تعرفه رایتل ایرانسل و همراه اول در مدت حجم

تعرفه تماس تلفنی با حجاج ایرانی در عربستان

فرایند اعزام حجاج ایرانی سال 1397 از 27 تیر ماه شروع شده است و آخرین کاروان حجاج کشورمان نیز، در تاریخ 24 شهریورماه به کشور باز خواهند گشت.

در سال جاری تقریبا 86 هزار ایرانی در مراسم حج تمتع در بیت الله الحرام شرکت می‌کنند. یکی از مهمترین مسائل در خصوص این سفر ارتباط زائران با خانواده و اقوام در طول این مدت است. هزینه بالای برقراری ارتباطات مخابراتی و اینترنتی از کشور عربستان و مدت زمان بالای این سفر، باعث شده است بین اپراتورهای داخلی امسال نیز همچون سال‌های گذشته، رقابتی برای کاهش تعرفه ارائه خدمات در جهت به دست آوردن سهم بیشتری از بازار ارتباطی حج شکل بگیرد.

اپراتورهای همراه داخلی، طرح‌های گوناگونی برای کاهش هزینه ارتباطی با حجاج ارائه کرده‌اند که در این مطلب به طور خلاصه به آن‌ها می‌پردازیم.

کاهش تعرفه در اپراتور همراه اول

طبق اعلام شرکت همراه اول (اپراتور اول)، تعرفه مکالمه، پیامک و اینترنت همراه مشترکان در کشور عربستان کاهش یافته است و بر این اساس، از دوم مرداد هزینه‌های کاربران این اپراتور به شبکه‌های مخابراتی عربستان نسبت به مدت مشابه قبل از 20 تا 80 درصد کمتر خواهد بود. بر این اساس، تعرفه مکالمه با تلفن‌های همراه و ثابت 20 درصد و تعرفه ارسال پیامک و اینترنت همراه 80 درصد کاهش یافته است.

در این طرح مشابه طرح‌های تخفیفی رومینگ بین الملل همراه اول، تخفیف شامل تمامی خدمات از جمله مکالمات دریافتی، داخلی و با ایران، اینترنت همراه و پیامک‌های ارسالی خواهد بود.

به طور خلاصه تعرفه‌های خدمات همراه اول برای حجاج تغییراتی داشته است و به این صورت خواهد بود: تعرفه مکالمات داخلی به ازای هر دقیقه 599 تومان، مکالمه با ایران 779 تومان، مکالمه دریافتی 599 تومان، تعرفه ارسال پیامک 199 تومان و دریافت پیامک در کشور عربستان همچون گذشته بدون هزینه است و تعرفه هر مگابایت اینترنت همراه نیز با 80 درصد تخفیف، از 1000 تومان به ازای هر مگابایت، به 189 تومان رسیده است.

مشترکانی که سفر به عربستان را دارند با خرید بسته ترکیبی رومینگ بین الملل 10 روزه ویژه ایام حج، ضمن اطلاع از میزان استفاده از مکالمه، پیامک و دیتا، می‌توانند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی نمایند؛ بسته خریداری شده به مبلغ 149 هزار تومان، شامل 50 دقیقه مکالمه با ایران، 50 دقیقه مکالمه داخلی، 50 دقیقه مکالمه دریافتی، 50 عدد پیامک و 250 مگابایت اینترنت همراه است و مشترکان می توانند برای خرید این بسته کد دستوری #631*1* را شماره گیری کنند.

همراه اول تاکید کرده است سایر بسته های اینترنتی داخلی، در هنگام استفاده از سرویس رومینگ بین الملل غیرقابل استفاده بوده و هزینه به صورت تعرفه آزاد محاسبه می شود و کاربران در صورت تمایل نداشتن به استفاده از اینترنت همراه، باید گزینه «دیتا رومینگ» گوشی خود را غیرفعال کنند.

تعرفه‌های ایرانسل برای حجاج سال 1397

شرکت ایرانسل، اپراتور دوم ارتباطی کشور، نیز اعلام کرده است که برای حجاج سال 97 اینترنت رایگان و 4 بسته اینترنت با قیمت‌های مقرون به صرفه در نظر گرفته و هزینه مکالمه و پیام کوتاه را نیز کاهش داده است.

طبق اعلام ایرانسل، در سال جاری (1397) برای حجاج ایرانی روزانه 10 مگابایت اینترنت رایگان روزانه و در کنار آن بسته‌های 150 مگابایتی تا 1 گیگابایتی نیز به طور مخصوص ارائه شده و هزینه برقراری تماس‌ صوتی و ارسال پیامک برای مشترکان ایرانسلی کاهش پیدا کرده است. تعرفه مشترکان ایرانسل برای برقراری تماس به ازای مکالمات داخلی و دریافت تماس از ایران 599 تومان، تماس با ایران 699 تومان و ارسال پیامک 199 تومان خواهد بود. دریافت پیامک برای مشترکان ایرانسل بدون هزینه صورت خواهد گرفت. همچنین تعرفه آزاد استفاده از اینترنت همراه 199 تومان به ازای هر مگابایت در نظر گرفته شده است.

مشترکان ایرانسل می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #8*1111* و یا با کمک اپلیکیشن ایرانسل من پس از فعال‌سازی رومینگ بین الملل ایرانسل از بسته‌های 10 مگابایت روزانه رایگان خود استفاده کنند. همچنین بسته‌های ویژه ارائه شده با شماره‌گیری کد #2*3*1111* یا از طریق نرم افزار کاربردی ایرانسل ‌من فعال می‌شوند.

مشترکان این اپراتور می‌توانند از طریق تنظیمات دستی تلفن‌های همراه یا با شماره‌گیری کد #1*1111* از سیم‌کارت خود یا استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من سرویس رومینگ بین‌الملل خود را فعال کنند.

علاوه بر این، ایرانسل نمایندگان و کارشناسان خود را به شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره اعزام کرده است و این کارشناسان با استقرار در بعثه مقام معظم رهبری، آماده خدمت‌رسانی به حجاج و پاسخگویی به سوالات زائران گرامی در ایام حج هستند.

تعرفه تماس تلفنی و سایر خدمات رایتل برای حجاج

طبق اعلام رایتل، مشترکان می‌توانند با دقیقه ای 899 تومان برای تماس با ایران، دقیقه ای 599 تومان برای تماس دریافتی و هر مگابایت اینترنت 199 تومان، از خدمات این شرکت در طول مدت حج استفاده نمایند.

بر اساس اعلام رایتل، در ایام برگزاری مراسم حج امسال (26 تیر تا 10 شهریور) نسبت به ارایه تعرفه‌های تخفیفی ویژه مشترکان رایتل با اپراتور «زین Zain» در عربستان اقدام کرده است و مشترکان می‌توانند با به همراه داشتن سیم‌کارت خود در سفر به سرزمین وحی در این ایام، از تعرفه‌های مقرون به صرفه در ارتباط با عزیزان خود استفاده کنند.

در شبکه مخابراتی اپراتور رایتل، هزینه تماس خروجی با ایران دقیقه‌ای 899 تومان، تماس دریافتی دقیقه‌ای 599 تومان و هر مگابایت اینترنت 199 تومان محاسبه خواهد شد و هزینه تماس صوتی رومینگ بین الملل، شامل تماس خروجی در داخل کشور عربستان، تماس با ایران و دریافت تماس، براساس ثانیه و هزینه سرویس اینترنت رومینگ بین‌الملل براساس کیلوبایت خواهد بود.

 

منبع: اینجا

یک دیدگاه در “تعرفه تماس تلفنی با حجاج ایرانی در عربستان”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *