تسمه دینام

چه عواملی باعث پاره شدن تسمه دینام می‌شوند؟

تسمه دینام یا همان تسمه پروانه، یکی از قطعاتی است که حتما باید از سلامت آن مطمئن باشید. وظیفه تسمه پروانه در خودرو، انتقال قدرت به قطعاتی مانند دینام،  واتر پمپ، سیستم تهویه مطبوع و پمپ فرمان هیدرولیک و به حرکت در آوردن آن‌ها می‌باشد. پارگی تسمه دینام، به سرعت باعث متوقف شدن اتومبیل می‌گردد. به همین منظور اطلاع از وضعیت تسمه پروانه و عواملی که باعث پاره شدن تسمه دینام می‌شوند؛ برای هر راننده‌ای ضروری است. برای اطلاع از عواملی که باعث پاره شدن تسمه پروانه و یا کنده شدن دندانه‌های تسمه دینام می‌شوند؛ در ادامه با رازینه‌مگ همراه باشید.

  1. استفاده زیاد از دورهای بالای موتور بخصوص در دورهای بیش از 4000دور در دقیقه که باعث استهلاک سریع قطعات می گردد.
  2. عدم استفاده از دنده مناسب بخصوص در سربالائی ها و یا عبور از روی سرعت گیرها ;که باعث فشار خیلی زیاد روی موتور و به عبارتی روی این تسمه میگردد. که در سربالائی حتما از دنده سنگین باید استفاده گردد.
  3. خرابی تسمه سفت کن که در صورت گیرپاژ کردن ان باعث کشیدگی و پارگی تسمه تایم خواهد شد.
  4. زیاد سفت کردن تسمه که در ابتدا باعث خرابی تسمه سفت کن و در نهایت خرابی تسمه خواهد شد.
  5. تسمه های نامرغوب در بازار به وفور یافت می شود که توان تحمل بارهای زیاد را ندارند و به سرعت مستهلک میگردند. لازم است جهت خرید یک تسمه مناسب با یک تعمیر کار مجرب مشورت نمایید.
  6. در صورت خرید تسمه تایم با یک بازدید چشمی از عدم شکستگی در سطح تسمه مطمئن گردید و از تا زدن ویا از قراردان در جای نامناسب (مثل قرار دادن درجعبه ابزار و یا گذاشتن وسایل روی ان)خودداری نمائید. وظاهر کلیه دندانه های تسمه بازدید گردد و در صورت رویت سیم هائی نازک شبیه نایلون از ان استفاده نگردد.
  7. رانندگی بدون تنش بر موتور شرط اصلی جهت جلوگیری از استهلاک کلیه قطعات خواهد شد.

به دلیل اهمیت تسمه دینام توصیه می‌کنیم؛ حتما، تسمه پروانه را از مراکز مجاز قطعات خودرو تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *