تزئین تم جشن تولد,دعوت نامه تولد,مهمانان

خوراکی‌های جشن تولد یک سالگی- قسمت دوم

انتخاب کیک که از اصلی‌ترین آیتم‌های خوراکی تولد است، بسیار مهم است. علاوه بر آن، باید به فکر خوراکی‌های دیگری نیز باشید. زمان برگزاری جشن تولد نوع پذیرایی شما را مشخص می‌کند. مثلا اگر تولد ساعت 6 عصر شروع می‌شود باید وعده شام برای مهمانان در نظر بگیرید یا اگر تولد ساعت 10 صبح یا 2 عصر برگزار می‌شود می‌توانید با خوراکی‌های میان وعده از مهمانان پذیرایی کنید.

به فکر کودکان نیز باشید. آن‌ها هر نوع غذایی را نمی‌توانند میل کنند. بهتر است یک غذای ساده که باب طبع اکثر بچه‌ها است درست کنید تا بدون کثیف کاری آن را میل کنند. برای تهیه خوراکی‌ها حتما آن را متناسب با تم تولد تهیه کنید تا چیدمان و تزئین زیبایی داشته باشد.

از کودک خودتان غافل نشوید و شرایط او را نیز در نظر بگیرید. باتوجه به سن کودک از قبل غذایی را برای او آماده کنید تا در روز تولدش گرسنه نماند. از خوراک‌های مفید کوچک نیز می‌توانید استفاده کنید. مثلا سبزیجات رنگی را بپزید یا مخلوط کنید و به صورت پوره آماده کنید یا مقداری مرغ به آن اضافه کنید و سوپ غلیظی برای او آماده کنید.

جدول زمان‌بندی جشن تولد یک سالگی

برای برگزاری جشن تولد یک سالگی کودک خود، اگر قصد دارید مهمانان زیادی به منزل دعوت کنید یا مراسم را در سالنی بزرگ بگیرید، بهتر است برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید تا خللی در کار به وجود نیاید. می‌توانید از یک جدول زمان‌بندی شده یا تقویم روزشمار استفاده کنید و نکات مهم را در آن یادداشت کنید.

6 تا 8 هفته قبل از جشن تولد

  • بر اساس علاقه کودک و سلیقه خود، یک تم مناسب برای تولد انتخاب کنید.
  • تاریخ برگزاری تولد را مشخص کنید و روزهای قبل و بعد آن را در نظر بگیرید. توجه کنید که روز و ساعت انتخابی شما مطابق با شرایط زمانی اکثریت مهمانان باشد تا بتوانند بدن محدودیت خاصی در تولد شرکت کنند.
  • اگر تمایل دارید تولد را در محیطی خارج از منزل برگزار کنید، هر چه زودتر مکان مورد نظر را انتخاب و رزرو کنید.
  • دعوت‌نامه مهمانان را آماده کنید. تعداد را چک کنید. لیست اسامی را بررسی کنید تا کسی از قلم نیفتاده باشد.
  • هزینه‌های جشن تولد را برآورد کنید و بودجه‌ای را به آن اختصاص دهید. بودجه‌ای برای خریدهای از پیش تعیین نشده و اتفاقی نیز اضافه کنید.
  • در آخر به انتخاب هدیه مناسب با سن کودک فکر کنید. در ابتدا علاقه او را در نظر بگیرید. اگر کودک شما کم‌سن است بهتر است باتوجه به سلیقه خودتان برای او هدیه‌ای در نظر بگیرید.

3 تا 5 هفته قبل از جشن تولد

کارت‌های دعوت را برای دوستان و مهمانان ارسال کنید. توجه کنید که ساعت شروع و پایان مراسم را در کارت نوشته باشید. حتما شماره تلفن و آدرس مکان مورد نظر را در کارت قید کنید. در رابطه با تم تولد نیز می‌توانید نکته‌ای اعلام کنید.

ساعت برگزاری جشن تولد را به گونه‌ای انتخاب کنید که مغایر با ساعت خواب کودک شما نباشد و در هنگام شروع مراسم سرحال باشد و ناآرامی نکند.

وسایل و اقلام مورد نیاز را خریداری کنید. برگزاری تولد چه در منزل، چه در مکانی دیگر نیاز به هماهنگی و خرید مواردی دارد.

2 هفته قبل از جشن تولد

کیک تولد را باتوجه به تعداد مهمانان سفارش دهید و مدل تزئین آن را انتخاب کنید. کیکی که انتخاب می‌کنید باید بیانگر تم جشن تولد کودک شما باشد. از رنگ‌های تم که برای چیدمان وسایل استفاده کرده‌اید در کیک نیز  استفاده کنید تا همه چیز هماهنگ و منظم باشد.

دستور کاری برای جشن تولد بنویسید. مشخص کنید که چه کاری و در چه ساعتی باید انجام شود. نوشتن یک لیست شلوغی ذهن شما را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود همه چیز را به طور دقیق بررسی کنید.

2 روز قبل از جشن تولد

خوراکی‌هایی که تا روز تولد ماندگاری و تازگی دارند را آماده کنید تا از حجم کارهای روز تولد کم کنید.

خرید اقلام مورد نیاز را بررسی و تکمیل کنید.

هدیه تولد را تزئین کنید. بهتر است میزی برای هدایا و کادوها در نظر بگیرید تا همه چیز به صورت منظم روی آن قرار گیرد.

اگر قصد دارید غذا و دسر را از بیرون تهیه کنید بهتر است در این زمان اقدام به سفارش کنید.

1 روز قبل از جشن تولد

وسایل و تجهیزات دوربین فیلم برداری و عکاسی را آماده کنید. بررسی کنید که باتری کاملا شارژ شده باشد.

محل برگزاری تولد را تمیز کنید و وسایل غیر خوراکی را روی آن بچینید. تزئینات را انجام دهید.

اگر قصد پخش موزیکی با تم جشن تولد دارید بهتر است آن را آماده کنید.

اگر تصمیم دارید کیک تولد را خودتان درست کنید باید از روز قبل اقدام به تهیه آن کنید تا کیک تازه باشد.

صبح روز جشن تولد

با رستورانی که قرار است غذای جشن تولد را آماده کند هماهنگ کنید و از اوضاع اطینان پیدا کنید.

کارهای نیمه کاره را انجام دهید. کیک را تحویل بگیرید وسایر وسایل و خوراکی‌های مورد نیاز را تهیه کنید. می‌توانید کودک را به شخصی بسپارید تا با خیال آسوده به کارهایتان بپردازید.

قبل از شروع تولد

خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها را آماده و موزیک را پخش کنید.

شمع‌ها و فشفشف‌ها را جلوی چشم بگذارید تا یادتان نرود.

تا قبل از رسیدن مهمانان از کیک و تزئینات تم جشن تولد عکس بگیرید.

دوربین را در جایی قرار دهید که کاملا قابل دسترسی باشد.

کاغذ و خودکاری نزدیک خود قرار دهید تا هدیه مهمانان را بنویسید. این کار برای شما زمانی مفید واقع می‌شود که قصد جبران هدیه تولد فرزندتان را داشته باشید.

پس از جشن تولد

خانه را تمیز و وسایل را جمع کنید. جعبه‌ها و کاغذهای هدیه را اگر سالم هستند برای استفاده‌های آتی کنار بگذارید. برای مهمانان پیامی ارسال کنید و از حضور و هدیه آن‌ها در جشن تولد تشکر کنید.

امیدواریم از قسمت دوم برگزاری جشن تولد یک سالگی لذت برده باشید. با رازینه همراه باشید تا با اطلاعات روز و دنیای کودکانه بیشتر آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *