جنایت آل سعود زکریا رازی

قتل زکریا جابر، جنایتی دیگر از آل سعود

«زکریا بدر علی الجابر» کودک 6 ساله‌ شیعه که همراه مادر خود برای زیارت مرقد مطهر رسول اکرم (ص) به مدینه می ‌رفت، به وسیله‌ی راننده تاکسی وهابی سعودی به شکلی فجیع به قتل رسید. قتل زکریا جابر بسیار عجیب و غیرمنتظره بود.

کودک کشی درعربستان سعودی به عادتی رفتاری مبدل گشته و این عادت رفتاری از آل سعود و تفکر وهابیت به عده‌ای از شهروندان عربستانی نیز سرایت نموده‌است.

آل سعود حدود 4 سال است که یمن را بمباران می‌کند و این کشور را محاصره همه جانبه کرده‌است و مانع منتقل شدن کمک‌های بشردوستانه مانند؛ غذا و دارو به یمن می‌گردد.

صندوق کودکان ملل متحد ژانویه 2019 در گزارشی اعلام نمود که «بیش از 6700 کودک یمنی در اثر جنگ عربستان علیه این کشور کشته یا زخمی شدند.»

از این گذشته، عده فراوانی از کودکان یمنی نیز در اثر گرسنگی با مرگ مواجه گشتند.

«امل حسین»، دختر 7 ‌ساله یمنی از کودکان یمنی است که اواخر اکتبر 2018 از شدت ضعف و گرسنگی، سرانجام در اردوگاه آوارگان یمنی جان باخت.

400 هزار کودک یمنی مانند، «امل حسین» در این کشور حضور دارند. جنگ عربستان سعودی برای این کودکان ره آوردی‌هایی نظیر گرسنگی مفرط را به دنبال داشته‌است، به شکلی که بنا به گفته صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) به دنبال شدت گرسنگی با خطر مرگ مواجه هستند.

جنایت‌های آل سعود علیه یمن، پشتوانه نظری دارد که از وهابیت تغذیه فکری می‌شود. تفکرات وهابیت و جنایت عملی آل‌سعود علیه یمن به شهروندان عربستانی در داخل این کشور نیز نفوذ کرده‌است، به شکلی که شهروند عربستانی که تحت تأثیر تعالیم وهابیت قرار دارد، با شکستن شیشه ماشین خود، کودک 6 ساله را مقابل چشمان مادرش به جرم شیعه بودن ذبح می‌‌کند.

این جنایت فضای دو قطبی مذهبی ایجادشده در جامعه عربستان به وسیله رفتارهای آل‌سعود و تفکر وهابیت است. این فضا زمینه را برای گسترش خشونت نیز مهیا می‌کند.

جنایت علیه کودک 6 ساله به جرم شیعه بودن رخ داده‌است. خشونت علیه شیعیان نیز هم در تفکر وهابیت و هم در الگوی رفتاری آل سعود آشکارا مشاهده می‌گردد.

جنایت علیه «زکریای شهید» حاکی از این است که آل سعود و وهابیون عربستانی بویی از انسانیت و اسلام نبرده‌اند.

مسلک وهابیت با تفکرات افراطی خود علاوه بر تخریب دین، جنایت‌هایی مانند، ذبح کردن زکریا، کودک 6 ساله، مقابل چشمان مادری که از شدت این جنایت به کما رفته‌است، حاکی از آن است که وهابیت با فطرت عقل نیز به طور کامل بیگانه است. خشونت و وحشی‌‌گری در ذات مسلک وهابیت قرار دارد.

یقینا، سکوت حمایت گرایانه قدرت های غربی در مقابل الگوی رفتاری آل سعود و تفکرات تحجرگرایانه و خشونت زای وهابیت، دلیلی برای رشد جنایت‌هایی مانند کشتار کودکان در یمن، ممانعت از انتقال کمک های بشردوستانه به یمن و مرگ کودکان یمنی به دنبال گرسنگی و همچنین جنایتی مانند، ذبح کردن زکریای 6 ساله است.

برگرفته از اینجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *