خداحافظی بهداد سلیمی

ایران در نهمین روز بازی‌های آسیایی

کاروان ایران امروز با وجود کسب دو مدال طلا، رتبه‌ی چهارم جدول مدال‌های بازی‌های آسیایی جاکارتا را به اندونزی واگذار کرد.

در هشت روز آغازی بازی‌های آسیایی جاکارتا، کاروان ورزشی ایران 40 مدال به بدست آورد. حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی(کشتی آزاد)، محمدعلی گرایی و حسین نوری(کشتی فرنگی)، سعید رجبی و میرهاشم حسینی(تکواندو)، محسن محمدسیفی و عرفان آهنگریان(ووشو)، رضا علیپور(سنگنوردی)، تیم های ملی کبدی مردان و زنان، سهراب مرادی(وزنه برداری) و سجاد گنج زاده(کاراته) 14 مدال طلا برای ایران آوردند. کوروش بختیاری و مرجان سلحشوری(پومسه تکواندو)، زهرا کیانی (تالوی ووشو)، الهه و شهربانو منصوریان، فرود ظفری(ساندای ووشو)، تیم شمشیربازی سابر، امیرمحمد بخشی(تکواندو) و نازنین ملایی(رویینگ)، رویینگ 2 نفره سبک وزن زنان، رویینگ 4 نفره زنان، امیر مهدی زاده، رزیتا علیپور و طراوت خاکسار(کاراته) 14 مدال نقره به گردن آویختند. رضا اطری (کشتی آزاد)، علی پاکدامن(شمشیربازی)، ناهید کیانی و فرزان عاشورزاده(تکواندو)، مهرداد مردانی و محمدرضا گرایی(کشتی فرنگی)، مه لقا جام بزرگ(تیراندازی)، تیم رویینگ 2 نفره سنگین وزن زنان، حمیده عباسعلی(کاراته)، علی هاشمی(وزنه برداری)، تیم ملی بسکتبال 3 نفره و تهمینه کربلایی(پنچاک سیلاتت) 9 مدال برنز کسب کردند.

با ما همراه باشید تا روند بازی‌ههای کاروان ایران را در روز نهم بازی‌های آسیایی پیگیری کنیم.

  1. پگاه زنگنه در وزن منفی ۶۸ بعد از استراحت در دور اول مقابل حریف قزاقستانی شکست خورد و راهی جدول شانس مجدد شد.
  2. پگاه زنگنه ‌در جدول شانس مجدد سه بر صفر «دیلدور آنا دوردیوا» ازبکستانی را شکست داد و به رده بندی راه پیدا کرد.
  3. بهمن عسگری در وزن منهای 75 کیلوگرم کاراته مردان در گام اول مقابل حریف افغانستانی خود به پیروزی رسید.
  4. تیم سوار کاری ۴ نفره ایران  شامل؛ مسعود مکاری نژاد، فرهنگ صادقی، آریان روانبخش و  داوود پور رضایی در میان ۱۷ تیم در مسابقه استارت با امتیاز ۳5، سیزدهم شد.
  5. بهمن عسگری، کاراته‌کار وزن منفی 75 کیلوگرم در نیمه نهایی با «وی چونگ سو» از چین تایپه روبرو شد و بعد از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی در هانتی(رای داوران) با پنچ پرچم پیروز شد و به فینال راه پیدا کرد.
  6. پگاه  زنگنه در مبارزه رده بندیوزن منهای 68 کیلوگرم کاراته با «تای نگوان» ویتنامی مبارزه کرد. او در این مبارزه 10 بر صفر به پیروزی رسید و مدال برنز به دست آورد.
  7. بهمن عسگرى در وزن منفى ٧۵ کیلوگرم در برابر حریف عربستانى خود در فینال ۵ بر صفر به پیروزی رسید و پانزدهمین طلاى کاروان ایران را به دست آورد.

    بهمن عسکری
    بهمن عسکری
  8. تیم ملی تنیس روی میز ایران در دیدار سوم گروهی در بازی با مالدیو سه بر صفر پیروز شد.
  9. ذبیح الله پورشیب، ملی پوش وزن منفی ۸۴ کیلوگرم مردان کاراته ایران حریف نپالی خود را شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شد.
  10. تیم ملی بسکتبال 5 نفره مردان ایران 93 بر 67 ژاپن را شکس داد و به نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی اندونزی صعود کرد.

    بازی تیم بسکتبال پنج نفره‌ی ایران با ژاپن
    بازی تیم بسکتبال پنج نفره‌ی ایران با ژاپن
  11. مردان کانوپولو در دیدار اول، اندونزی را 18 بر یک شکست دادند.
  12. دوچرخه سواران تیم اسپرینت ایران روز نهم بازی‌های آسیایی ٢٠١٨ جاکارتا، نتوانستند به دور بعد صعود کنند.
  13. تیم کامپوند میکس شامل فرشته قربانی و نیما محبوبی در رده بندی برابر حریفانی از سنگاپور ایستاد و 155 بر 152 به پیروزی رسید. به این ترتیب تیم کامپوند میکس ایران، مدال برنز به دست آورد.
  14. بهداد سلیمی طلا و سعید علی حسینی نقره دسته فوق سنگین رقابت‌های وزنه برداری بازی‌های آسیایی را به دست آوردند.
  15. «ذبیح‌الله پورشیب»، در رده‌بندی حریف اردنی خود را 3 بر 2 شکست داد تا تیم ملی کاراته ایران با مدال برنز او به کار خود در بازی‌های آسیایی جاکارتا پایان دهد.
  16. تیم کانوپولوی ایران توانست مقابل رقیب خود 4 بر 2 به پیروزی برسد.
  17. تیم بانوان کانوپولو که بازی اول خود را با اختلاف یک گل به سنگاپور واگذار کرده بود، در بازی دوم خود به یک پیروزی پرگل 19 بر صفر مقابل مالزی دست پیدا کرد.
  18. تیم ملی سنگنوردی بانوان ایران به فینال بازی‌های‌ آسیایی دست پیدا کرد.

بازی‌های آسیایی روز نهم خود را با چه  حاشیه‌های می‌گذراند؟

  • گروه سوم از کاروان تیم فوتبال امید ایران امروز صبح جاکارتا را به مقصد کوالالامپور و تهران ترک کردند. زلاتکو کرانچار نیز در این گروه به تهران بازگشت.
  • بهداد سلیمی بعد از اتمام حرکات دوضرب و کسب مدال طلای بازی‌های آسیای برای سومین بار، خداحافظی کرد.
  • امروز ایران با کسب دو مدال طلا، تعداد مدال‌های طلا خود را به در روزی ایران که توانسته 2 مدال طلا عدد رساند. کاروان اندونزی با توجه به برگزاری مسابقات پایانی رشته پنچاک سیلات از ایران سبقت گرفته‌است. اندونزی تا امروز 19 مدال طلا به دست آورده‌است و به نظر می رسد با رشته پنچاک سیلات که ورزش بومی این کشور است و 16 مدال طلا در بازی های آسیایی 2018 دارد، به راحتی رتبه چهارم این دوره بازی‌های آسیایی را به دست می‌آورد.
  • رییس فدراسیون وزنه برداری اعلام کرد کیانوش رستمی پس از اوت کردن در بازی‌های آسیایی در مسابقات جهانی 2019 حضور پیدا نخواهدکرد.

 

منبع: اینجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *