تعبیر خواب غذاها و غذا خوردن

تعبیر خواب غذا و غذاخوردن – انواع غذاها

خواب غذا خوردن معمولا دارای تعبیری نمادین است. یک تعبیر خواب خوردن آن است که شاید خواب بیننده به کمبود ماده غذایی خاصی در زندگی واقعی مبتلا است یا شاید هم پیامی در مورد زندگی به خواب بیننده می دهد. دیدن غذا در خواب به طور کلی نمادی از نیاز به رضایت است. در صورتیکه واقعا گرسنه باشید و به خواب بروید، خواب غذا صرفا علامتی جسمی است.

برخی اوقات هم وقتی روزه هستیم یا در دوران رژیم کاهش وزن قرار داریم غذا خوردن را در خواب می بینیم. علاوه بر این، افرادی که به اختلالات اعتیادگونه غذا خوردن مثل بی اشتهایی یا اعتیاد به پرخوری های دوره ای مبتلا هستند یا افرادی که دارای سابقه مشکلات روانی هستند و تنها روان درمانگر قادر به تحلیل این پیشینه در آن ها است نیز اغلب خواب غذا خوردن را می بینند.

۱. تعبیر خواب خوردن به طور کلی

از دیدگاه نمادین و تمثیلی غذا نمادی از تلفیق تجربه ها، بینش ها و ارزش های معنوی و روحانی است. بسته به موقعیت و شرایطی که در خواب دیده ایم، غذا خوردن در خواب تعابیری متعدد به همراه دارد.

خواب غذا خوردن بویژه اگر کامل غذا خورده باشید و احساس سیری را در خوابی که می بینید تجربه کنید، نشانه ای خوب است. کیفیت چیزی که در خواب می خورید یا می نوشید و احساسات شما نسبت به خوردنی و نوشیدنی که در خواب می بینید و می خورید تاثیر قابل توجهی در تعبیر خواب شما دارند.

۲.تعبیر خواب غذای باقیمانده دیگران را خوردن

اگر در خواب ببینید که باقی مانده غذای دیگران را می خورید، تعبیر آن است که شما با داشتن حداقل ضرورت های اولیه زندگی خود را می گذرانید. در مورد کیفیت و مقدار اجزاء زندگی که می توانند شما را در زندگی واقعی غنی و توانمند سازند خوب فکر کنید. بررسی کنید که چطور می توانید کیفیت و سهم این بخش ها را در زندگی خود بهبود ببخشید.

بیشتر بخوانید:

۳. تعبیر خواب خوردن یک غذای خوشمزه

یک غذای دلچسب و خوشمزه یا یک میان وعده لذیذ که با عشق و لذت در خواب خورده می شود می تواند نمادی از احساس رضایت و خوشحالی عمیق شما در زندگی باشد. این خواب همچنین گویای این باور است که اوقات خوشی را پیش روی دارید یا زیربنای آینده ای پرفایده و ثمربخش برای شما چیده شده است.

۴. تعبیر خواب خوردن غذای سنگین

دیدن غذای سنگین مثل سس های خامه ای و شکلات در خواب تعبیر افراط و زیاده روی است. وقتی خود را در حال خوردن چیزی در خواب دیدید چه احساسی داشتید؟ آیا اندازه یا کیفیت آنچه که می خوردید احساس گناه را در شما به وجود آورده بود یا از آنچه که می خوردید لذت می بردید؟

۵. سیر نشدن در خواب

اگر در خواب ببینید که هر چه می خورید یا می نوشید سیر نمی شوید، این خواب نمادی از بعد گرسنه شخصیت شما است، نیازهای برآورده نشده شما را نشان می دهد و شاید بیانگر احساس تنها بودن یا دوست داشتنی نبودن درونی شما است. این قبیل خواب ها می تواند تعبیر ترس از این باشد که اوقات خوش کنونی شما عمری کوتاه دارند و باید تا حد امکان از این دوران لذت ببرید. اگر در خواب ببینید که غذا و خوراکی های فراوانی را به تنهایی و به سرعت می خورید، این خواب نمادی از مالکیت، انحصارطلبی و فقدان همدلی و دلسوزی با دیگران است.

۶. تعبیر خواب غذای بدمزه

اگر در خواب غذایی نامرغوب و بدمزه ببینید، تعبیر آن است که موفقیت های شما آنقدر کم و ناچیز است که نمی توانید بخاطر آن ها خوشحالی کنید و برخی اوقات هم این خواب نمادی از احساس گناه است. شاید میل به برگشت به دوران ساده و راحت کودکی و تجربه آرامش و آسودگی آن دوران شما را دربرگرفته است.

۷. تعبیر خواب مهمانی شام

اگر در خواب ببینید که به مهمانی شام دعوت می شوید، تعبیر آن است که با مشکلی قریب الوقوع دست و پنجه نرم خواهید کرد. اگر در خواب ببینید که کسی غذایش را نمی خورد یا از خوردن غذا امتناع می ورزد، این خواب نمادی از عدم رشد و تغییر است که باید در زندگی خود به این مساله رسیدگی کنید و بر آن پیروز شوید. شاید خواب بیننده سعی می کند تا از دیگران فاصله بگیرد.

۸. تعبیر کلی دیدن گوشت خوردن

گوشت در خواب تقریبا همیشه نمادی از نیازها و انرژی های مادی، جسمی و جنسی است. دیدن گوشت در خواب پیامی برای بدن به همراه دارد و نیاز واقعی بدن به گوشت را نشان می دهد. برای مثال وقتی شما در رژیم غذایی خاصی به سر می برید یا گیاهخوار هستید ممکن است این خواب را ببینید. برای تعبیر کردن این خواب باید دقت کنید که گوشت دیده شده در خواب خام، پخته یا سرخ شده بوده است. غذاهای گوشتی در خواب نمادی از یک رژیم غذایی خوب یا حتی نمادی از جشن و شادمانی هستند.

با این وجود، تعبیر خواب گوشت به تدریج تحت تاثیر کیفیت گوشت تغییر می کند. جالب است بدانید برخی از گیاهخواران هم ممکن است خواب خوشایندی از گوشت را ببینند. در این صورت تعبیر آن است که زبان ذهن ناخودآگاه ما با سرعت کمتری در مقایسه با ارزیابی های خودآگاهمان واکنش نشان می دهد.

دیدن گوشت در خواب طبق شرایط گوناگونی که ممکن است در خواب وجود داشته باشد تعابیری متفاوت خواهد داشت که در ادامه برخی از آن ها را با هم می خوانیم.

۹. تنفر از گوشت در خواب

تنفر از گوشت در خواب می تواند نمادی از انکار کردن نیازهای جنسی تا حد تنفر از آن باشد. تنفر از گوشت در خواب نشان دهنده محرومیت، پرهیز از مصرف گوشت در بیداری یا پرخوری و مصرف بیش از اندازه آن است. میل شدید به گوشت در خواب نیز تعبیر آن است که فرد باید به نیازهای درونی خود توجه کند.گوشت خام در خواب نشان دهنده شور و اشتیاق، قدرت، توانایی یا حداقل آرزوی توانمند بودن است. از طرف دیگر، اگر در خواب ببینید که گوشت را به شکل وسوسه کننده و اشتهاآوری برای خوردن آماده می کنید، این خواب نمادی از رسیدگی به مفهوم لذت و شادی برای خواب بیننده است.

۱۰ علاقه شدید به گوشت در خواب

اگر در خواب ببینید که اشتهای زیادی برای خوردن گوشت دارید، تعبیر آن است که میل غریزی شما بسیار قوی است. فردی که در خواب گوشت می خورد از تغذیه ای روحانی و الهی بی بهره است و درواقع چیزی شبیه به یک گم کرده دارد که او را آزار می دهد. گوشت سبز در خواب تعبیر فساد و خراب شدن است.

۱۱. دیدن گوشت گوسفند در خواب

تجربه نشان می دهد که خوردن و آماده کردن گوشت در خواب- به جز در موارد خاص- نشان دهنده تغذیه سالم و خوب است. دیدن گوشت گوسفند در خواب نشانه ای بدیمن برای هر کسی است و نمادی از عزاداری و سوگواری در خانواده فرد خواب بیننده است( گوسفند در خواب تعبیر هیچ چیز جز انسان نیست). گوشت گاو گوشتی سفت است و دیدن آن در خواب به معنای درآمد پایین در کسب و کار است و این تعبیر به دلیل قیمت پایینی است که برای خرید گوشت گاو پرداخت می شود.

۱۲. دیدن گوشت بز در خواب

دیدن گوشت بز در خواب نشان دهنده نجات و رهایی افرادی است که در دریایی طوفانی یا هر ماجرای کاری ناخوشایند دیگری گرفتار شده اند. قربانی کردن حیوانات بخاطر در امان ماندن از طوفان خطر را دفع می کند. از طرف دیگر بز حیوانی استخوانی است و گوشت کمی دارد و دیدن آن در خواب نشان دهنده درآمد محدود و پایین است.

۱۳. تعبیر کلی دیدن نان در خواب

خواب نان نمادی از کامیابی و موفقیت است. موفقیت و خوشبختی خودش را به شکل قرص نان بزرگ در خواب نشان می دهد. برخی اوقات تواضع و فروتنی تعبیر دیدن نان در خواب است. نان کهنه، سفت یا کپک زده در خواب هم نشان دهنده اضطرار و فوریت است و فردی که این خواب را ببیند به مشکل و گرفتاری دیگری دچار خواهد شد. بعلاوه، دیدن نان در خواب نمادی از فردی عزیز و گرامی است که دوست دارید مالک و صاحب او شوید.

۱۴. تقسیم کردن نان با دیگران

اگر در خواب ببینید که نان را با دیگران تقسیم می کنید، این خواب نمادی از توانایی و قابلیت شما برای عبور از تجربه های اولیه و اساسی است. اگر در خواب دیگران را در حال نان خوردن ببینید در حالی که خودتان گرسنه هستید تعبیر آن است که رویای موفقیت یا پیشرفت اجتماعی آن افراد را در سر خود می پرورانید.

۱۵. پختن نان

اگر در خواب خودتان را در حال پختن یا خوردن نان ببینید، تعبیر آن است که در هر کاری که انجام می دهید موفق خواهید شد. نان نمادی از زندگی است و همچنین می تواند به معنای ضرورت قسمت کردن و شریک شدن با دیگران هم باشد. نان در تمام فرهنگ ها نمادی از قوت اصلی انسان هاست.

۱۶. خوردن نان سفید

اگر در خواب ببینید که نان معمولی یا همان نان سفید می خورید تعبیر آن است که برکت را به زندگی خود می آورید. از طرف دیگر، دیدن نان سفید در خواب نمادی از بیماری است و نه تنها خیر و برکت برای شما ندارد بلکه حتی ممکن است مجبور شوید در زندگی خود با تجربه ای ناخوشایند روبرو شوید. نان قهوه ای در خواب نمادی از محرومیت های زندگی است. نان جو نمادی از خوشبختی و سعادت است زیرا طبق افسانه ها و روایت ها نان جو اولین غذایی بوده است که خدایان به انسان ها داده اند. آرد جو و گندم در خواب تقریبا برابر با نان هستند.

۱۷. تعبیر کلی دیدن سبزیجات در خواب

سبزیجات در خواب به عنوان میوه در نظر گرفته می شوند. سبزیجات بخشی ضروری از یک رژیم غذایی سالم هستند. اولین تعابیری که برای تجربه دیدن سبزیجات در خواب گفته می شود عبارت است از لذت و طراوت حاصل از بوی خوش آن ها. سیر و پیاز در خواب نمادی از بحث و جدل هستند.

دیدن سبزیجات در خواب به این معناست که بدون آنکه خواب بیننده بخواهد چیزی در زندگی واقعی او آشکار می شود و یکی از آشنایان یا دوستان او از این ماجرا ناراحت و آزرده خاطر خواهد شد. دیدن سبزیجاتی مثل نخود، لوبیا و هویج در خواب نمادی از درآمد است.

تعابیر روانشناختی دیدن سبزیجات در خواب

سبزیجات و گیاهان باستانی نه تنها نمادی از حیات، غذا، فراوانی، باروری و رستاخیز هستند بلکه نماد نجات و رستگاری در زندگی هم به شمار می روند. سبزیجات در خواب نمادی از عواطف و احساسات اولیه و اصلی ما هستند.

۱۸ . سبزیجات مانند اندام تناسلی انسانها

برخی از سبزیجات مثل بعضی میوه ها به اندام جنسی زنانه یا مردانه اشاره می کنند. پرورش سبزیجات نماد اعضاء خاصی از بدن انسان و تعبیری از رضایت جنسی برای فرد خواب بیننده است.

اگرچه پرورش بعضی از سبزیجات می تواند چنین تعبیری را در برداشته باشد اما تعابیر احتمالی دیگری برای این خواب وجود دارد. برای مثال، این خواب می تواند نمادی از عادت های غلط و نادرست در غذا خوردن باشد. شاید شما فردی هستید که فیبر کافی، فرآورده های غلات و سبزیجات برگ پهن را در رژیم غذایی خود مصرف نمی کنید. اگر در خواب ببینید که سبزیجات را به مدت طولانی می پزید، تعبیر آن است که بیش از اندازه یا برای مدتی طولانی روی مساله ای تمرکز کرده اید یا آنچنان درگیر رابطه ای شده اید که فضای رابطه را تنگ و محدود کرده اید.

۱۹. اهمیت نمادین سبزیجات

با این وجود، اهمیت نمادین برخی سبزیجات به اندازه اهمیت برخی از میوه های خاص نیست. بنابراین بهتر است قبل از آنکه تصمیمی قطعی در مورد تعبیر لوبیا، سیب زمینی یا کلمی که در خواب دیده اید بگیرید، تمامی احتمالات موجود را به خوبی مورد توجه قرار بدهید.

۲۰. نماد کلم در خواب

برای مثال، در برخی از کشورهای اروپایی کلم را نمادی از تولد یک نوزاد می دانند زیرا به کودکان آن ها گفته می شود که فرزندانشان از کلم متولد می شوند. قد کشیدن لوبیا و نخود و سر بلند کردن آن ها رو به آسمان یا این حقیقت که سبزیجات ریشه دار زیر زمین رشد می کنند می تواند تعبیری نمادین داشته باشد و احتمالا نمادی از آرزو و جاه طلبی یا کاری سخت و دشوار است.

۲۱. سبزیجات پخته در خواب

سبزیجات پخته یا آماده در خواب نماد ایده های جدیدی است که در حال شکل گرفتن هستند یا به شما داده می شوند، رشد می یابند و برای شما اهمیت خاصی دارند. بعضی سبزی ها تنفس و دهان شما را بدبو می کند و در صورتیکه آن ها را بخورید، بوی بدی از دهان شما بیرون می آید و موجب ناراحتی اطرافیانتان می شود.

منبع: بازده

یک دیدگاه در “تعبیر خواب غذا و غذاخوردن – انواع غذاها”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *