پیروزی تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی

والیبال ایران در یک قدمی سومین قهرمانی آسیا

تیم ملی والیبال ایران پس از برد برابر کره جنوبی به فینال مسابقات قهرمانی آسیا صعود کرد.

تیم ملی والیبال ایران امروز جمعه، 29 شهریور، ساعت 16 در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال قهرمانی آسیا مقابل تیم ملی کره جنوبی به برد سه بر یک دست یافت. در ست اول این بازی را کره جنوبی ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسید؛ اما، ایران در سه ست بعدی با امتیازات ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۲ کره جنوبی را شکست داد و توانست به فینال مسابقات والیبال قهرمانی آسیا صعود پیدا کند.

اواخر ست چهارم بازی، بازیکنان تیم کره جنوبی و ایران با یکدیگر درگیر شدند و در نتیجه این درگیری، داور به هر ۲ تیم کارت قرمز داد و در پی آن یک امتیاز به حریف اضافه شد. بعد از این درگیری، وقفه‌ای طولانی در مسابقه آن‌ها شکل گرفت تا داوران محل قرار گرفتن بازیکنان و زننده سرویس را تعیین کنند.

«ایگور کولاکوویچ» بازیکنان تیم ملی را با ترکیب؛ سعید معروف، امیر غفور، سیدمحمد موسوی، علی‌اصغر مجرد، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور و محمدرضا حضرت‌پور به بازی فرستاد.

ایران در مسابقات والیبال قهرمانی آسیا 2019، مقابل تیم‌های سریلانکا، قطر، چین، هند و چین تایپه به پیروزی رسیده و در برابر استرالیا شکست خورده‌است. حالا ایران در یک قدمی رسیدن به سومین مدال طلای خود در تاریخ مسابقات قهرمانی آسیا قرار دارد.

کره جنوبی که امروز در برابر ایران متحمل شکست شد، پیش از این در مسابقات والیبال قهرمانی آسیا 2019، تمامی 6 بازی خود را با پیروزی به پایان رسانده‌بود.

استرالیا و ژاپن، دیگر تیم‌هایی هستند که در مرحله نیمه‌نمهایی برای رسیدن به فینال به رقابت می‌پردازند. برنده این دیدار به مصاف ایران خواهدرفت.

بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۲ تا ۳۰ شهریور به میزبانی تهران برگزار می‌گردد.

ایران تا به این جای کار با ۲ طلا، ۲ نقره و ۱ برنز، چهارمین تیم پرافتخار تاریخ رقابت‌های قهرمانی والیبال آسیا به حساب می‌آید. ۲ قهرمانی ایران در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ با سرمربی‌گری «خولیو ولاسکو» به دست آمد و بعد از آن ایران در مسابقات قهرمانی والیبال آسیا سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ با تیم اصلی خود حاضر نشد.

برگرفته از اینجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *