ده رنگ برای جلب توجه در نمای بیرونی ساختمان

یک رنگ جالب توجه و برجسته، می‌تواند ظاهری دلربا به نمای بیرونی ساختمان شما ببخشد. در این مقاله، ده رنگ زیبا و جذاب برای نمای بیرونی را بررسی می‌کنیم. اینکه رنگ بیرونی خانه، هرچقدر جذاب‌تر باشد، بیشتر توجه خریداران را جذب می‌کند، بسیار بدیهی است. برای اینکه خانه جلب توجه کند، نیاز دارید که از یک رنگ برجسته و متفاوت از رنگ اصلی ساختمان، در یک قسمت از ساخت استفاده کنید.

هر نقاش ساختمان تهران یا شهرهای دیگر برای خودش روش هایی دارد. در این مقاله خبری از قیمت نقاشی ساختمان نیست بلکه اینجا با فوت و فنی آشنا می شویم که برای یک نقاشی ساختمان باکیفیت لازم است. برای اینکه از هزینه نقاشی ساختمان سر در بیاورید می توانید درخواست نقاشی ساختمان را در بازار خدمات سنجاق ثبت کنید.

خاکستری:

امروزه به جای بژ، از خاکستری به عنوان یک رنگ خنثی یاد می‌شود. از این رنگ می‌توان در قسمت‌های عمده‌ای از خانه استفاده کرد هم چنین می‌توان چارچوب‌ها و درها را نیز به این رنگ درآورد. 

آبی تیره:

این رنگ، جلوه‌ی ویژه‌ای به نمای بیرونی ساختمان می‌بخشد. اگر نمی‌خواهید که از این طیف رنگ در فضای گسترده‌ای استفاده کنید، می‌توانید تنها لبه‌ی پنجره‌ها را به این رنگ دربیاورید. ترکیب آبی تیره با سبز، خاکستری و آبی روشن، فضا را گرم‌تر نشان می‌دهد. خوبی این رنگ این است که با توجه به نور، می‌تواند متفاوت به نظر برسد. در لبه‌های خارجی و کرکره‌ها، می‌توان از آبی تیره استفاده کرد. 

آبی:

آبی حس آرامش و راحتی را به بیننده القا می‌کند. ترکیب رنگ آبی تیره و کبالت با یکدیگر، یکی از بهترین انتخاب‌هاست. از این رنگ برای درب ورودی منزل می‌توان استفاده کرد. این رنگ در کنار رنگ‌هایی نظیر طلایی، کرم، صورتی و قهوه‌ای، بسیار جلب توجه می‌کند.

بژ: 

اگر می‌خواهید که از یک رنگ روشن استفاده کنید اما طرفدار رنگ سفید و ساده نیستید؛ بژ می‌تواند انتخاب خوبی باشد. بژ سابقا یک رنگ خسته کننده به شمار می‌آمد اما امروزه ترکیب این رنگ با رنگ‌هایی نظیر صورتی یا هلویی، به سطح گرما و عمق می‌بخشد. پس به جای استفاده از سفید، این رنگ انتخاب مناسب‌تری است.

قرمز:

قرمز رنگ پرماجرایی است! البته این رنگ برای استفاده در کل نما توصیه نمی‌شود اما می‌توان در قسمت‌های کوچک‌تری از آن استفاده کرد. قرمز باعث جلب توجه می‌شود و حواس همه را به خود معطوف می‌کند. این رنگ در کنار رنگ‌هایی نظیر آبی و یا سفید، بهترین حالت برای استفاده است.

قهوه‌ای:

قهوه‌ای با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها هماهنگ می‌شود. این رنگ در قسمت‌های مختلفی از خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و مانند سفید و خاکستری، یک رنگ خنثی محسوب می‌شود. با این تفاوت که قهوه‌ای به نسبت دو رنگ دیگر، گرم‌تر است. از طیف‌های مختلفی از این رنگ، می‌شود در رنگ کردن استفاده کرد. قهوه‌ای تیره، چرم را یاد‌آوری می‌کند و با طلایی و آبی، ترکیب جذابی به وجود می‌آورد. اگر قهوه‌ای روشن‌تری مدنظرتان است، رنگ شکلاتی را امتحان کنید. ترکیب این رنگ با سفید و سبز کمرنگ جالب می‌شود. از قهوه‌ای می‌توان در لبه‌ها و چارچوب‌ها و هم چنین درب گاراژ استفاده کرد.

سفید:

چارچوب‌ها و لبه‌ها معمولا این رنگی هستند. مانند بژ و خاکستری، این رنگ بسیار پویا است. ترکیب این رنگ با سایر رنگ‌ها، بسیار پرکاربرد می‌باشد. ترکیب سفید با مقدار جزئی از سایر رنگ‌ها، هر سلیقه‌ای را پاسخ می‌دهد. مثلا اگر به دنبال گرما بخشیدن به محیط هستید، می‌توانید از سفید با اندکی رنگ سبز یا کله غازی استفاده کنید. هم چنین رنگ کرم، ظاهری دلنشین به نمای بیرونی ساختمان می‌بخشد.

سبز:

سبز یک رنگ نشاط آور است که طبیعت را به یادمان می‌آورد. رنگ سبز مخصوصا اگر کمرنگ باشد، در کنار رنگ‌هایی مانند بژ و خاکستری تیره، بسیار جلب توجه می‌کند. 

زرد:

کار با این رنگ واضحا دشوار است و انتخابی سخت برای نمای بیرونی. اگر به عنوان رنگ اصلی از آن استفاده شود، بسیار جلب توجه می‌کند ولی چنان چه از زرد، برای قسمت‌های فرعی خانه استفاده شود، با سایر رنگ‌ها، یک ترکیب جذاب ارائه می‌دهد. از این رنگ‌ها، می‌توان به قرمز و قهوه‌ای اشاره کرد. به طور کلی زرد با رنگ‌های گرم، بهتر ترکیب می‌‌شود.

مشکی:

این رنگ به عنوان رنگ قسمت‌های فرعی خانه نظیر لبه‌ها، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشکی نیز مانند سفید، یک رنگ پویاست و با رنگ‌های کمرنگ زیادی می‌توان آن را هماهنگ کرد. درب، کرکره و لبه‌ها را می‌توان به این رنگ درآورد زیرا همان طور که سابقا اشاره شد، رنگ مشکی با بسیاری از رنگ‌ها هماهنگ می‌شود. برای اینکه مشکی بیشتر به چشم بیاید، از سایر رنگ‌ها در نمای بیرونی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *