افتتاحیه‌ی بازی‌های آسیایی

اندونزی برای افتتاحیه چه برنامه‌هایی دارد؟

بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ امروز رسما در جاکارتای اندونزی شروع خواهد‌شد. این مسابقات مهمترین رویداد ورزشی برای اندونزی است و برگزاری آن برای مسئولان کشور اندونزی اهمیت زیادی دارد. مراسم افتتاحیه‌ی بازی‌های آسیایی 2018 امروز، بیست‌وهفت مرداد ماه، در استادیوم اصلی جاکارتا برگزار خواهدشد.

مسولان اندونزی که می‌خواهند با برگزاری فوق‌العاده‌ی این بازی‌ها نشان دهند که لیاقت میزبانی مسابقات بین‌المللی را دارند.

در مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره از بازی‌های آسیایی هنرمندان اندونزیایی اجرا خواهندداشت. سکوی مراسم افتتاحیه ۱۲۰ متر طول، ۳۰ متر عرض و ۲۶ متر ارتفاع دارد. در پس زمینه سکوی مراسم افتتاحیه، یک کوه و طبیعت اندونزی شبیه‌سازی شده‌است. هنرمندان اهل جاکارتا و باندونگ اندونزی طراحی سکوی مسابقات آسیایی را بر عهده داشته‌اند.

امسال اولین دوره‌ای است که مسابقات آسیایی در دو شهر برگزار می‌شود. با وجود برگزاری مسابقات در دو شهر جاکارتا و پالمبانگ، بنا بر تصمیم شورای المپیک آسیایی، مراسم افتتاحیه و اختتامیه در جاکارتا برگزار خواهدشد.

مسئولان برگزاری بازی‌های آسیایی اعلام کرده‌اند که قیمت بلیت مراسم افتتاحیه بازی‌ها از ۷۵۰  هزار روپیه اندونزی (۵۱ دلار) تا ۲ میلیون روپیه (۱۳۶ دلار) اعلام شده‌است. مسئولان برگزاری بازی‌های آسیایی اعتقاد دارند قیمت بلیت مراسم افتتاحیه و اختتامیه این بازی‌ها در مقایسه‌ با مسابقات ورزشی دیگر ارزان است.

 

مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی مطابق برنامه‌ی زیر برگزار خواهدشد:

 

ــ شروع رسمی مراسم ساعت 19 بعد از ظهر به وقت محلی (16:30 به وقت ایران)

ــ شروع رژه ورزشکاران ساعت 19:۴۰ به وقت محلی (17:10 به وقت ایران)

ــ پروتکل ساعت 20:30 به وقت محلی (18 به وقت ایران)

ــ اجرای نمایش‌های مراسم ساعت 20:45 به وقت محلی (18:15 به وقت ایران)

ــ پایان مراسم ساعت 22 به وقت محلی (19:30 به وقت ایران)

منبع: اینجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *