مونتلا سرمربی فوتبال

وینچنزو مونتلا، آخرین گزینه سرمربیگری ایران+زندگینامه

بعد از شکست 3 بر 0 تیم ملی ایران در بازی‌های جام ملت‌های آسیا مقابل ژاپن، کارلوس کیروش بعد از 8 سال سرمربی‌گری تیم ملی ایران احتمالا آخرین بار از تیم ملی خداحافظی کرد.

اولین اسمی که برای سرمربی تیم ملی ایران به گوش رسید؛ هروه رنار، سرمربی تیم ملی مراکش بود. بعد از هروه رنار، صحبت‌هایی درباره حضور سرمربی سابق تیم ملی استرالیا، برت فن مارویک به گوش رسید. آخرین گزینه برای سرمربیگیری تیم ملی ایران، لورن بلان، سرمربی سابق باشگاه پاریس سنت ژرمن، بود.

اکنون گویا وینچنزو مونتلا ایتالیایی، اصلی‌ترین گزینه برای سرمربی‌گری تیم ملی ایران است. به گزارش سایت توتواسپرت ، فدراسیون فوتبال ایران در پی انتخاب این سرمربی ایتالیایی سابق تیم‌های میلان و سویا می‌باشد. فدراسیون فوتبال ایران برای استخدام مونتلا پیشنهاد قراردادی سه و نیم ساله ،دستمزدی یک و نیم میلیون یورویی را به او ارئه کرده است.

وینچنزو مونتلا کیست؟ Vincenzo montell

وینچنزو مونتلا، در سال 18 ژوئن سال 1974 میلادی در پومیلیانو دارکو دیده به جهان گشود. مدرک مربیگری مونتلا  UEFA Pro License است و تجربه نشان داده به ترکیب 4-2-3-1 علاقه‌مند است.

مونتلا اکنون در هیچ تیمی فعالیت ندارد و در تاریخ 28 آپریل 2018، بعد از جدا شدن از تیم سویا اسپانیا، فعالیتی نداشته است.

سوابق فوتبالی مونتلا به عنوان بازیکن

فوتبال مونتلا از باشگاه امپولی ایتالیا و سری A شروع شد. مونتلا در سال 1991 در تیم زیر 19 سال امپولی بازی را آغاز کرد و پس از یک سال به تیم بزرگسالان این باشگاه پیوست.

تا سال 1995، که از امپولی به جنوا ملحق شود، مونتلا بازیکن تیم امپولی بود. این بازیکن بیشتر از یک سال در جنوا باقی نماند و  در تاریخ 1 جولای 1996 به سمپدوریا پیوست.

حضور سه ساله مونتلا در سمپدوریا باعث شد، تیم محبوب آ اس رم با رقم قرارداد 22.5 میلیون پوند، با او قرارداد ببندد.

8 سال از دوران فوتبال این بازیکن در رم سپری شد و به چهره ای محبوب نزد هواداران این تیم تبدیل گشت.

مونتلا در سال 1997 به صورت قرضی و یک ساله به فوتبال جزیره و تیم فولام پیوست.

مونتلا دوباره به سمپدوریا پیوست و در نهایت در تاریخ 1 جولای 2009 با پیراهن تیم محبوبش رم ایتالیا از حرفه فوتبال کناره گیری کرد و در پی مربیگری رفت.

سوابق مربیگری مونتلا

علاقه مونتلا به رم تمام نشدنی بود و در سال 2011 به عنوان سرمربی به این تیم اضافه گردید. کاتانیا، فیورنتینا، سمپدوریا، میلان و سویا مقاصد بعدی مربی ایتالیایی بودند.

برگرفته از اینجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *