وسایل تمیزکای

برنامه ریزی و کمک گرفتن برای خانه تکانی

پیش از آغاز خانه تکانی، بهتر است فهرستی از مکان‌هایی که نیاز به تمیز شدن دارند؛ تهیه کنید. سپس، در مورد هر یک آن فضاها مشخص کنید که چه کارهایی باید بر روی آن‌ها صورت گیرد. حال با نگاهی دوباره به فهرستی خود، با شماره‌گذاری کنار هر یک از موارد، آن‌ها را اولویت‌بندی نمایید و تاریخ انجام آن‌ها را نیز مشخص کنید.

توصیه می‌کنیم، خانه تکانی را از فضاهایی که رفت‌وآمد کمتری دارند؛ آغاز کنید. زیرا در غیر این صورت، احتمالا مجبور خواهیدبود دوباره برای تمیزکاری سراغشان بروید. انبارها و کمدها، برای شروع خانه‌تکانی پیشنهادهای خوبی به شمار می‌روند. از طرف دیگر بهتر است تمیزکاری اتاق نشیمن، پذیرایی و سرویس بهداشتی خانه را به عنوان آخرین مراحل خانه‌تکانی در نظر بگیرید.

کمک گرفتن برای کارهای خانه در خانه‌تکانی

اگر گمان می‌کنید زمان کافی برای خانه‌تکانی را ندارید، حجم بالای آن شما را از پای به در می‌آورد و یا به علت بیماری نمی‌توانید همه کارهای خانه‌تکانی را به تنهایی انجام دهید، توصیه می‌کنیم از راهکارهای زیر برای رفع مشکل خود استفاده کنید.

  1. شما می‌توانید با تماس با شرکت‌های خدماتی، از آن‌ها بخواهید یک یا چند نفر را برای کمک در خانه‌تکانی، به خانه شما اعزام کنند. شما می‌توانید بر روند انجام کار توسط آن‌ها نظارت نمایید.
  2. شما می‌تواندی تمیز کردن اتاق فرزندتان را به خود او بسپارید و در تمیز کردن سایر بخش‌ها نیز از او کمک بگیرید.
  3. در روزهای انتهای هفته می‌توانید از همسرتان نیز در کارهای خانه کمک بگیرید.

با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید، به موقع و بدون سردرگمی، خانه‌تکانی را با لذت به پایان برسانید. در کنار برنامه ریزی برای انجام خانه تکانی، موارد دیگر را نیز از یاد نبرید و برای آن‌ها نیز زمان نمناسب را در نظر بگیرید. به عنوان مثال در برنامه خود زمانی را برای خرید عید و آماده شدن برای سفرهای نوروزی پیش‌بینی کنید. همچنین می‌توانید سال جدید را با تمرین عادت‌های رفتاری و غذایی سالم شروع کنید. با این کارهای می‌توانید در کنار سال جدید، نو شوید!

برگرفته از اینجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *