انتخاب کیک جشن تولد

چند ایده برای برگزاری جشن تولد یک سالگی

برگزاری اولین جشن تولد برای بسیاری از والدین از اهمیت بالایی برخوردار است. این که چه کیکی انتخاب کنید یا چه لباسی بپوشید، چه غذایی سرو کنید، چه تعداد مهمان دعوت کنید، برای انتخاب تم تولد و تزئین خانه چه کار کنید.

همه این موارد دغدغه والدینی است که تمایل دارند تا شرایط به خوبی پیش برود. بعد از آن مهمانان نیز دغدغه دیگری دارند و آن انتخاب هدیه متناسب با سن کودک است. برگزاری جشن تولد بیشتر از هر چیز به برنامه ریزی دقیق احتیاج دارد. شما به عنوان مادر یا پدر فرزندتان باید از قبل تمام ملزومات مراسم را در نظر گرفته و آماده کنید. برای این که خیالتان از بابت برگزاری مراسم راحت باشد، پیشنهاد می‌کنیم متن زیر از مجله رازینه را بخوانید.

تم جشن تولد یک سالگی

برای برگزاری جشن تولد انتخاب تم تولد ویژگی جذابی را به مراسم شما اضافه می‌کند و برقراری نظم خاصی را به مهمانان القا می‌کند. باتوجه به جنسیت کودک، باید انتخاب کنید که از چه رنگ یا از کدام شخصیت کارتونی خوشش می‌آید. بعد شروع به تزئین کنید. حتی می‌توانید از کیترینگ‌ها و شرکت‌هایی که در این زمینه مشاوره می‌دهند یا آماده سازی مراسم را به عهده می‌گیرند کمک بگیرید.

برای نمونه چند تم پیشنهادی برای تولد دخترانه و پسرانه ارائه کرده‌ایم تا با نحوه برگزاری این مراسم بیشتر آشنا شوید.

تم تولد پسرانه

تم هواپیما

برای تولد پسران بهتر است نسبت به علاقه آن‌ها آگاهی داشته باشید. معمولا تم هواپیما، تم مورد علاقه بسیاری از پسران است. برای اجرای این تم می‌توانید از انیمیشن‌ها و کارتون‌های مورد علاقه او  و یا با جستجو در اینترنت از عکس‌ها ایده بگیرید.

می‌توانید با مقوا شکل‌هایی به صورت هواپیما درست کنید و آن را از لوستر آویزان کنید یا برای تزئین غذاها طرح آن را به صورت هواپیما در آورید. سفارش کیک هواپیما انتخاب جذابی می‌تواند برای مراسم فرزندتان باشد. می‌توانید از ظرف‌هایی که عکس یا طرح هواپیما دارند استفاده کنید. برای هماهنگی کودک با بچه‌های دیگر نیز می‌توانید از کلاه خلبانی استفاده کنید.

تم ماشین

اکثر پسران علاقه زیادی به ماشین و ماشین بازی چه به صورت واقعی و چه به صورت مجازی دارند. سفارش کیک ماشین، استفاده از ظروفی که طرح ماشین دارند یا تزئین میز کیک با ماشین‌های کوچیک فضای تم تولد را بسیار پسرانه می‌کند.

تم شکلک‌های تلگرام

حتما همه شما شکلک‌های تلگرام را دیده‌اید. انتخاب این شکلک‌ها به عنوان تم تولد به خاطر متنوع بودن جذابیت خاصی دارد. می‌توانید ماسک این شکلک‌ها را درست کرده و به مهمان‌ها بدهید. تزئین آویز با شکلک نیز ایده جالبی است.

تم تولد دخترانه

حالا به سراغ تم تولد دختران می‌رویم. دنیای زیبای دخترانه که پر از رنگ و تنوع است و بی نهایت تم می‌توان برای آن در نظر گرفت.

رنگ صورتی

رنگ مورد علاقه بسیاری از دختران، صورتی است. برای تزئین محیط منزل می‌توانید از کاغذ رنگی‌های صورتی و سفید و یاسی و بنفش استفاده کنید. تلفیق چند رنگ مختلف باعث زیبایی بیشتر تم تولد فرزند شما می‌شود. انتخاب کیک و ظروف صورتی با رنگ‌های تیره و روشن جلوه خاصی به مراسم شما می‌بخشد.

تم پرنسسی

دختر بچه‌ها علاقه بسیار زیادی به شخصیت‌های کارتونی دارند. دوست دارند که همانند آن‌ها باشند. وسایل‌شان مانند پرنسس مورد علاقه‌شان باشد. دلیل این علاقه رنگ‌هایی است که در کارتون‌ها دیده می‌شود و نظر دختر بچه‌ها را جلب می‌کند.

تم فرشته

تم فرشته بسیار زیبا و لطیف است. اگر می‌خواهید برای کودک یک ساله خود جشن تولد بگیرید بهتر است از این تم استفاده کنید. لباس فرشته، پر، بال فرشته و چوب جادویی کودک شما را همچون فرشته زیبا می‌کند.

بازی‌های جشن تولد یک سالگی

سعی کنید برای تولد بازی و سرگرمی نیز فراهم کنید. در این شرایط بازی‌های جمعی هیجان و جذابیت بیشتری دارد. کودکان به جای اسباب بازی تمایل دارند تا با دوستان بزرگتر از خود بازی کنند. در کنار کودکان به فکر سرگرمی برای بزرگ‌تر ها هم باشید. چند نمونه بازی رایج را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

بازی ملایم

بازی‌هایی متناسب با سن کودکان قرار دهید. مثلا برای کودکان بزرگ‌تر صندلی بازی و کودکان کوچک‌تر تشک بادی و نرم قرار دهید. در این صورت کودکان کوچک‌تر در برخورد با کودکان بزرگ‌تر آسیب نخواهند دید.

لگوی خانه سازی

کودکان علاقه زیادی به بازی با لگو‌ها دارند. رنگارنگ بودن لگوها باعث سرگرم شدن کودکان در جشن تولد می‌شود. لگو حتی برای بزرگ‌تر ها یک نوستالژی محسوب می‌شود. می‌توانید این بازی را به صورت مشترک بین کودک و بزرگ‌تر انجام دهید. شما بسازید و او خراب کند.

نحوه دعوت جشن تولد یک سالگی

برای دعوت از مهمانان بهتر است دعوت‌نامه‌ها را سه هفته قبل از شروع ارسال کنید. اگر تولد تم خاصی دارد آن را در دعوت‌نامه اطلاع دهید. دعوت از مهمانان نا آشنا و دور باعث ناآرامی کودک می‌شود. هنگام باز کردن هدیه‌ها اسامی را بنویسید تا در آینده جبران کنید.

کیک تولد جشن یک سالگی

معمولا اکثر کودکان جشن تولد یک سالگی خود را به خاطر ندارند. اما برگزاری این مراسم به عنوان اولین جشن تولد برای والدین اهمیت ویژه‌ای دارد. برای انتخاب و سفارش کیک طبق برنامه پیش بروید تا همه چیز هماهنگ باشد.

در جشن تولد یک سالگی کودک شما ممکن است کودکان هم‌سن او نیز شرکت کنند، برای حفظ سلامتی کودکان و جلوگیری از مسمومیت بهتر است کیک‌های سالم استفاده کنید تا شکر و خامه کمتری داشته باشد. به جای آن از میوه بیشتری برای تزئین کیک استفاده کنید.

امیدواریم متن جشن تولد یک سالگی کودک، برای شما مفید باشد. در ادامه برای راهنمایی بیشتر ادامه مطالب را در قسمت دوم بخوانید.

۲ دیدگاه در “چند ایده برای برگزاری جشن تولد یک سالگی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *