پیاده‌روی اربعین

هزینه شرکت در پیاده‌روی اربعین

اربعین، چهلمین روز شهادت سرور و مولایمان امام حسین (ع) در پیش است و عاشقان و جان‌باختگان این امام شهیدمان برای هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن این مراسم بزرگ، سر از پای نمی‌شناسند. پیاده‌روی اربعین یکی از بزرگترین جلوه‌های عظمت شیعه است. دشمنان اسلام و مسلمین با این حرکت عظیم حساب کار خود را پیش از واقعه می‌کنند؛ چرا که نیروهای بالقوه نبرد در برابر خود را در این حرکت می‌بینند.

اما پیاده‌ روی اربعین مقدماتی دارد که میبایست در طول این سفر رعایت کرد تا سفری به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.

مطالب رازینه در مورد پیاده‌روی اربعین و نکات آن در سال 97، در مقاله‌های زیر موجود است:

هزینه شرکت در پیاده‌روی اربعین

همان‌طور که اعلام شده است، هزینه دریافت ویزا برای پیاده‌روی اربعین لغو شده است و به این تریتب میزان قابل توجهی از هزینه‌ها برای این سفر کسر می‌شود.

اما اعزام به اربعین کاملا رایگان نیست و دیگر هزینه‌ها در طول سفر را خود زائر مکلف به پرداخت است. با این حال جهت اعزام به عتبات باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنید که این کار کاملا رایگان است. بابت هزینه‌های خدمات بیمه و درمان نیز مبلغ ۲۲ هزار تومان گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت است و اعلام کرده است که زائران باید در زمان ثبت‌نام، هزینه‌های بیمه و خدمات درمانی (هلال احمر) را پرداخت کنند که این هزینه‌ها به همراه حق‌الزحمه دفتر خدمات زیارتی حدود ۲۵ هزار تومان است. اگر شخص به دفاتر خدمات زیارتی مراجعه نکند و برای ثبت‌نام حضوری اقدام نکند، سه‌هزار تومان از این مبلغ کم می‌شود و متقاضیان باید ۲۲ هزار تومان پرداخت کنند.

برای ثبت‌نام در پیاده‌روی اربعین لازم است زئران به آدرس سامانه سماح مراجعه کنند و در آن‌جا نام‌‌نویسی کنند.

زائران می‌توانند از ۱۹ شهریورماه (دهم محرم الحرام) تا هفتم آبان (۳۰ صفر ۱۴۴۱) بدون نیاز به روادید، تنها به شرط ثبت‌نام در سامانه سماح، همراه با گذرنامه دارای اعتبار، برای زیارت اربعین حسینی وارد عراق شوند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت، ثبت‌نام اربعین را بدون مشکل ارزیابی کرد و یادآور شد متقاضیان باید بعد از نام‌نویسی در سامانه سماح، رسید اینترنتی و کارت زائری دریافت کنند و حتما در تمام طول سفر آن را به همراه داشته باشند. در صورت همراه نداشتن رسید اینترنتی، کارت زائری، از خروج ایشان جلوگیری به عمل می‌آید.

با این حال فراموش نشود که مهر ورود و خروج باید در گذرنامه ثبت شود؛ لذا به همراه داشتن گذرنامه معتبر بسیار مهم است و نباید فراموش شود.

از آن‌جایی که سامانه سماح به سامانه نیروی انتظامی متصل است، فقط و فقط به کسانی اجازه خروج داده می‌شود که در این سامانه ثبت‌نام کرده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *