مداد روی برگه‌ی پاسخنامه

نتایج نهایی کنکور سراسری 97 اعلام شد./شیوه‌ی مشاهده‌ی نتایج

نتایج کنکور سراسری 97 از طریق سایت سازمان سنجش و بصورت اینترنتی در اختیار داوطلبان کنکور سراسری قرار می گیرد. برای مشاهده نتایج ابتدا به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنید. سپس در قسمت راست صفحه بر روی لینک ” سراسری ” کلیک کرده و روی لینک ” اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری 1397 ” کلیک نمایید. هر داوطلب با سه روش می‌توانید کارنامه اولیه خود را مشاهده کند. در ادامه توضیح داده ایم که نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری 97 از هر یک از این 3 روش به چه شکل خواهد بود .

 

مشاهده نتایج کنکور سراسری 97 با شماره داوطلبی و اطلاعات فردی

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در روش اول ، داوطلبان با وارد کردن شماره داوطلبی ، شماره شناسنامه و سال تولد می‌توانند کارنامه کنکور سراسری 97 را مشاهده کنند. شماره داوطلبی هر فرد علاوه بر کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 97، روی صندلی هر داوطلب نیز نصب شده‌بود. اگر شماره‌ی داوطلبیی خود را در دسترس ندارید، می‌توانید از دو روش بعدی استفاده کنید.

 

مشاهده نتایج کنکور سراسری 97 با شماره پرونده ، کد رهگیری و اطلاعات شخصی

در این روش نیز علاوه بر اطلاعات شخصی باید شماره‌ی پرونده‌ی خود را بدانید. شماره پرونده و کد رهگیری را می‌توانید در رسید ثبت نام کنکور 97 که پس از اتمام مراحل ثبت نام از سایت سازمان سنجش دریافت کرده‌اید، بیابید. اگر کد رهگیری خود را نیز در اختیار ندارید، از روش سوم برای مشاهده‌ی نتایج استفاده کنید.

 

مشاهده نتایج کنکور 97 بدون داشتن اطلاعات ثبت نام

در این سه روش لازم است برای مشاهده‌ی نتایج نهایی، هر داوطلب باید حداقل یکی از شماره‌های داوطلبی و پرونده را داشته‌باشد. سوال این جا است که اگر داوطلبی هیچ یک از این دو شماره را در اختیار نداشته‌باشید، چگونه می‌تواند به نتایج دسترسی پیدا کند؟ این داوطلبان می‌توانند به قسمت پاسخگویی سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. در این قسمت داوطلب باید یک حساب کاربری برای خود ایجاد کند و در آنجا در خواست بازیابی شماره‌ی پرونده‌ و داوطلبی خود را بدهد. سیستم پاسخگویی سازمان سنجش در پاسخ به درخواست داوطلب به‌صورت آنلاین شماره پرونده و شماره داوطلبی کاربر را نمایش می‌دهد. داوطلب می‌تواند با استفاده از آن به لینک اعلام نتایج کنکور سراسری 97 مراجعه و کارنامه خود را مشاهده کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *