شله زرد نذری

ایده‌هایی برای نذری دادن

محرم و صفر از جمله ایامی هستند که افراد زیادی آن‌ها را برای نذری دادن انتخاب می‌کنند. نذری می‌تواند چیزهای متنوعی باشد که به نیت صاحب آن بستگی دارد. در این متن به چند نذری مختلف اشاره کرده‌ایم. می‌توانید با نگاهی به این فهرست، نذری دلخواه خود را انتخاب کنید.

حتما بخوانید:

غذاهای نذری شهرهای مختلف ایران

 نذری خوراکی

اگر می‌خواهید یک نذری خوراکی بدهید؛ روش‌های مختلفی برای اجرای نیت خود پیش رو دارید. می‌توانید به همراه چند نفر برای پخت یک غذای ساده مانند؛ آش، عدسی و یا ساندویچ‌های ساده، پول جمع کنید و سپس نذری خود را در مکان‌هایی که در نظر دارید، پخش کنید. همچنین می‌توانید چند وعده‌ی یک یا چند خانوار را برای آن‌ها به صورت خام در قالب مرغ، برنج، گوشت و حبوبات تعمین کنید. نذر خوراکی در ایام شهادت امام رضا (ع) که زائران با پای پیاده به مشهد می‌آیند برای مشهدی‌ها کاربردی است.

اگر غذای بسته‌بندی شده تهیه کرده‌اید، بدون جلب توجه به منطقه‌ی انتخابی خود بروید و غذاها را دم در خانه‌ها تحویل دهید. این روش جلوی تجمع و بی‌نظمی را خواهدگرفت. می‌توانید غذاها را میان افرادی که تعطیلات ندارند، توزیع کنید؛ مانند، شیرخوارگاه‌ها، مراکز نگهداری معلولین، زندان و …

 نذر سلامتی

اگر کم‌خونی ندارید و یا فشار خون شما پایین نیست، اهدای خون می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برایتان باشد. قبل از اقدام به اهدای خون، درباره‌ی سلامتی کامل بدنتان مطمئن شوید.

 نذر از طریق افراد معتمد

ارگان‌ها، سازمان‌ها، صفحات مجازی و افراد زیادی هستند که در زمینه‌ی خیریه فعالیت می‌کنند. اگر علاقه‌مند به کمک کردن هستید، می‌توانید با استفاده از یکی از راه‌های پیشنهادشده، کمک خود را به نیازمندان برسانید. اگر می‌خواهید به افراد خاصی کمک کنید نیز، می‌توانید شماره و آدرس آن‌ها را از این موسسات و اشخاص جویا شوید.

 نذر کار

اگر می‌خواهید در این مراسم تاسوعا، عاشورا، شام غریبان و یا اربعین این نذر خود را ادا کنید، باید از قبل چند هیئت را پیدا کرده‌باشید. می‌توانید با مسئول آن هیئت، درباره‌ی خواسته‌ی خود گفت‌وگو کنید. در هیئت‌ها کارهای متنوعی مانند، شستن ظروف، پاک کردن حبوبات، ریختن و پخش چای و … وجود دارد.

نذر مسجد

شما می‌توانید در ساخت و یا تکمیل مساجد و هیئت‌ها سهیم شوید. همچنین می‌توانید برای مساجد کتاب، چادر و یا چیز‌های دیگری که به آن نیاز دارند را تهیه‌ کنید. جارو زدن مساجد و یا شستن چادر‌ها آن نیز از دیگر زمینه‌هایی است که می‌توانید در آن فعالیت کنید.

نذر فرهنگی

نذر فرهنگی دامنه‌ی گسترده‌ای دارد. شما می‌توانید به دانش‌آموزان مناطق محروم درس بدهید و یا برای آن‌ها لوازم‌ تحریر تهیه کنید. یکی دیگر از نذرهای فرهنگی، اهدای کتاب است؛ البته، کتاب انتخابی شما باید کتاب خوبی باشد و در نگاه مخاطبان، جذاب به نظر برسد.

 نظافت شهر

متاسفانه بعد از پخش نذری‌های خیابانی، گاهی اوقات شهر پر از لیوان‌های یک بار مصرفی می‌شود که چهره‌ی جدیدی به شهر داده‌اند. شما می‌توانید نذر خود را جمع کردن بخشی از همین لیوان‌ها قرار دهید. با این کار رفتگران را نیز یاری کرده‌اید.

 نذری ساده

یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که؛ مثلا، چند بسته نبات یا چای به خیمه‌هایی ببرید که چای صلواتی میان مردم توزیع می‌کنند.

 

انشاءالله نذرتان مقبول درگاه حق قرار گیرد.

 

برگرفته از اینجا

 

یک دیدگاه در “ایده‌هایی برای نذری دادن”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *