کسر خدمت,سربازی,پروژه تحقیقاتی برای کسری خدمت,دریافت تاییدیه از سازمان نخبگان,بنیاد نخبگان نیروهای مسلح

راهنمای کامل اخذ پروژه کسری خدمت

بسیاری از نخبگان و استعداد‌های برتر برای کوتاه شدن مدت زمان سربازی خود، اقدام به گرفتن پروژه کسری خدمت می‌کردند. این افراد با توجه به زمینه‌ای که در آن تخصص داشتند این پروژه را انجام می‌دادند. این قانون فقط مختص افراد نخبه و برتر بود اما از سال 94 همه افراد امکان برخورداری از این طرح را دارند و می‌توانند با توجه به رشته خود پروژه‌ای برای مدت 2 تا 21 ماه دریافت کنند. متقاضیان کسر خدمت فقط باید از یگان اصلی محل خدمت خود پروژه کسر خدمت دریافت کنند.

سربازی یکی از مسائلی است که هر جوانی را درگیر می‌کند. فرد مشمول با استفاده از قوانین کفالت، غیبت کردن و خرید آن به دنبال راه فرار می‌گردد. تا به این طریق دو سال از زندگی‌اش عقب نیفتد.

با توجه به افزایش حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها و بالا رفتن سن جوانان، سازمان نظام وظیفه چاره‌‌ ای برای این کار سنجیده است که افراد در قالب پروژه کسر خدمت می‌توانند آن را دریافت کنند. هر دانشجو در طول سال تحصیلی یا بعد از آن با توجه درخواست خودش می‌تواند از مراکز اعلام شده، پروژه کسری خدمت بگیرد.

در گذشته دریافت پروژه فقط مخصوص افرادی بود که دارای مدرک فوق لیسانس بودند اما این طرح در برخی مراکز شامل افرادی که مدرک لیسانس دارند نیز شده‌ است. دانشجویان و فارغ‌ التحصیلان با مراجعه به بنیاد نخبگان نیرو‌های مسلح می‌توانند پروژه تحقیقاتی مخصوص رشته خود را دریافت کنند.

نکاتی که  باید در مورد اخذ پروژه کسر خدمت بدانید

اخذ پروژه کسر خدمت مانند بسیاری از کار‌های اداری نیاز به یک آشنا یا پارتی دارد که این فرآیند را ساده‌ تر می‌کند. البته افراد می‌توانند با مراجعه به موسساتی که در ادامه معرفی خواهد شد، بدون هیچ رابطه‌ای پروژه دریافت کنند. البته بر اساس راهنمای اخذ پروژه در بنیاد نخبگان نیرو‌های مسلح، روند کاری به این صورت بوده است که نامه‌های درخواست پروژه به بنیاد ارسال می‌شد و در آن جا بعد از بررسی مورد تایید یا رد قرار می‌گرفت. البته با تغییرات جدیدی که به وجود آمده، نامه‌ها برای تایید اولیه به ارگان دیگری ارسال شده و پس از تایید آن ارگان، بنیاد به تایید یا رد آن می‌پردازد. قبل از انجام پروژه تحقیقاتی از تایید نامه مطمئن شوید و سپس کار را شروع کنید تا متضرر نشوید.

متقاضیان کسر خدمت فقط می‌توانند از یگان اصلی خدمت خود پروژه اخذ کنند

اگر فرد متقاضی سرباز باشد تنها از سازمان به کار گیرنده خود می‌تواند طرح تحقیقاتی اخذ کند. در واقع سرباز سپاه از زیر مجموعه سپاه و سرباز ارتش از زیر مجموعه ارگان‌های ارتش می‌تواند پروژه بگیرد.

چنانچه فرد خدمت قبلی داشته باشد باز هم باید از سازمان زیر مجموعه یگان خود پروژه اخذ کند.

اگر فرد متقاضی نه سرباز باشد و نه سابقه خدمتی داشته باشد از همه سازمان‌های ارائه دهنده پروژه می‌تواند، پروژه تحقیقاتی کسب کند ولی در آینده از ارگانی که پروژه اخذ کرده به آن جا نیز برای خدمت اعزام می‌شود. به طور مثال اگر شما از سازمان توسعه منابع انرژی پروژه بگیرید برای خدمت به وزارت دفاع اعزام خواهید شد.

نحوه گرفتن پروژه

برای گرفتن پروژه کسر خدمت دو راه وجود دارد

مراجعه به بنیاد نخبگان نیرو‌های مسلح و تحویل مدارک، رزومه و تشکیل پرونده که آن‌ها شما را به یک سازمان مرتبط با زمینه کاریتان معرفی می‌کنند.

راه راحت‌ تر و بدون دردسر این است که به یک سازمان نظامی مورد تایید بنیاد نخبگان نیروهای مسلح مراجعه کنید و برای انجام یک پروژه کسر خدمت با آن سازمان توافق کنید.

نکته قابل توجه این است که پروژه‌های کسری خدمت، زیر شش ماه و بالای شش ماه هستند. در جلسات کمتر از شش ماه، بعد از اتمام کار، جلسه دفاع چند دقیقه‌ای در حضور یک داور برگزار می‌شود. اما در جلسات بالای شش ماه که پروژه سنگین و یا ساخت است باید حتما گزارش سه ماهه ارائه شود و جلسه دفاع در پایان کار با حضور استاد راهنما و داوران در سازمان نخبگان نیروهای مسلح برگزار شود.

دانشجویانی که در دانشگاه‌های نظامی مثل مالک اشتر در حال تحصیل هستند می‌توانند از پایان نامهی خود برای کسر خدمت استفاده کنند.

مدارک لازم جهت مراجعه به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح برای اخذ پروژه کسر خدمت

اصل و ۳ کپی از کل صفحات شناسنامه

اصل و ۳ کپی از کارت ملی

سه قطعه عکس

کپی آخرین مدرک تحصیلی

رزومه فارسی حداکثر در پنج صفحه

آدرس، تلفن و ساعات مراجعه به بنیاد

ساعات مراجعه حضوری به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح، همه روزه ۷ تا ۱۱ صبح،  ارائه کارت ملی برای ورود الزامی می باشد.

تلفن دبیرخانه بنیاد نخبگان نیروهای مسلح: نخبگان  ۸۱۹۹۲۷۸۶- ۰۲۱  ،   کسر خدمت   ۸۱۹۹۲۷۸۵- ۰۲۱

آدرس رسمی: بزرگراه شهید صیاد شیرازی ، پایین تر از رسالت ، پادگان شهید خلیل زاده ، بنیاد نخبگان نیرو های مسلح

۱- مسیر با اتومبیل شخصی (پارکینگ ندارد – راه حل: با همراهی فرد دیگری مشکل برطرف می شود) : بزرگراه شهید صیاد شیرازی (مسیر شمال به جنوب) ، بعد از تقاطع  صیاد شیرازی با رسالت ، ۳۰۰ متر مانده تا میدان سبلان ، حاشیه سمت راست بزرگراه ، زیر پل عابر پیاده ، ساختمان آجری قرمز رنگ

۲- مسیر با (مترو – سواری – پیاده) :  الف- متروی گلبرگ ، ب- پیاده تا تقاطع جانبازان گلبرگ ، پ- سواری تا میدان سبلان ، ت- پیاده ۳۰۰ متر به سمت بزرگراه صیاد شیرازی شمال ، ج- پل عابر پیاده و گذر به سمت چپ بزرگراه (مدت زمان از خروجی مترو تا پادگان حداکثر ۳۰ دقیقه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *