قیمت خودرو وارداتی امروز چند است؟

در سال 98 قیمت خودرو وارداتی تغییر محسوس و چشم گیری نداشت، در واقع میتوان گفت که نوسان قیمت خودرو وارداتی در سال 98 تقریبا صفر بود. اما با شروع سال 99 تمام ارکان اقتصادی کشور با روندی غیر قابل پیشبینی روبرو شدند و قیمت انواع کالا و خدمات افزایش شدیدی داشت. این موضوع بر بازار ماشین و قیمت خودرو وارداتی و حتی داخلی نیز تاثیر مستقیم گذاشت و موجب رشد نمودار قیمت انواع ماشین ها شد.

خروج خودروسازان خارجی از بازار ایران نیز مزید بر علت شد تا قیمت خودرو وارداتی جهش بلندتری داشته باشد. و همچنین کمبود قطعات و لوازم یدکی در افزایش قیمت بی تاثیر نبوده است. حال در ادامه این مقاله ما قصد داریم که سه خودرو وارداتی را با توجه به سال تولید و محدوده قیمتی به شما معرفی کنیم.

نیسان جوک

سال ۲۰۱۱ شرکت نیسان در کشور ژاپن اقدام به تولید ماشین چهار سیلندر نیسان جوک نمود. این ماشین در سه تیپ اسپرت، اسکای پک و پلاتینیوم روانه بازار شده است که هرکدام خصوصیات خاص خود را دارد. به طور مثال در تیپ اسکای پک ما شاهد یک شاسی بلند جمع و جور هستیم که از نظر کیفیت ساخت و ایمنی و فنی خودروی با دوام است و فرمان پذیری خوبی دارد. اما از نظر کابین ضعف‌هایی در آن دیده می‌شود. ترمز عقب آن کاسه است و سیستم تعلیق خشکی دارد.

 تیپ پلاتینیوم تجهیزاتی مانند دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نقطه کور و تغییر لاین دارد و البته مدل اسپرت نیز از نظر تجهیزات فنی در رده پلاتینیوم است. اگر به دنبال خرید و فروش خودرو کارکرده جوک هستید، بهتر است امکانات ایمنی آن را بدانید که شامل مواردی چون توزیع نیروی ترمز، ترمز ضد قفل،ترمز کمکی است.  دیلایت، چراغ مه شکن جلو و عقب، سقف پانوراما، قابلیت نصب صندلی کودک، رینگ آلومینیومی، کامپیوتر سفری، سیستم کنترل دینامیکی نیز بخشی از امکانات رفاهی این ماشین در سه تیپ مختلف می‌باشد.

تویوتا راوفور

در سال ۱۹۹۴ شرکت تویوتا اولین شاسی بلند خود را طراحی و روانه بازار کرد. البته به مرور تویوتا نسل‌های بهتر و پیشرفته‌تری را طراحی و تولید کرد تا اینکه در سال ۲۰۱۲ تویوتا راوفور توسط تویوتا در نمایشگاه خودروی لس آنجلس آمریکا رونمایی شد. حدود دو سال بعد نیز این شاسی بلند زیبا وارد ایران شد.

برای مدل نسل سوم تویوتا نسخه های شاسی بلند و کوتاه راو 4 را ارائه داد. نسخه های شاسی کوتاه این ماشین در ژاپن و اروپا به فروش می رسند. و نسخه های شاسی بلند در استرالیا و آمریکای شمالی. تویوتا از ژاپن همچنین نسخه شاسی بلند را با نام  Toyota Vanguard Vangādoدر مکان های فروشگاه Toyopet به فروش می رساند. نسخه های ژاپنی در دو نمایندگی مختلف تویوتا، فروشگاه تویوتا کرولا و فروشگاه تویوتا نتز به فروش می رسند.

 از جمله مزایای قابل توجه این ماشین استحکام بالای آن و استهلاک پایین است، به طوری که قطعات خودرو دوام خوب و قابل قبولی دارند و از سوی دیگر شتاب خودرو و طراحی زیبای کابین هم باید به مزایای آن اضافه کرد. در کنار این مزایا برخی معایب نیز وجود دارد که از جمله آن کمبود امکانات رفاهی و آپشن این مدل تویوتا نسبت به سایر رقبای کره‌ای آن است. همچنین میزان فضایی که برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده تا حدودی کم و در سفرهای طولانی می‌تواند ناخوشایند باشد.

منبع: dana.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *