، حتما از نور طبیعی استفاده کنید؛ چرا که نورهای غیرطبیعی مانند نور لامپ رنگ پوست را متفاوت از آنچه که هست، نشان می‌دهند و همین امر شما را در مراحل بعدی با مشکل مواجه می‌سازد.

به غیر از رنگ پوست، نوع پوست نیز در انتخاب رنگ مو، بسیار تاثیرگذار است. انواع پوست عبارتند از:

– سرد

– گرم

– خنثی

برای شناسایی نوع پوست خود، در زیر نور طبیعی کف و مچ دست خود را طوری بالا نگه دارید، که رگ‌های  این ناحیه از دستتان به خوبی مشخص باشند. سپس با بررسی رنگ رگ‌های خود، نوع پوست خود را تشخیص دهید. برای این منظور، به روش زیر عمل نمایید:

1- اگر رگ‌های این ناحیه از دست، آبی یا بنفش رنگ است، نوع پوست شما، سرد می باشد.

2- اگر رگ‌های این ناحیه از دست، سبز‌رنگ است، شما درای پوستی از نوع گرم هستید.

3- و اگر تشخیص رنگ رگ‌های این ناحیه برای شما مشکل است و نمی‌توانید به یقین رنگ آنها را مشخص کنید، پوست شما از نوع خنثی می‌باشد.

رنگ موی سال 98

با نزدیک شدن به سال جدید، اکثر خانم‌ها به دنبال رنگ کردن موهای خود و ایجاد تغییراتی در چهره‌شان هستند.

کارشناسان حوزه مد و زیبایی نیز، با در نظر این ویژگی خانم‌ها، همواره در صدد آن هستند که با ارائه مدهای جدید و زیبا، گامی در جهت برآورده کردن این تمایلات بر‌دارند. یکی از این گام‌ها معرفی رنگ مو برای سال جدید است. رنگ‌های برگزیده سال 2019 (رنگ سال 98) عبارتند از:

1. رنگ موی مرجانی

رنگ موی مرجانی که ترکیبی از رنگ‌های صورتی و طلایی است، یکی از رنگ موهای برگزیده و جدیدترین رنگ مو سال 2019 میلادی می‌باشد. البته این رنگ مو مناسب خانم‌های جوان است، هرچند این گروه از خانم‌ها نیز بایستی با در نظر گرفتن رنگ و نوع پوست خود اقدام به انتخاب رنگ مرجانی نمایند.

2. رنگ موی پرکلاغی و قهوه‌ای

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، رنگ موی مناسب برای هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و انتخاب یک رنگ صرفا بر اساس سلیقه نبایستی معیار قرار گیرد.

اگر شما پوست سفیدی دارید، مشکی پرکلاغی رنگ سال 98 برای شماست. این رنگ چهره شما را شاداب‌تر و جوان‌تر نشان خواهد داد.

البته رنگ موهای طیف قهوه‌ای نیز، یکی از انتخاب های محبوب و پرطرفدار سال 98 خواهند بود.

همچنین رنگ موهایی با طیف‌های رنگی مختلف نیز همواره مورد توجه خانم‌ها و کارشناسان حوزه مد و زیبایی بوده است و انتخاب رنگ مویی با این شرایط در صورتی که با رنگ و پوست شما هماهنگی داشته باشد، یکی از زیباترین گزینه‌های ترکیب رنگ مو 2019 می باشد.

3. رنگ موی زیتونی

علاوه بر موارد ذکر شده، در نظر گرفتن سن نیز یکی دیگر از فاکتورهایی است که باید در هنگام انتخاب رنگ مو مورد توجه قرار گیرد. طبق نظر کارشناسان زیبایی، رنگ موی زیتونی یکی از رنگ‌هایی است که برای هر سن و سالی مناسب است و می توان هم به صورت دکلره و هم به صورت بدون دکلره استفاده کرد. با این انتخاب مطمئن باشید، ظاهری بسیار شیک و جذاب خواهید داشت.

رنگ کردن مو در دوران شیردهی

برای بسیاری از خانم‌ها سوال است که آیا می‌توان در دوران شیردهی نیز مانند قبل، از رنگ‌های شیمیایی برای رنگ کردن مو استفاده کرده یا خیر؟

نظر کارشناسان حوزه سلامتی در مورد این سوال متفاوت است، اما به طور کلی بر اساس تحقیقات انجام شده، احتمال جذب و وارد شدن مواد شیمیایی رنگ موها به جریان خود و ایجاد اثرات منفی بر سلامتی جنین یا نوزاد و همچنین کیفیت شیر تولید شده توسط مادر بسیار پایین است. پس می‌توان در دوران بارداری و شیردهی نیز بدون نگرانی، از رنگ موهای شیمیایی استفاده کرد.

البته اگر شما در مورد عدم تاثیر منفی مواد شیمیایی موجود در رنگ موها، بر سلامت نوزاد خود نگران هستید، بهتر است از رنگ موهای طبیعی مانند حنا استفاده کنید و یا از تماس رنگ موهای شیمیایی با پوست سر خود جلوگیری نمایید. در این صورت می‌توان مطمئن بود هیچ خطری متوجه نوزاد شما نخواهد بود.

یک دیدگاه در “چه رنگ مویی مناسب چه رنگ پوستی است؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *