راهیان نور 97

حضور 60 هزار دانشجو در راهیان نور جنوب کشور

امیر وجدانی‌نیا، معاون فرهنگی بسیج دانشجویی، با اشاره به این که اسفند و فروردین گذشته، هشت هزار نفر به اردوی‌های راهیان نور غرب، شمال‌غرب و نیز راهیان نور دریایی اعزام شدند؛ اعلام نمود که در سال 1397، 60 هزار دانشجو در اردوهای راهیان نور جنوب، حضور پیدا کردند.

وجدانی‌نیا بیان کرد که برگزاری راهیان‌نور دانشجویی تنها مربوط به جنوب نمی‌شود و راهیان‌نور در غرب و دریای جنوب کشور نیز بر پا می‌شود. معاونت فرهنگی بسیج دانشجویی ادامه داد: امسال نیز مثل سال‌های گذشته از چندین ماه پیش تلاش کردیم با استفاده ظرفیت های آموزش عالی کشور و مجموعه های سپاه و بسیج شرایط اعزام به همراه اجرای برنامه های خاص فرهنگی را آماده کنیم.

وجدانی‌نیا، اشاره کرد که اردوی راهیان‌نور دانشجویی از دهه هفتاد آغاز شده‌است. وجدانی اعلا کرد که امسال نیز دانشجویان از اوسط بهمن ماه تا اواخر اسفند در هر استان در قالب قرارگاه‌های استانی به نام شهید «حسین علم‌الهدی» هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود.

معاونت فرهنگی دانشجویی خبر داد که امسال به علاوه برنامه مفصل بیمارستان امام علی (ع)، برنامه‌های شبانه‌ای در منطقه هور، یادمان حسن باقری و منطقه والفجر1 ویژه‌ی خواهران برگزار خواهدشد.

وجدانی‌نیا به حضور رزمندگان و راویان شاخص به عنوان راوی همراه دانشجویان اشاره نمود و افزود: تلاش می‌کنیم در اعزام‌ها بتوانیم دانشجویان را با معارف دفاع مقدس و رشادت ها و دلاوری های نسل های قبلی آشنا کنیم.

وجدانی‌نیا با خبر دادن از حضور خادمین دانشجو در راهیان‌نور جنوب، اعلام کرد: علاوه بر زائران تعدادی از خادمین اردوگاه ها، یادمان ها، زیارتگاه ها و محل های اسکان نیز از دانشجویان هستند.

معاونت فرهنگی دانشجویی بیان نمود: اولویت با دانشجویان جدید الورود و اعزام اولی‌ها است. دانشجویان خارجی محصل در برخی دانشگاه‌های کشور نیز از اعضای کاروان‌های راهیان‌نور دانشجویی هستند.

برگرفته از اینجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *