آفوگاتو چیست و چگونه آن را درست کنیم؟

آفوگاتو یک نوشیدنی ایتالیایی برپایه قهوه است. آفوگاتو معمولاً از مخلوط کردن یک شات اسپرسو داغ با بستنی یا ژلاتوی وانیلی حاصل می‌شود. آفوگاتو در زبان ایتالیایی غرق شده معنی می شود آفوگاتو یا اصطلاحاً قهوه بستنی، دسری است که از یک یا دو شات اسپرسو داغ با بستنی ترجیحاً وانیلی تهیه می شود.

فوت و فن تهیه آفوگاتو

قهوه را داغ به بستنی اضافه کنید. بلافاصله پس از آماده شدن قهوه اسپرسو آن را به بستنی اضافه کنید و سریعا سرو کنید . یک آفوگاتو خوشمزه باید پیش از شروع به آب شدن بستنی سرو شود .

آفوگاتو را می‌توانید با تکه هایی از بیسکوئیت پسته‌ای یا گردویی سرو کنید .به جای استفاده از فنجان اسپرسو می‌توانید از لیوان‌های متوسط یا بستنی خوری نیز استفاده کنید .

مواد لازم برای تهیه آفوگاتو

    1 اسکوپ بستنی سنتی یا بستنی ایتالیایی (ژلاتو) وانیلی

    1 شات اسپرسو داغ

طرز تهیه آفوگاتو

ابتدا 1 اسکوپ بستنی سنتی یا ایتالیایی با طعم وانیل یا شکلات، همراه با مغز پسته یا مغز گردو در یک فنجان متوسط (حداقل ظرفیت 150 میلی لیتر) قرار دهید. سپس یک شات قهوه اسپرسو (30 میلی گرم)، با دستگاه اسپرسو ساز تهیه کنید.

در برخی از دستورالعمل‌ها به جای یک شات اسپرسو می‌توان از دبل شات یا 3 تا 4 قاشق غذاخوری قهوه دمی قوی استفاده کرد. بلافاصله پس از آماده شدن اسپرسو، آن را به آرامی روی بستنی بریزید.

با موادی مثل تکه‌های آجیل، فندق، پسته، شکلات تلخ یا کاکائو روی آن را تزئین کنید. سپس با قراردادن یک قاشق مربا خوری درکنار بستنی، آن را سرو کنید.

منبع: Different Italian Desserts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *