تعبیر خواب گربه – حضرت یوسف و دیگران

در این مطلب از مجله رازینه با شما هستیم تا در مورد تعبیر گربه در خواب از نظر حضرت یوسف، امام صادق و دیگران مطالبی را به اطلاع شما برسانیم.

گربه حیوانی آرام و اهلی است و قابل تربیت که قدرت خوپذیری فراوان دارد. صاحبش را می‌شناسد و خود را برای او لوس می‌کند. حس وفاداری او ضعیف است ولی نسبت به بچه‌های خود به شدت عشق می‌ورزد و دیده شده که برای دفاع از بچه‌ها جان خویش را به خطر افکنده است. به نظافت و زیبایی خود علاقه مند است و بسیاری از ویژگی‌های دیگر که می‌توان آن را به زن نسبت داد. معبرین غربی با استفاده از این نمادها گربه را زن دانسته‌اند البته بایستی به این نکته توجه که منظور از زن جنس مؤنث است و نه همسر.

تعبیر خواب گربه (معبرین اسلامی)

ابن سیرین می‌گوید: تعبیر خواب گربه، مردی مفسد و دزد می‌باشد.

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر بعد از صبح در خواب خودت گربه ببینی، تعبیرش این است که شش روز بیمار می‌شوی.

امام صادق (ع) می‌فرمایند:

تعبیرهای گربه عبارت‌اند از:

  1. دزد
  2. غماز و طعنه زننده و عیب‌جو
  3. بیماری
  4. زنی مهربان و دلسوز
  5. جنگ و دشمنی

آنلی بیتون:

  • اگر در خواب گربه ای لاغر و کثیف ببینید، دلالت بر آن دارد که خبرهایی بد خواهید شنید، و دوستی در آستانه مرگ قرار می‌گیرد، اما اگر خواب ببینید گربه لاغر و کثیف را از خود می رانید، نشانه آن است که بعد از بیماری طولانی دوست شما معالجه می‌شود.
  • اگر دختری خواب ببیند بچه گربه ای بغل کرده است، نشانه آن است که دیگران به او خیانت می‌کنند.

تعبیر خواب گربه به روایت منوچهر مطیعی تهرانی

  • چنانچه در خواب گربه ای قشنگ و براق ببینید که به شما تعلق دارد یا در خانه شماست چنین زنی در مسیر زندگی شما پیدا می‌شود یا سر راهتان قرار می‌گیرد.
  • نوشته‌اند گربه زنی است که دزدی را دوست دارد و این کار برای او عادت شده است.
  • اگر در خواب بینید گربه ای دارید، زنی که دستش کج است در زندگی شما نقش می‌گیرد.
  • اگر ببینید چندین گربه جایی جمع هستند چند زن درباره شما حرف می‌زنند و تصمیم می‌گیرند و غیبت می‌کنند.
  • اگر ببینید گربه از خانه شما چیزی ربوده و برده به مال و دارایی شما تعدی و تجاوز می‌شود و انسان متعدی و متجاوز یک زن است.
  • اگر در خواب بینید گربه ای را در بغل گرفته‌اید و به سینه خود می‌فشارید زنی و فریبکار شما را می‌فریبد و گولتان میزند
  • اگرگربه را به دوش گرفته باشید زنی محیل برشما مسلط می‌شود.
  • اگر در خواب بینید که به گربه غذا می‌دهید پول خود را برای یک زن دروغگو فریبکار خرج می‌کنید.
  • اگر ببینید به دنبال یک گربه می‌دوید که او را بگیرید زنی شما را به استیصال وا می‌دارد و سر گردان می‌کند.
  • اگر ببینید گربه ای در خانه شما موش گرفته زنی برای شما حسن خدمت انجام می‌دهد اما نباید فراموش کنید که خودش نسبت به شما صداقت ندارد.


دیدن گربه در خانه چه مفهومی دارد؟

ابن سیرین می‌گوید:

  • اگر در خواب ببینی گربه‌ای وارد خانه تو شده است، تعبیرش این است که دزدی وارد آنجا می‌شود.
  • اگر ببینی گربه از خان تو چیزی خورده است، یعنی شخص دزدی از خانه تو چیزی به سرقت می‌برد.

تعبیر خواب کشتن گربه

یوسف نبی علیه السلام گویددیدن کشتن گربه درویش گردد.

ابن سیرین می‌گوید: اگر در خواب ببینی گربه را کشته‌ای، تعبیرش این است که دزدها را کشته و یا مغلوب می‌سازی.

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی گربه را کشته و پوستش را کنده‌ای، به این معنی است که مال دزدی را می‌گیری.

تعبیر خواب گربه از نظر روانشناسی

گربه در رویا می‌تواند به تمایلات شما برای شاد بودن و شاد زیستن اشاره داشته باشد. حیواناتی که در رویا مشاهده می‌کنیم سمبل بخشی از غرایز و امیال اولیه‌ی ما هستند که باید به شناخت و کنترل آن‌ها بپردازیم. زمانی که گربه در رویا به سمت شما حمله ور می‌شود یا به شکلی استرس زا ظاهر می‌شود، نشان دهنده‌ی بخشی از غرایز شماست که نسبت به آن‌ها شناخت کافی نداشته با تمایلی برای رو به رو شدن با آن‌ها در زندگی واقعی ندارید. این رویا به شما یاد آور می‌شود که منشا ترس، می‌تواند عدم شناخت باشد. زمانی که ترس‌های خود را بشناسید، می‌توانید راه برخورد با آن‌ها را نیز پیدا کنید.


برای شناخت بهتر سمبل گربه بهتر است به نقش و مفهومی که در زندگی بیداری و در فرهنگ‌های مختلف پذیرفته اند مراجعه کنیم. گربه‌ها با مفاهیمی مثل بازیگوشی، شیطنت، حسادت، و گا‌ها با مفاهیم پلید مرتبط می‌شوند. بخش زیادی از تفسیر رویای شما به احساسی که هنگام مواجهه با سمبل گربه تجربه می‌کنید مرتبط است. گربه‌ای که شما را کنجکاو می‌کند یا احساس علاقه را در شما بیدار می‌کند، سمبل بخشی از غرایز شماست که در این زمان شما را به کنجکاوی و بهره گیری از فراغت دعوت می‌کند. این رویا پیامی از جانب ناخودآگاه شماست که از شما می‌خواهد تا به آرامش روانی و تمایل خود به کنجکاوی و فراغت اهمیت داده و فرصتی را برای تخلیه‌ی روانی فراهم سازید.


گربه می‌توانید در نقطه‌ مقابل احساس افسردگی ظاهر شود. شما در این زمان متمایل هستید تا برای جلوگیری از به وجود آمدن احساس افسردگی، به کار‌های سرگرم کننده که ذهن شما را گسترش می‌دهند یا شادی روانی را فراهم می‌آورند مشغول شوید. این رویا از شما می‌خواهد تا چنین حقی را برای خود قائل شوید. در این زمان، داشتن آرامش و سلامت روانی، در اولیت می‌باشد. شما در حال درک این موضوع هستید که به رغم وجود مشغله‌ها یا ناراحتی‌های روزمره، همچنان می‌توان فرصت‌هایی برای شاد زیستن و آرامش فراهم آورد.


زمانی که گربه‌ای در رویا به شما حمله ور می‌شود و در شما احساس تنش و نگرانی ایجاد می‌کند، می‌تواند به بدبینی شما نسبت به فعالیت‌های سرگرم کننده اشاره داشته باشد. شما ممکن است هم اکنون و در زندگی بیداری، خود را مجاب به انجام کار‌های سخت و متمادی کنید و برای فراغت خود، فرصتی را در نظر نگیرید. ممکن است احساس کنید که سرگرمی و اوقات فراغت یا مشغول شدن به کنجکاوی‌ها و ماجراجویی‌های دیگر می‌تواند ضربه‌ی شدیدی به موفقیت و موقعیت شما در زندگی بزند. این سرکوب پیاپی و ناعادلانه می‌تواند به صورت سمبل گربه‌ای که در شما استرس ایجاد می‌کند ظاهر شود.


زمانی که گربه‌ها به شکلی پلید و در محیطی تاریک ایجاد می‌شوند، می‌تواند به باور‌های نادرست شما درباره‌ی برخی سرگرمی‌ها اشاره داشته باشد که در حقیقت هیچ ایرادی ندارند و به شما یا دیگران آسیب نمی‌رسانند، اما شما به دلیل عقاید و افکار غلط، احساس می‌کنید که به شدت مضر هستند و شما را دچار انحرافات اخلاقی می‌کنند یا زندگی شما را نابود می‌کنند. تاریکی با مفهوم جهل گره خورده است. زمانی که حقیقت پنهان به نظر می‌رسد. این رویا از شما می‌خواهد تا درباره‌ی افکار و عقاید خود تجدید نظر کرده و به تعدیل آن‌ها بپردازید.

در کتاب فرهنگ تفسیر رویا نوشته تونی کریسپ گربه در خواب اشاره به تصاویر زیر دارد:

گربه: تماس جسمانی و انس و الفت گرفتن با گربه‌های خانگی آسان است. به همین دلیل دیدن گربه در رویا بیانگر نیاز به توجه عاطفی و احساسات گرم است، برخی زنان گربه را جانشین فرزند خود می‌کنند، به همین دلیل است که در بسیاری از رویاهای زنان گربه نشان دهنده نیاز آنان به مراقبت از کسی است یا حتی میل آن‌ها به فرزند داشتن را نشان می‌دهد. 

گربه در رویای مردان: احتمالا به زن یا جنس ماده اشاره دارد، جنبه شهودی طبیعت مردان، شهود و احساس خطرات ناشناخته، حسادت، خشم و انتقام جویی در رابطه، مادر شخص رویابین، استقلال، دزدی، باروری، در برخی رویاهادیدن گربه سیاه قطعا نشان دهنده ترس از شنیدن خبرهای بد و یا ترس به طور کلی است.

تعبیر خواب گربه سیاه و وحشی

لوک اویتنهاو می‌گوید:

  • گربه سیاه: بدبختی
  • گربه وحشی: دوست خطرناک

تعبیر خواب حمله گربه به انسان

آنلی بیتون می‌گوید:

  • اگر خواب ببینید گربه ای را نمی‌توانید از خود دور کنید، نشانه بدبختی است.
  • اگر خواب ببینید گربه ای به شما حمله ورمی شود، دلالت بر آن دارد که دشمنان می‌کوشند به اعتبار شما خدشه وارد کنند و ثروت شما را از چنگتان دربیاورند.
  • اگر خواب ببینید گربه ای را از خود می رانید، دلالت بر آن دارد که بر موانع بزرگی غلبه خواهید کرد و ثروتمند و مشهور می‌شوید.
  • اگر خواب ببینید گربه ای به شما چنگ می زند، دلالت بر آن دارد که دشمن، ثروتی که شما روزها برای بدست آرودنش وقت صرف کرده‌اید، از چنگ شما بیرون می‌آورد.

۶ دیدگاه در “تعبیر خواب گربه – حضرت یوسف و دیگران”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *