در ارتباط بودن

با این 7 رفتار دیگران بیشتر به شما احترام می‌گذارند

مورد احترام بودن، یکی از خواسته‌های همه‌ی ما انسان‌ها است و اگر در شرایطی مورد بی‌احترامی دیگران قرار بگیریم، ناراحت و یا حتی عصبانی می‌شویم. اما سوال این جاست که چه چیزی باعث می‌شود مردم به یک فرد احترام بگذارند و یا رفتار سردی با او داشته باشند؟ اگر دوست دارید جزو گروهی باشید که مورد احترام دیگران قرار می‌گیرند، در ادامه با رازینه‌مگ همراه باشید تا به چند ویژگی که رعایت آن‌ها باعث می‌شود دیگران به شما احترام بگذارند، اشاره کنیم.

حتما بخوانید:

  1. مهربان باشید

همواره با دیگران با احترام برخورد کنید. تفاوتی نمی‌کند، شخص مقابلتان یکی از اعضای خانواده‌ی شما است یا همکارتان و یا صرفا یکی از عابرین پیاده‌رو است. با همه‌ی اطرافیان خود مهربان باشید. مهربان بودن زمانی دشوار است که یک روز پرتنش و خسته‌کننده را پشت‌سر گذرانده باشید. با این حال حتی در این شرایط نیز سعی کنید مهربان باقی بمانید.

با دیگران به سبکی رفتار کنید که دوست دارید آن‌ها با شما رفتار کنند. با انجام کارهایی که شاید کوچک به نظر برسند، می‌توانید مهربانی خود را به نمایش بگذارید. به عنوان مثال به دیگران لبخند بزنید، حال و احوالشان را جویا شوید. اگر می‌خواهید از یک در بگذرید، آن را برای دیگری بگشایید و اجازه دهید آن‌ها زودتر از شما بگذرند. از دیگران برای خوبی‌هایی که به شما می‌کنند، تشکرکنید.

  1. به دیگران احترام بگذارید

خیره به دیگران نگاه نکنید. این کار آن‌ها را در تنگنا قرار می‌دهد. با نگاه‌هایتان از آن‌ها باز خواست نکنید. بیش از اندازه از گوشی همراه خود در جمع استفاده نکنید؛ خصوصا زمانی که فردی شما را مخاطب قرار می‌دهد. در حرف زد زیاده‌روی نکنید. بگذارید خاطبانتان نیز افکار و عقاید خود را با شما به اشتراک بگذارند. زمانی که کسی با شما صحبت می‌کند، به حرف‌های او گوش بدهید؛ حتی اگر برایتان جذابیتی ندارد و یا با عقاید او مخالف هستید. در این مواقع تصور خودتان در جایگاه شخص روبه‌رویتان هستید. رفتاری را از خود به نمایش بگذارید که تمایل دارید از دیگران ببینید.

  1. خوب گوش کنید

گوش کردن یک رفتار فعالانه است. خوب گوش کردن را بیاموزید. زمانی که فردی با شما سخن می‌گوید، به جای این که در افکار خود غرق شوید و یا به دنبال موضوع تازه‌ای برای مطرح کردن باشید، به حرف‌های او گوش بدهید. توجه کنید چه می‌گوید. از او درباره‌ی حرف‌هایی که گفته سوال بپرسید تا بیشتر برایتان توضیح دهد. این سوال‌ها، اشتیاقتان را به نمایش می‌گذارد و به فرد روبه‌رویی شما می‌فهماند که برای شما فرد مهمی محسوب می‌شود. این احساس زیبا را به دیگران هدیه بدهید.

  1. به فکر کمک به دیگران باشید

به فکر کمک به دیگران باشید. منتظر نمانید آن‌ها از شما درخواست کمک کنند. اگر احساس می‌کنید به کمک احتیاج دارند، آن‌ها را یاری کنید. افرادی که به فکر دیگران هستند، محبوبیت بالاتری نسبت به افرادی که تنها به خود می‌اندیشند، دارند. به غیر از منافع خودتان، منافع دیگران را نیز در نظر بگیرید. این رفتارها به خود شما نیز احساس خوبی را منتقل خواهدکرد. تلاش کنید خاطره‌ی دلنشینی از حضور خود در ذهن دیگران باقی بگذارید.

  1. برای اشتباهات خود بهانه نیاورید

وظایف خود را به درستی و در زمان مشخص شده انجام دهید. به غیر از موارد خاص، برنامه‌ها مطابق پیش‌بینی جلو می‌روند. بنابراین بیهود بهانه نتراشید. اگر نتوانسته‌اید وظیفه‌ی خود را به درستی به پایان برسانید، احتمالا جایی از کارتان مشکل داشته است. به عنوان مثال ممکن است روی پروژه‌ی خود تمرکز نکرده باشید و یا جایگاه پایینی در اولویت‌های خود برای آن در نظر گرفته‌اید. به اشتباهات خود فکر کنید. آن‌ها را نادیده نگیرید و یا حاشا نکنید. برخورد درست با خطا این است که به فکر جبران آن باشید و سعی کنید پس از این رویکرد متفاوتی را در پیش بگیرید.

  1. عصبانیت را از خود دور کنید

عصبانیت را از خود دور کنید. این احساس به هیچ‌کس بیشتر از خودتان آسیب نمی‌زند. از برخی موضوعات چشم‌پوشی کنید. خطاهای دیگران را بزرگ نکنید. اشتباهات خود را نیز بیش از اندازه بزرگ جلوه ندهید. به دلیل آن فکر کنید؛ اما، فراموش نکنید که همه در زندگی اشتباه می‌کنند. مهم این است که پس از این دوباره به همان روش عمل نکنید. به نکات مثبت زندگی خود بیاندیشید و این که موضوعی که عصبانیتان کرده‌است، آنقدرها هم ارزش ناراحتی را ندارد.

  1. از تغییرات استقبال کنید

در برابر تغییرات گارد نگیرید. تغییر جزئی از زندگی است. اگر قرار باشد همه‌ی شرایط یکسان باقی بماند؛ زنده بودن معنایی نداشت. به فکر بهتر کردن خود و موقعیت خود باشید. به انی فکر کنید که چه تغییراتی برای بهتر شدن ضروری است و یا حتی به این که در بهترین رفتار در شرایط جدید چه می‌تواند باشد. به این تغییرات مانند مراحل مختلف یک بازی نگاه کنید. بازیی که اگر می‌خواهید به بالاترین جایگاه آن صعود کندی، لازم است همه‌ی این مراحل را برایش پشت‌سر گذاشته باشید.

 

امیدواریم با رعایت بیش از پیش این نکات، احساس مثبتی را از دیگراد دریافت کنید.

 

برگرفته از اینجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *